
The two cylinder blog
- MaxTron
- Innlegg: 2548
- Registrert: 04 jan 2011, 22:31
- Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
- Bosted: Nordmøre
Re: The two cylinder blog
Kanskje best å ta dette spørsmålet med Tomsnes når han har fått kjørt den noen dager? 

karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L
- tomsnes
- Innlegg: 331
- Registrert: 03 okt 2010, 23:46
- Motorsykkelen din: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
- Bosted: Sandefjord
- Kontakt:
Re: The two cylinder blog
Ja, alle forum-venner.
Da er TDM'en solgt til en hyggelig kar fra Stathelle.
Ellers har det ikke skjedd så mye her. Får prøve å få ordnet registreringen på MT'n i løpet av uka, så den er klar for våren som en gang må komme.
Ser forøvrig at det er en ivrig diskusjon rundt hvilken kategori denne sykkelen passer i.
I mine øyne finnes det ikke noen kategori som passer... Men som type sykkel ligner den vel noe på Buell. (cruiser-motor i sportslig chassis)
På Yamahas hjemmesider er den ført opp i noe de kaller "street". Men her står også FJR 1300....
En sykkel som ikke på noen måte er sammenlignbar.
Diskusjonen vil nok pågå en stund fremover, vil jeg tro.
Bilder kommer etterhvert. Blir nok også mer å melde når tomsnes begynner å lufte beistet.
Takk til Twister for selskap og hjelp på turen, samt for de bildene som han har lagt ut.
Ha en fortsatt god kveld.
Da er TDM'en solgt til en hyggelig kar fra Stathelle.
Ellers har det ikke skjedd så mye her. Får prøve å få ordnet registreringen på MT'n i løpet av uka, så den er klar for våren som en gang må komme.
Ser forøvrig at det er en ivrig diskusjon rundt hvilken kategori denne sykkelen passer i.
I mine øyne finnes det ikke noen kategori som passer... Men som type sykkel ligner den vel noe på Buell. (cruiser-motor i sportslig chassis)
På Yamahas hjemmesider er den ført opp i noe de kaller "street". Men her står også FJR 1300....
En sykkel som ikke på noen måte er sammenlignbar.
Diskusjonen vil nok pågå en stund fremover, vil jeg tro.
Bilder kommer etterhvert. Blir nok også mer å melde når tomsnes begynner å lufte beistet.
Takk til Twister for selskap og hjelp på turen, samt for de bildene som han har lagt ut.
Ha en fortsatt god kveld.
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: The two cylinder blog
Hmmm TDM'n solgt
ja, ja, godt å høre at den nye eieren blir beskrevet som en hyggelig kar
...og jeg regner med at du tipset han om oss her på forumet, så vi får TDM'n "tilbake" igjen hit?
Ja det å sette MT'n din i noen av de "etablerte" båser ble ikke enkelt. Skal bli spennende å høre (lese) dine inntrykk når du får startet sesongen


Ja det å sette MT'n din i noen av de "etablerte" båser ble ikke enkelt. Skal bli spennende å høre (lese) dine inntrykk når du får startet sesongen

- tomsnes
- Innlegg: 331
- Registrert: 03 okt 2010, 23:46
- Motorsykkelen din: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
- Bosted: Sandefjord
- Kontakt:
Re: The two cylinder blog
Hallo alle... :-)
Da har en ny arbeidsdag begynt for tomsnes. En lang natts ferd mot dag...
Ikke mye som skjer, men jeg får vel rapportere om det som er verdt å fortelle om.
Var innom Twister og så på hans cafe-prosjekt i dag. I utgangspunktet bør han få lov til å kommentere fremdriften selv, og ikke minst laste opp bilder, til glede for oss alle.
Imidlertid kan jeg ikke dy meg for å legge inn et før/etter-bilde av motoren, da jeg er grenseløst imponert over hva han er i stand til.
Jeg tar av meg hatten.....
Og så har en annen kompis, og forum-medlem kjøpt seg ny sykkel. :-)
Hva synes du om denne MaxTron?
Avslutningsvis et bilde som kan minne oss om hva som kommer...
tomsnes hjemsted, badet i sommersol....
Kan virke som en evighet til vi er der, men tomsnes gleder seg stort. Spesielt nå som ny sykkel står og venter.
Ha en fin natt videre sa han, og tok en kaffekopp til...
Da har en ny arbeidsdag begynt for tomsnes. En lang natts ferd mot dag...

Ikke mye som skjer, men jeg får vel rapportere om det som er verdt å fortelle om.
Var innom Twister og så på hans cafe-prosjekt i dag. I utgangspunktet bør han få lov til å kommentere fremdriften selv, og ikke minst laste opp bilder, til glede for oss alle.
Imidlertid kan jeg ikke dy meg for å legge inn et før/etter-bilde av motoren, da jeg er grenseløst imponert over hva han er i stand til.
Jeg tar av meg hatten.....

Og så har en annen kompis, og forum-medlem kjøpt seg ny sykkel. :-)
Hva synes du om denne MaxTron?

