Banditmannens bekjennelser
- SheDevil
- Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Re: Banditmannens bekjennelser
Herlig med ordentlig service 

2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil
- Geir
- Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
Da skulle du vel langt på vei ha handlet det mest vanlige av deler og utstyr. Når det gjelder kobberskivene kan du ha i minne for ettertiden at de - med mindre de er klistret flate og er deformert - kan glødes med en propanbrenner, stearinlys etc (jada mekkern, og bråkjøles) slik at de får tilbake mykheten og de andre egenskapene sine.Banditmannen skrev:Strengt tatt ikke mye å melde om, men hvorfor la det stoppe en?![]()
Har dukka opp noe mer småting til den kommende gaffeloverhalinga, simmerringer, støvtettninger, og kobberpakninger til bunnskruene.
De små kobberpakningene er forresten en liten solskinnshistorie! Googla delenummeret og rota litt rundt, fant de tilslutt i England, til £2(underkant av 20 kr.) Frakta kom på £7!Flyfrakt utenfor EU, og det eneste alternativet.
Men skit au, totalt under 90 var faktisk det billigste jeg fant, og det er grenser for hvor mye jeg gidder rote rundt!![]()
Kort tid etter at bestillinga var bekrefta kom det en mail fra butikken.Så jeg fikk igjen £5(ca. 47 Kr.), sånn helt uten videre!
- Hi Oystein,
Thank you for your order. I will send your order by regular airmail and refund you some money.
Regards,
Dean![]()
Er jo ikke mye penger, men mer en nok til å gjøre meg glad! Er ikke bestandig det skal så mye til.![]()
Så skulle noen trenge noe til en Suzuki, kan det være greit å sjekke hos http://www.discountbikespares.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false;
De yter god service!
Jaja, snart kommer det mer i posten, et par momentnøkler og gaffelfjære med olje.
Og da skal vel det meste være på plass.![]()
Hej då!
Blir spennende å følg med her fremover! Lykke til!

Geir
1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.
1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.
-
- Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Var forsåvidt klar over det med kobberskivene, leste faktisk om det i din fremragende guide!Geir skrev:Da skulle du vel langt på vei ha handlet det mest vanlige av deler og utstyr. Når det gjelder kobberskivene kan du ha i minne for ettertiden at de - med mindre de er klistret flate og er deformert - kan glødes med en propanbrenner, stearinlys etc (jada mekkern, og bråkjøles) slik at de får tilbake mykheten og de andre egenskapene sine.
Blir spennende å følg med her fremover! Lykke til!

Men siden jeg ikke har anelse om hvilken tilstand de nåværende er i, bestilte jeg et par for sikkerhets skyld.
Hadde vært så surt å måtte stoppe opp for å vente på nye skiver, hvis jeg måtte bytte! :-)
Sånn sett burde jeg kanskje kjøpt foringer også...?

Men et sted må jeg vel sette grensa, eller kunne jeg jo nesten kjøpt helt ny gaffel!

Ved siden av Sem Kretsfengsel i Tønsberg så ligger det ei sjappe som er mestere på å finne rare deler med ukarante dimensjoner. De skaffer de mest utrolige ting og billige er de også. Jeg kjøpte nålelager der og litt annet rart der så billig at jeg lurte på om de var gale. Men som gubben bak skrivebordet så, vi tjener ikke en dritt på men har dette som en hobby. Det de lever av egentlig er hydraulikkdeler til landbruket og salg av Dominator båter. Vil du ha nummeret dit ?
-
Ja, gjerne! Alltid kjekt å vite om slike!Pollti skrev:Ved siden av Sem Kretsfengsel i Tønsberg så ligger det ei sjappe som er mestere på å finne rare deler med ukarante dimensjoner. De skaffer de mest utrolige ting og billige er de også. Jeg kjøpte nålelager der og litt annet rart der så billig at jeg lurte på om de var gale. Men som gubben bak skrivebordet så, vi tjener ikke en dritt på men har dette som en hobby. Det de lever av egentlig er hydraulikkdeler til landbruket og salg av Dominator båter. Vil du ha nummeret dit ?

