Hmm, så hvordan begynner man da?
Vel, jeg er en godt voksen mann(på flere måter

Og som mange av oss som havner i den, kjøpte jeg MC!

Nå skal det sies til mitt forsvar(i den grad slikt trenger forsvar), at motorsykkellisten i meg har lagt latent siden ungdomsåra, og jeg tok "lettlappen" allerede i -83.
Det blei streng tatt ingen suksess, av flere grunner... Hadde vel knapt nokk sitti på en moped, og måtte faktisk ha 21(ENOGTJUE!) kjøretimer på lett motorsykkel!

Tror faktisk det var rekord i Skien. :=D>
Og som ikke det var nok, hadde foreldrene mine planlagt meg så dårlig(ikke i det hele tatt faktisk!

Seint på høsten! Så resultatet ble at jeg "fikk" lappen rett før jeg fylte 17, og rett før vinteren...

Når i tillegg kjøpte en, nei vent, to drittsykler, og IKKE hadde snøring på mekking, gikk det som det måtte... Det ble SVÆRT LITTE kjøring!
](./images/smilies/grrr.gif)
Så kom bil-lappen, og alt som het motorsykkel var glemt!
Etter militæret hadde jeg planer om å bruke dimmepengene til "storsykkel-lappen", jeg hadde jo penger og tid(ingen jobb), men det var ikke ledige kjøretimer.
Og når det ble ledige kjøretimer, var pengene brukt opp. Og til sist fikk jeg jobb, som gjorde at jeg ikke hadde tid lenger...

Tida gikk, og økonomi og livssituasjon var vel dem man kan kalle varierende. Har møtt en og annen lettvegg, sliter litt med helsa, både fysisk og psykisk.
Har de siste åra vært litt ut og inn i arbeidslivet(mest ut

Så var denne 40årskrisa da.

Vel, for noen år siden, 2007, hadde jeg en av mine bedre perioder, og var i full jobb, med dertil lønninger.
Hadde pløyd mc-sider og Finn.no i et års tid, før jeg helt skjønte hva som feilet meg. Jeg hadde fått et stygt tilfelle av MMS!

(Manglende Motorsykkel Syndrom) Og alle vet jo at den eneste kurer er kjøp av egen MC!

For svarte, jeg hadde jo lettlappen! 125 med opptil 15 hk måtte da kunne dra min selv min noe alders tyngede kropp!
På Speed i Sandefjord hadde de opptil fler, flotte blå, Yamaha YBR 125 oveliggere, til 25000!
Så med litt oppsparte midler, og et Cresco-kort var jeg igjen MC-fører! 30. juli 2007 var datoen, en merkedag i mitt liv!

Har ikke angra et sekund! Men skjønte fort at en YBR blei litt for snaut, og planen var å ta storlappen året etter.
Men så var det det med helsa da...

Lappen blei utsatt på ubestemt tid!
Men jeg hadde jo YBRen min, og kjørte en god del med den, fant ut at både rygg og psyke IKKE ble dårliger av det, snarere tvert i mot!
Prøvde meg på et kompromiss, en større 125, Valget falt på en Honda Varadero, å fytti for en herlig sykkel! Svær å stødig, nydelig å sitte på! Men, den hadde jo ikke mer en 15 hk da...

Våren 2009 blei det kjøretimer, og etter laaaaang ventetid, oppkjøring og lappen 1. juli(enda en merkedag)
15. juli blei Varaderoen bytta i min nåværende Bandit 600.

Og så var det MCsiden.no da, fant dette forumet ved en tilfeldighet(google), for ca. et år siden. Var vel innom og bare leste en stund, før jeg fikk rota meg til å melde meg inn. Den første tida var jeg nok ganske passiv, men føler det har "løsna" nå, så nå tør jeg til og med komme med laaaange innlegg som dette!
Æren for at jeg nå tørr mye mer en før, har jeg tenkt å ta litt av selv, men mesteparten av den æren tilfaller dette fortreffelige forum!

Ser virkelig fram til sesongen, og muligheten til å treffe flere forumister igjen! Kunne til å med tenkt meg en tur på treff!!!

Før det lar seg gjøre, har jeg noen utfordringer, mest av praktisk art, men også mentalt.

Puh, det var "litt" om meg så langt.
Kommer plutselig tilbake med mer om alt og ingenting...