OOOh YESSS!! That's what I'm talking about

Tøfft bilde!! Og så tøff kjøredress da

Har du reportasjen og??
Kawasaki Eliminator mot Yamaha Vmax. Hvem vant tru??
OOOh YESSS!! That's what I'm talking about
Spørs hva slags sammenligning det var, dragrace eller svingete landevei..??Onsløv skrev:Sier seg selv, Kawa'en ble vel eliminert
Vemodig vakkert!Jompa skrev:Benken.
Rett utfor Statoil, litt ut på sida, mellom butikken og riskveien står benken. En litt sliten rasteplassbenk med to sittebenker og ett bord imellom. En helt ordinær benk m.a.o. Den har stått der i alle år siden stasjonen het Norol for ca 30 år siden.
Fra benken ser man ned på riksveien, det er god oversikt i begge retninger, så ingen kan snike seg forbi usett.
Da jeg suste rundt på GSen fra 86 og i noen få år, var benken utfor Statoil en av plassene man måtte svinge innom. Der møttes sykkelfolket, Amcarfolket og "vanlige rånere". Vi kunne sitte der i timevis å "prate skit". Noen var en snartur innom, andre hadde benken som sitt andre hjem.
I alle årene jeg var uten sykkel, måtte jeg bare se bort mot benken når jeg kjørte forbi i bil. Det var liksom ikke noen grunn for meg å stoppe og sette meg der. Hadde ikke noe der å gjøre, hvis du skjønner. Jeg kjente nok et lite stikk av misunnelse når jeg passerte. Av og til var det også kjentfolk som satt der, og hilste når jeg for forbi. Jeg savnet miljøet.
En av de første dagene i juni ifjor hadde jeg endelig fått skilt på GPz,en. Gjett hvor den første turen gikk !!
Rett til Statoil og benken. Det satt allerde folk der, både gamle kjente og nye motorsyklister.
Det er umulig å beskrive følelsen da jeg rullet inn på parkeringsplassen, stoppet foran benken, og tok av hjelmen.
Alle hilste, kommenterte sykkelen. "Gamlingene" ønsket meg velkommen tilbake.
Da visste jeg at jeg var kommet "hjem".......................
Hei, jeg har surra litt rundt i dag, skrudd litt prosjekt osv,MaxTron skrev:
Har du reportasjen og??
Hadde vært morsomt å lese, men finnes vel ingen arkiv på nett...SveinT skrev:Hei, jeg har surra litt rundt i dag, skrudd litt prosjekt osv,MaxTron skrev:
Har du reportasjen og??
men så var det tida her igjen :-)
Joda Eliminatoren ble Eliminert, det var i grunn bare designet som dro
litt samme vei på de to modellene. ikke effektmessig,
ZL900 kom med en _nedtrimma_ GPZ900 motor.
Artikkelen var ikke av den mest omfattende,
men svenske Bike hadde alltid best fotografering av de svenske bladene,
og var litt mer rebell i stilen enn MC Nytt og Allt om MC..
Den artikkelen jeg husker best, er den som Alan Cathcart
(sort helhjelm med engelsk flagg på sidene)
skrev etter den første V-Max prøvekjøringen
Måten han beskrev et tilfeldig lyskryssrace der borte i Usa den gang
mot en muskelbil ,var ganske underholdende...
Har sendt en mailSveinT skrev:Hei, jeg kan sende over noe på epost
Nei Æ har ikke breiere skjerm enn deg. Bildet va helt normalt før Æ begynte å skrive i formmidag.jhn skrev:Artig lesning Jompa, men æ sett her å lur om du har en ekstremt brei pc skjerm. Æ får ikke plass til hele innlegget ditt på skjermen min.
Æ må "skrolle" sideveis også, det blir veldig knotete. E det noen som vet ka æ snakke om, og har ei løsning på problemet?
Joda, husker da jeg tok lettlappen sommeren '83, på teorikurset snakka kjørelæreren mye om sikkerhet.Jompa skrev:På den tiden jeg kjørte opp til sykkel, altså det glade 80-tallet, var "sikkerhet" gjennomgangstema under hele opplæringa.
Yepp, been there done that... Ramlet overende som en planke på en bensinstasjon rett etter jeg fikk lappen. Skolissen på joggeskoen hadde på mystisk vis viklet seg inn i gearpedalen... Pinlig OG smertefullt...Jompa skrev:[klippe...] Joggesko og andre "småsko" med reimer var forbudt, regner med at skoreimene kunne henge seg fast i sykkelen.
Motorrad testet for endel år siden forskjell i stivhet på ramme, baksving og forgaffelRottenikken skrev:Tror den største forskjellen fra 25 -30 år tilbake og til nå muligens er ramma, som du er inne på,og/eller styregeometrien.