-
Er blitt syk! Livstruende syk!
Jeg har pådratt meg en stygg forkjølelse, av det dødelige slaget, slik som bare vi menn kan få!
Nå er det sikkert noen(kvinner) der ute påstår at en forkjølelse IKKE er så farlig.
Men alle vi menn VET jo at dette er blodig LØGN!
Har sikkert minst 38 i feber! Kanskje mer! Spørs om jeg lever over helga...
Og så nå som VM på ski begynner!
Kan jo hende jeg ikke lever så lenge at jeg får med meg stafetten!!!!
Ikke har jeg jobb! Ikke har jeg kvinnfolk! Ute er det snø og vinter! Og jeg er dødelig syk!:(
Jaja, det var gøy så lenge det varte! Hyggelig å ha kjent dere! Farvell
Hvis jeg mot formodning overlever, snakkes vi senere!
Hej Då

Jeg har pådratt meg en stygg forkjølelse, av det dødelige slaget, slik som bare vi menn kan få!

Nå er det sikkert noen(kvinner) der ute påstår at en forkjølelse IKKE er så farlig.

Har sikkert minst 38 i feber! Kanskje mer! Spørs om jeg lever over helga...

Kan jo hende jeg ikke lever så lenge at jeg får med meg stafetten!!!!
](./images/smilies/grrr.gif)
Ikke har jeg jobb! Ikke har jeg kvinnfolk! Ute er det snø og vinter! Og jeg er dødelig syk!:(
Jaja, det var gøy så lenge det varte! Hyggelig å ha kjent dere! Farvell
Hvis jeg mot formodning overlever, snakkes vi senere!
Hej Då

Bland solbærsaft, vann og noe du har laga sjøl eller vodka, like deler av alt.
Hvis du bare har vodka må du blande flere ganger.
Dette er det eneste som hjelper. God bedring.
Hvis du bare har vodka må du blande flere ganger.
Dette er det eneste som hjelper. God bedring.

- Intruder
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

kronestykket blir borte og så gørsterk HB til det dukker opp att,det er tingen her på
Hedemarken !!!

Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- jhn
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Kaffe så sterk at kronestykket ikke synker, så HB til den synker e ei anna oppskrift som heller ikke funker, men veldig artig å være syk. God bedring 

- rogg
- Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
- Kontakt:
Ååååå...kronekaffeIntruder skrev:Hør IKKE på den legpredikanten fra Elverum,nei en krone i en kaffekopp,svart kaffe til
kronestykket blir borte og så gørsterk HB til det dukker opp att,det er tingen her på
Hedemarken !!!![]()
![]()
![]()
![]()

Men en Gammeldansk funker utmerket til slik medisinsk bruk

- MaxTron
- Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Ha-Ha-Ha, veldig bra Banditmannen!!
Litt usikker på om det bare er snakk om å få lov til å klage litt, om det er jakt på sympati, eller om det rett og slett var en av de mere orginale og fantasifulle utgavene av en kontaktannonse
Uansett underholdende var det
Og så fikk du jo flere oppskrifter på "de beste/morsomste medisinene som IKKE virker"
Litt usikker på om det bare er snakk om å få lov til å klage litt, om det er jakt på sympati, eller om det rett og slett var en av de mere orginale og fantasifulle utgavene av en kontaktannonse

Uansett underholdende var det

Og så fikk du jo flere oppskrifter på "de beste/morsomste medisinene som IKKE virker"

karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L
Gammel Dansk er mot oppkastsjuken. Sitter den sitter alt. 

-
Lever enda!
Jakt etter sympati, spør du. Selvfølgelig, jeg er da mann!
Ellers takker jeg for mer eller mindre gode råd, tørr ikke prøve alle, da jeg er redd jeg må til pumping!

Der er vi veldig enig! Gammel Dansk er garantert et brekkmiddel av opprinnelse! Eventuelt tenkt som torturmiddel...Svein2 skrev:Gammel Dansk er mot oppkastsjuken. Sitter den sitter alt.

Ikke et vont ord om dette forumets brukere, men det er vel ikke akkurat det første stedet jeg ville satt inn en kontaktannonse...MaxTron skrev:Ha-Ha-Ha, veldig bra Banditmannen!!
Litt usikker på om det bare er snakk om å få lov til å klage litt, om det er jakt på sympati, eller om det rett og slett var en av de mere orginale og fantasifulle utgavene av en kontaktannonse![]()
![]()
Uansett underholdende var det![]()

Jakt etter sympati, spør du. Selvfølgelig, jeg er da mann!

