MaxTron skrev:
I ettertid hadde det IKKE vært urimelig at de dommerne (både legdommerne og de høyere opp i systemet) som har vært imot å dømme henne SELV hadde blitt dømt til å ta en ny oppkjøringstime! Hadde de strøket, hadde de mistet førerkortet inntil de hadde greid det!!!
Legdommerene var vel ikke i mot å dømme henne, de var bare enig med forsvareren hennes. Og det har de rett til.
De har ikke vært involvert og kan ikke straffes for det. Men dama som kjørte MC føreren ned slapp alt for lett unna. Det burde blitt ny oppkjøring som et minimum. Jeg er ikke helt sikker på om dette kvalifiserer til fengsels straff, jeg syntes kanskje ikke hun burde få det. Men 12 måner + for førerkortbeslag syntes jeg er ok sett i lys av hun var "vrang" og motsatte seg alt fra dag 1.
Jeg har selv kjørt ned 1 MC med bil hvor jeg ikke så noe før han satt midt i grillen. Jeg ungikk enhver form for straff da jeg innrømte til politiet at jeg ikke så ham før 32 cm før han satt i grillen men her spilte nok lysforholdene inn til min fordel også. Da politiet hyggelig forklarte at sorry, du har driti deg ut så var det bare å være enig. Men det er ca 30 år siden og da var ting litt anderledes enn i dag. Hadde jeg mått møte i retten for dette i dag ville jeg ha tatt mine 6mnd uten lappen,sendt gutten 1 konfekteske og vært så glad som en kan være etter å ha påført andre fysiske skader.