Når jeg bestilte den, sjekket jeg at den var oppgraderbar, f.eks til et bedre skjermkort. Eller strengt tatt oppgraderbar til skjermkort i det hele tatt, da maskinen blir levert med Radeon 3000 IGP.
Saken nå, er at produsentens opplysninger om at hovedkortet støtter PCI-E x16-kort, bare er bullshit. Hovedkortet har to x1-slots, og det er det. Altså har jeg et VELDIG mye mindre utvalg av skjermkort tilgjengelig, og uansett en mye lavere bus-hastighet, da x1 har så mange færre kontakter enn et x16.
Jeg har sett på dette; http://www.newegg.com/Product/Product.a ... 6814500164" onclick="window.open(this.href);return false;
512mb kort til snaue 350 spenn.
Spørsmålet er om det kortet vil være bedre enn IGP'en? I følge ytelseststing på en gamerside, har mitt IGP 1,4Gb ram. I mitt hode høres det mye mere ut enn et skjermkort med 512Mb, men alt jeg ser på nettet tilsier at et kort ALLTID er bedre... UANSETT.
Noen som har noen kommentarer å komme med?
(Rent bortsett fra på temaet om at jeg nå offisielt HATER Compaq og hp, og ALDRI kommer til å kjøpe noen av delene igjen etter å ha blitt lurt på den måten. Jeg fant ikke ut av det før jeg åpnet maskinen for å titte på slotsene)