Ellers takker jeg for mer eller mindre gode råd, tørr ikke prøve alle, da jeg er redd jeg må til pumping!

- Jompa
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Hvordan går det, har du overlevd ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
-
Jo takk, sjekka akkurat pulsen, og kom fram til at jeg er i live!
Den verste surklinga og pipinga i brystet har gitt seg, feberen er under 38, så jeg tror det er håp!
Men den beste indikasjonen på at det går framover, er nok at jeg igjen har begynt å snoke rundt etter deler og tips til den store vårservicen på Banditen!
Må bl.a. sjekke ventilklaringen, og da er spørsmålet om hvilke pakninger jeg MÅ bytte, og hvilke jeg kan bruke om igjen...?
Har også funnet ut at det er noen mulige feller å gå i.
Stålomspunnede bremseslanger er også et mulig nytt prosjekt, men så var det dette med tid å penger da, hadde jo vært greit å få den på veien FØR høsten, og fremdeles ha rå til å fylle tanken i ny og ne!

Den verste surklinga og pipinga i brystet har gitt seg, feberen er under 38, så jeg tror det er håp!

Men den beste indikasjonen på at det går framover, er nok at jeg igjen har begynt å snoke rundt etter deler og tips til den store vårservicen på Banditen!
Må bl.a. sjekke ventilklaringen, og da er spørsmålet om hvilke pakninger jeg MÅ bytte, og hvilke jeg kan bruke om igjen...?
Har også funnet ut at det er noen mulige feller å gå i.

Stålomspunnede bremseslanger er også et mulig nytt prosjekt, men så var det dette med tid å penger da, hadde jo vært greit å få den på veien FØR høsten, og fremdeles ha rå til å fylle tanken i ny og ne!

- Jompa
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Jeg vet ikke hva slags pakninger din sykkel har i toppdekslet, men er det papirpakning, så bytt! Ingenting å lure på.
hvis det er gummipakning, kan den enda være brukbar. Men det gjør ikke noe om du bytter den allikevel.
hvis det er gummipakning, kan den enda være brukbar. Men det gjør ikke noe om du bytter den allikevel.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- MaxTron
Kan være en del å hente på å montere stålomspunnet ja, spørs jo hvordan utgangspunktet er selvfølgelig..Banditmannen skrev:Stålomspunnede bremseslanger er også et mulig nytt prosjekt, men så var det dette med tid å penger da, hadde jo vært greit å få den på veien FØR høsten, og fremdeles ha rå til å fylle tanken i ny og ne!
Her er ikke så ille priser vel? http://www.mcartikler.no/index.php?main ... th=125_235" onclick="window.open(this.href);return false;
karosseri er for biler!
Bra du begynner å bli i form igjen. Med den omtanken og de gode rådene du fikk her, skulle det bare mangle.Banditmannen skrev:Jo takk, sjekka akkurat pulsen, og kom fram til at jeg er i live!![]()

-
Er en gummipakning, men den koster 4-500, så har lyst å se den gamle først...Jompa skrev:Jeg vet ikke hva slags pakninger din sykkel har i toppdekslet, men er det papirpakning, så bytt! Ingenting å lure på.
Men da tar det jo lenger tid da!

Neida, ikke så ille, men tror faktisk jeg kan få det enda billigere her: http://www.banditmaniashop.co.uk/gsf600 ... 1144-p.asp" onclick="window.open(this.href);return false;MaxTron skrev:Kan være en del å hente på å montere stålomspunnet ja, spørs jo hvordan utgangspunktet er selvfølgelig..Banditmannen skrev:Stålomspunnede bremseslanger er også et mulig nytt prosjekt, men så var det dette med tid å penger da, hadde jo vært greit å få den på veien FØR høsten, og fremdeles ha rå til å fylle tanken i ny og ne!
Her er ikke så ille priser vel? <a class="linkification-ext" href="http://www.mcartikler.no/index.php?main ... th=125_235" title="Linkification: http://www.mcartikler.no/index.php?main ... th=125_235" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.mcartikler.no/index.php?main ... 125_235</a>
Særlig hvis jeg slipper toll og moms! Da kan jeg få fult sett, framme og bak, til undre 90 pund.

