Ja jeg satt og tenkte på dette at framskjermen må jo fungere som et stabiliserende element det også siden de oftest er festet me to skruer på hver side. Men er det sånn at en "fork brace" er innebygd under skjermene til nyere sykler da?ejs skrev:![]()
Har forkbrace på kawaturboen.Hjelper mye.Har alikevel opplevd tankslapper ,veldig ubehagelig opplevelse pga hastigheten jeg kjørte i.(for løst styrelager)
Nyere sykler har vel også forkbrace, laget som en del av forskjermen.
Veldig enig Dimzum. :-)Dimzum skrev:Min påstand er at uansett sykkel som er laga etter 1980 har ikke nybegynnere ett eneste problem som dem trenger å bekymre seg for iht sykkelens prestasjoner. Bare ta det kuli og lær dere å kjøre sykkel så kommer resten etter hvert. Om dere kjøper en sykkel fra 2010 vil dere garantert finne ut at det ikke finnes noen "nødskjerm" på disse heller......
På en del sykkler med "gammeldags" gaffel med ytterbeina nede, og med stål framskjerm, er skjermen ofte laget av unødvendig tykt gods, eller det er en stålbøyle innunder skjermen. Dette fungerer som en Fork brace, men ikke en like god en som foreksempel den på bildet ditt.tullestein skrev:Ja jeg satt og tenkte på dette at framskjermen må jo fungere som et stabiliserende element det også siden de oftest er festet me to skruer på hver side. Men er det sånn at en "fork brace" er innebygd under skjermene til nyere sykler da?ejs skrev:![]()
Har forkbrace på kawaturboen.Hjelper mye.Har alikevel opplevd tankslapper ,veldig ubehagelig opplevelse pga hastigheten jeg kjørte i.(for løst styrelager)
Nyere sykler har vel også forkbrace, laget som en del av forskjermen.