(teksten til et bildet er alltid (!) under bildet)
Den eneste riktig og meningsfylte måte å reise til EICMA på, det er på Bamsefar. Planen er slik: Sale opp klokken halv åtte, ankomme når de åpner klokken ti, tilbringe dagen der, og så kjøre hjem.
Det er omlag 300 km hver vei, akkurat passe som Vorspiel og Nachspiel. Mener nå jeg. Faktisk kan jeg gå så langt som å si at å besøke en MC-mess i drosje eller med tog, det er som å ta den ut uten å stikke den helt inn. Og det, det vil vi ikke.
Klokken syv var jeg oppe, og åtte trillet jeg ut av landsbyen. Tyve minutter senere er det stopp i Versilia for å fylle suppe. Da jeg kommer ut efter å ha betalt er det nesten så jeg får hertestans: All kjølevæsken har rent ut; en lekkasje. Intet besøk på MC-messe i dag.
Men, vent nå litt.....det er jo en Oilhead. En BMW. Luftkjølt for svingende

:
Det viser seg å være bilen ved den andre pumpen.
Eftersom jeg har sluttet å røyke kan jeg ikke ta en sigarett for å rome meg ned efter sjokket. Isteden bestemmer jeg meg for å øke farten fra 130 til 145 km/t. Det er 15 over grensen, men min vurdering er at det ikke er tilstrekkelig for å tilrekke seg oppmerksomhet. Men om noen drømmer om å kjøre på de italienske autostradaer så se nøye på bildet. Slik er det. Dette er tatt mellom Fornovo og Parma. Po-sletten ser altså slik ut: Flat, flat, flat.
Som kjent (?) har messen i Milano omlag en halv millin besøkende i løpet av de dagene den er åpen. Det er ganske mange, selv om messen er større enn størst. Jeg er nok både opptatt av litt andre ting, og andre perspektiver, ennd e fleste andre som er der. Jeg er, for eksempel, meget lite entusiastisk for at det brukes halvnakne damer på mange av syklene.
OK, intet her i verden er vakrere enn unge, halvnakne kvinner, men jeg misliker sterkt måten det brukes på. Efter min mening hadde hele industrien fått et løft om det ikke ble brukt penger på slikt. Men, OK, jeg vet svært mange mener det ikke spiller noen rolle. Men jeg mener altså alt "det store og hele" ikke finnes. Det eneste som finnes er detaljer. Verden er summen av detaljene. Ikke noe "overordnet". Og kanskje er nakne tenåringsjenter en detalje. Men da er det en vi kan greie oss uten (på en MC-messe!).
Bildet viser en BMW K1300GT. En detalj, naturligvis. Men jeg trenger ikke å vise mer enn denne detaljen. Du ser alt du trenger å vite. Google gjør resten om det er noe du vil vite.
I begynnelsen av juni var jeg på Mugello (rapportert
her). Der så jeg Stoner på Ducati bli banket av Rossi på Yamaha. Bildet viser (tilstrekkelig) av sykkelen han kjørte. Den har "mer enn 200 hk" og veier 148 kg.
Ducati kan også lage vakre ting. De som er opptatt av slikt, ser umiddelbart at dette ikke er en 1098, men heller en Multistrada. Hvem trenger en naken dame (til dette)?
De vakreste byggene på hele messen var det Samurai Chopper som sto for. Se nøye på luftdekselet og se om du kan gjette hvor motoren er hentet fra

:
Til slutt: Nå som BMW har kvittet seg med den dumme servoen, fått plugg til å skifte oljen i "kardangen" bak, fått skiftet alle antenneringene til modell 247, og fått på en skikkelig o-ring bensinpumpen, da vet jeg hva jeg ønsker meg til jul.
Og det vet du også, uten at jeg behøver å vise innsiden av låret til den ungen piken som satt på sykkelen (og som ikke så ut til å bli forbauset da jeg satte meg p huk mellom bena hennes og løftet Nikon; bildet viser dog en annen detalj enn den hun trodde jeg foreviget).
Takk for oppmerksomheten.
(Og om du noen gang kommer i en posisjon hvor du kan påvirke bruken av unge jenter på MC-messer så beuk den innlytelsen på en vettig måte.)
[TaSK]