-
Jeg tok på en måte ditt råd, og holdt meg laaaaaangt unna Gammel Dansk!Svein2 skrev:Bra du begynner å bli i form igjen. Med den omtanken og de gode rådene du fikk her, skulle det bare mangle.Banditmannen skrev:Jo takk, sjekka akkurat pulsen, og kom fram til at jeg er i live!![]()
Den verste surklinga og pipinga i brystet har gitt seg, feberen er under 38, så jeg tror det er håp!![]()

Moppen din har gummipakning mellom ventildekselet og toppen,denne kan du sannsynligvis bruke på ny,mange ganger. Bare pass på at den ligger skikkelig på plass når du setter dekselet nedpå igjen. Det er et lite spor i dekselet som et "motspor" i pakningen skal passe inn i.Banditmannen skrev:Må bl.a. sjekke ventilklaringen, og da er spørsmålet om hvilke pakninger jeg MÅ bytte, og hvilke jeg kan bruke om igjen...?
Har også funnet ut at det er noen mulige feller å gå i.![]()
Og så er det en gummipakning rundt hvert plugghull,også dem kan du sannsynligvis bruke på ny.
Jeg vil si at hvis du ikke har oljelekkasje nå,så er dem iorden,og da er det opp til deg at de kommer skikkelig på plass igjen.
Ventiljusteringa på denne er vel sånne "gammeldagse" skrujusteringer,en liten stoppemutter på toppen. Tror du bruker 8 eller 10mm fastnøkkel på mutteren, og så trenger du en bitteliten til å justere/holde igjen med.Et råtips er at denne må være 3mm.

ikkebike.norwegianforum.net
-
- Motorsykkelen din: x
Hadde du tatt deg en Gammel Dansk så hadde du vært frisk for leenge siden. Den desinfiserer og smører. Vondt skal vondt fordrive, vet duBanditmannen skrev:Jeg tok på en måte ditt råd, og holdt meg laaaaaangt unna Gammel Dansk!Svein2 skrev:Bra du begynner å bli i form igjen. Med den omtanken og de gode rådene du fikk her, skulle det bare mangle.Banditmannen skrev:Jo takk, sjekka akkurat pulsen, og kom fram til at jeg er i live!![]()
Den verste surklinga og pipinga i brystet har gitt seg, feberen er under 38, så jeg tror det er håp!![]()

- MaxTron
Forstår det sånn at du har enkel slange fra bremsepumpe, og en forgrening lengre ned.
Anbefaler å legge to lange slanger helt opp, da er det mindre "lommer" hvor luftblærer kan bli "fanget"
Anbefaler å legge to lange slanger helt opp, da er det mindre "lommer" hvor luftblærer kan bli "fanget"
karosseri er for biler!
-
Ja, enten en bitteliten fastnøkkel, eller ei tang, eller denne spesialsakenKawasaki skrev:Moppen din har gummipakning mellom ventildekselet og toppen,denne kan du sannsynligvis bruke på ny,mange ganger. Bare pass på at den ligger skikkelig på plass når du setter dekselet nedpå igjen. Det er et lite spor i dekselet som et "motspor" i pakningen skal passe inn i.Banditmannen skrev:Må bl.a. sjekke ventilklaringen, og da er spørsmålet om hvilke pakninger jeg MÅ bytte, og hvilke jeg kan bruke om igjen...?
Har også funnet ut at det er noen mulige feller å gå i.![]()
Og så er det en gummipakning rundt hvert plugghull,også dem kan du sannsynligvis bruke på ny.
Jeg vil si at hvis du ikke har oljelekkasje nå,så er dem iorden,og da er det opp til deg at de kommer skikkelig på plass igjen.
Ventiljusteringa på denne er vel sånne "gammeldagse" skrujusteringer,en liten stoppemutter på toppen. Tror du bruker 8 eller 10mm fastnøkkel på mutteren, og så trenger du en bitteliten til å justere/holde igjen med.Et råtips er at denne må være 3mm.

Personlig mener jeg Gammel dansk er i strid med Genèvekonvensjonene!ArcticTiger skrev:Hadde du tatt deg en Gammel Dansk så hadde du vært frisk for leenge siden. Den desinfiserer og smører. Vondt skal vondt fordrive, vet du

Får se hva jeg gjør, mulig jeg setter på et litt høyere styre, og da må jeg kanskje ha litt lengre slange/slanger.MaxTron skrev:Forstår det sånn at du har enkel slange fra bremsepumpe, og en forgrening lengre ned.