Egner seg nok ikke spesielt godt til langturer, nei..ArcticTiger skrev:Vakke mye bagasje plass på den der da
Selger Arne Petter Morstad påstår at denne har 50 HK på bakhjulet...ArcticTiger skrev:Ja det er tøffe sakerEldste sønn min har noe lignende, en Husquarna 510 S&M, men den er så sprek at jeg vet ikke helt om den egner seg på snøføre
Har du noe tekniske informasjoner på den Husabergen du prøver?
AJ skrev:
Er bare til låns denne her, men likevel: sesongen er så smått i gang, folkens!
Det var heeeeerlig å komme seg ut på to hjul igjen - nesten ubeskrivelig!!!
Det høres helt topp ut. Å ha en slik er antagelig den eneste løsningen mot lang vinter og PMS.Godtvoksen skrev:AJ skrev:
Er bare til låns denne her, men likevel: sesongen er så smått i gang, folkens!
Det var heeeeerlig å komme seg ut på to hjul igjen - nesten ubeskrivelig!!!:=D> :=D> :=D>
Det høres ut som det e stund siden, har du kjørt snescooter siden? Det har vært ei voldsom utvikling, la oss si de 10 siste åra. No e det virkelig artig å kjøre snescooter.Svein2 skrev: Det høres helt topp ut. Å ha en slik er antagelig den eneste løsningen mot lang vinter og PMS.![]()
Jeg husker den tida jeg jobbet ute på linjearbeid, da gledet vi oss til vinteren for da brukte vi snøscooter.
Vi sloss om å bruke den i pausa.
Hver 15. time iflg. Morstad. Hvor mange km dette utgjør vet jeg ikke...MaxTron skrev:Fant du ut hvordan det er med serviceintervaller på den AJ??
Vist man kjører etter vei, som man vel egentlig ikke gjør så mye med en sånn sykkel kan man jo si ett snitt på 60km/t? Kanskje mye??AJ skrev:Hver 15. time iflg. Morstad. Hvor mange km dette utgjør vet jeg ikke...MaxTron skrev:Fant du ut hvordan det er med serviceintervaller på den AJ??
Service innebærer olje og filterbytte og ventilsjekk, evt. justering og kommer på sånn ca. 2000,- kr. på det meste.
Morstad byttet olje og filter da jeg hentet sykker'n og dette tok ikke lang tid. Gikk ikke på mer enn ca. 1 1/2 liter olje på motoren.
Kan skrive under på at denne Husaberg'en, som er en 570 i motsetning til 450'en, som Forsvsaret har kjøpt, virkelig har gode kjøreegenskaper og at motoren er overraskende sprek. Med et Akrapovic anlegg skal den visst kunne yte 5 hester mer også - på bakhjuletArcticTiger skrev: Det er jo artige sykkler da, veier bare litt over 110 kg, med sprek motor og supre kjøreegenskaper. Også på vei, sett på supermotard hjul, og den er lei å klå på svingete vei eller i byen![]()
Hvis man da kjører 9000 i løpet av en sesong, så blir det 10 servicer, eller ca 20000 kr. Tror de som er interessert i sånne sykler lærer seg å ta servicer selv ganske fort.MaxTron skrev: Vist man kjører etter vei, som man vel egentlig ikke gjør så mye med en sånn sykkel kan man jo si ett snitt på 60km/t? Kanskje mye??
15X60=900km...
Er jo i praksis nødt til det, men hvordan blir det da med garantier??Snikkeren skrev:Hvis man da kjører 9000 i løpet av en sesong, så blir det 10 servicer, eller ca 20000 kr. Tror de som er interessert i sånne sykler lærer seg å ta servicer selv ganske fort.MaxTron skrev: Vist man kjører etter vei, som man vel egentlig ikke gjør så mye med en sånn sykkel kan man jo si ett snitt på 60km/t? Kanskje mye??
15X60=900km...