I dag kom pakka fra MC Oslo, og det endelige beviset på at det IKKE er en drøm! 1. stk. Öhlins SU 449 til den nette sum av 1804,- inkl frakt og oppkrav.

ÅRETS VARPBanditmannen skrev:Den har kommet!![]()
I dag kom pakka fra MC Oslo, og det endelige beviset på at det IKKE er en drøm! 1. stk. Öhlins SU 449 til den nette sum av 1804,- inkl frakt og oppkrav.
Har bestemt meg! Har man sagt A, må man si B!(og noen ganger C,D,E,F, o.s.v.MaxTron skrev:Sjå der ja! Dette blir greier!! komme helt sikkert til å merke STOR forskjell fra orginalen.
Og vist du ikke gjør noe med fronten mistenker æ at den kommer til å føles enda dårligere i forhold, men mulig æ tar feil...
Var jo rimelig dette, og samme pris for linjere som progressive!! skaffer han til din sykkel i den stivhet (NM) som er anbefalt og?? Isåfall er det vel bare å finne ut hvilken fjærer du vil ha og "Løp og kjøp"!!Banditmannen skrev:Har bestemt meg! Har man sagt A, må man si B!(og noen ganger C,D,E,F, o.s.v.MaxTron skrev:Sjå der ja! Dette blir greier!! komme helt sikkert til å merke STOR forskjell fra orginalen.
Og vist du ikke gjør noe med fronten mistenker æ at den kommer til å føles enda dårligere i forhold, men mulig æ tar feil...)
Så nå er det bare å sortere alle tips og råd, for å finne det som er den beste kompromissløsningen, mellom kvalitet/ønske og økonomi...![]()
Heler nå litt mot Wilbers progessive, fra denne karen: http://www.maartensimport.no/wilbers_gaffelfjarer.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Men har enda litt tid til å ombestemme meg noen ganger.
Takker!ArcticTiger skrev:ÅRETS VARPDet er så billig at det hadde ikke lønnt seg å stjært den!! Gratulerer
Sykkern blir bedre enn ny nå
Ja, skal snoke litt rundt etter sv-"gaffeltopplokk" :-)MaxTron skrev:Var jo rimelig dette, og samme pris for linjere som progressive!! skaffer han til din sykkel i den stivhet (NM) som er anbefalt og?? Isåfall er det vel bare å finne ut hvilken fjærer du vil ha og "Løp og kjøp"!!
Hadde også villa leita på gule sider og finn.no etter norske, og eventuelt googla etter europeiske huggeri, ikke usansynelig at noen har en SV650 med bøyde gaffelbein (som er usalgbart) men fine "gaffeltopplokk" stående. Er jo en enkel mod. når du uansett er i gang.
Og her er svaret jeg fikk etter en knapp time:Mail til Maarten’s Import skrev:Hei.
Trenger noen nye gaffelfjærer på Banditen min, siden den er litt "sigen", og jeg er "litt" overvektig. :-)
Fikk dessuten tak i en helt ny Öhlins bakdemper til en hyggelig pris, som jeg syns fortjener å komme til sin rett!
Så jeg lurer på hvilken type du anbefaler, linjære eller proressive?
Kjørestilen er for det aller meste pent å pyntelig(men det hender jo man blir litt "ispirert" på en fin svingete vei!
Kjører så å si alltid aleine, men vurderer å få meg en toppboks på 40-50 liter, men den kommer nok sjelden til å være i bruk.
Vekta er passert tresifret, og er nå på 104 i nettoen...
Sykkelen det er snakk om, er en Suzuki GSF 600 S Bandit 1999
Lurer på hva dette vil komme på, inkl frakt hjem til meg.
Med venlig hilsen
Øystein Valle
Syns dette virker ganske tillitvekkende og billig!Hallo,
Jeg vil anbefale deg progressive fjærer for din sykkel og dine forventninger. Prisen inkl 1 liter Wilbers gaffelolje vil komme på kr.1.000.- inkl mva.
Frakten for norgespakken herfra til deg kommer på kr.150.-
Da vil de passende fjærer bli lever med gaffeloljeviskositet for deg og med bruksanvisning om hvor mye olje du skal ha i hvert ben.
Det medfølger også en veiledning med standardtips om skifting av fjærene.
Leveringstiden er ca 3 uker fra ordre inngangen..
Ha en fin dag.
Maarten
Da blir det årnings på fronten og ja!!Banditmannen skrev:Da var Wilbers progressive fjærer bestilt!![]()
Denne må vel være grei til å feste gaffelenbein i?
http://www.jula.no/productpictures/124593" onclick="window.open(this.href);return false;
Her skal ikke noe overlates til tilfeldighetene! ALT må planlegges i minste detalj!![]()
![]()
Har både Haynes og Clymer håndbøker, alt jeg trenger av verktøy(tror jeg)
D.v.s. jeg må skaffe meg en "dings" til å slå på plass de nye simringene, men det får jeg prøve å mekke til med noe plastrør, eller no... :-)
Ja, og så må jeg selvfølgelig bestille simringer og støvringer. :-)
Hmmm, noe mer da tro?