Avslutningsvis et bilde som kan minne oss om hva som kommer...
tomsnes hjemsted, badet i sommersol....
Kan virke som en evighet til vi er der, men tomsnes gleder seg stort. Spesielt nå som ny sykkel står og venter.
Ha en fin natt videre sa han, og tok en kaffekopp til...

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av tomsnes den 11 feb 2011, 05:08, redigert 1 gang totalt.
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Bosted: Ørsta
Re: The two cylinder blog
Jeg må si at jeg er temmelig imponert over Twister jeg også.
Nesten så jeg får lyst å kjøpe meg et oppussingsobjekt og begynne selv. Bare så synd at jeg ikke er på langt nær så flink som han.

http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
- tomsnes
- Innlegg: 331
- Registrert: 03 okt 2010, 23:46
- Motorsykkelen din: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
- Bosted: Sandefjord
- Kontakt:
Re: The two cylinder blog
Det er fredag, dragen har lagt seg, og tomsnes nyder et par kalde danske, med den velkjente grønnfargen.
I morgen skal vi på kveldsbesøk hos Twister og hans kjæreste. Blir spennende å se om han kan rive seg løs fra garasjen, og cafe-prosjektet.
Eieren av V-Max 17 nr. 2 her på forumet kommer også. Gleder meg masse til en hyggelig kveld.
Ha en god natt alle sammen.

I morgen skal vi på kveldsbesøk hos Twister og hans kjæreste. Blir spennende å se om han kan rive seg løs fra garasjen, og cafe-prosjektet.

Eieren av V-Max 17 nr. 2 her på forumet kommer også. Gleder meg masse til en hyggelig kveld.
Ha en god natt alle sammen.

"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
- MaxTron
- Innlegg: 2548
- Registrert: 04 jan 2011, 22:31
- Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
- Bosted: Nordmøre
Re: The two cylinder blog
Du må få redigert litt i profilen din, Står fortsatt TDM 850 der..tomsnes skrev:Det er fredag, dragen har lagt seg, og tomsnes nyder et par kalde danske, med den velkjente grønnfargen.
![]()
I morgen skal vi på kveldsbesøk hos Twister og hans kjæreste. Blir spennende å se om han kan rive seg løs fra garasjen, og cafe-prosjektet.![]()
Eieren av V-Max 17 nr. 2 her på forumet kommer også. Gleder meg masse til en hyggelig kveld.
Ha en god natt alle sammen.

Den VMX 17'en er det en pent brukt '09-modell? Var den gått langt? Bra pris??
Tips: Ikke prøvekjør den, da blir det kansje sykkelbytte igjen

karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L
- tomsnes
- Innlegg: 331
- Registrert: 03 okt 2010, 23:46
- Motorsykkelen din: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
- Bosted: Sandefjord
- Kontakt:
Re: The two cylinder blog
Jada, vi sier nå 2 mars, og våren nærmer seg sakte men sikkert.
tomsnes sitter på jobben og sliter seg igjennom natten, etter å ha sett tv-sendinga på forumet.
Hyggelig sending, selv om jeg bomma på stedsangivelsen på steinen, og derfor må betale billetten til messa selv.
Om noe skal nevnes ang sendinga, må det være ønske om en ny mic, eller en nedjustering av ut-volum.
Eller munnens avstand til mic...
I dag ble MT'n lastet på bil, stilt til disposisjon av HELMAX, og onsdag morgen bærer det i vei til biltilsynet for godkjenning.
Deretter til tollvesenet for å levere fra seg en voksen haug med penger til engangsavgift, årsavgift, og til slutt en omregistreringsavgift.....
Hvilket herlig land vi lever i.
Og så tilbake til biltilsynet for registrering, fattig men lykkelig.
Så kan våren i grunn komme for min del. Synes ventetiden begynner å bli lang, men den følelsen deler jeg nok med flere her inne?
Men før det er det messe. Noen her som bærer antrekk med patch/t-shirts, så vi finner hverandre? Hadde vært hyggelig treffe noen av ansiktene som skjuler seg bak alle nick'ene.
Twister, HELMAX og tomsnes kommer i buss sammen med Sandefjord MC-klubb. (eller deler av den)
Og i løpet av uka blir det nok oppstart av Twisters cafe-prosjekt. Gleder meg stort til det. Som Jompa så treffende uttaler: Det er helt utrulig hva han har fått til så langt, må bare bøye meg i støvet.
Prøver å ta med kamera i morgen, og få lagt ut noen bilder.
Og MaxTron, prøvekjøring av VMX 17 utgjør ingen fare for sykkelbytte. Forfatteren av The two cylinder blog" er av den klare oppfatning at en motorsykkel ikke skal ha mer enn 2 hull. (Og gjerne store)

tomsnes sitter på jobben og sliter seg igjennom natten, etter å ha sett tv-sendinga på forumet.

Hyggelig sending, selv om jeg bomma på stedsangivelsen på steinen, og derfor må betale billetten til messa selv.
Om noe skal nevnes ang sendinga, må det være ønske om en ny mic, eller en nedjustering av ut-volum.
Eller munnens avstand til mic...
I dag ble MT'n lastet på bil, stilt til disposisjon av HELMAX, og onsdag morgen bærer det i vei til biltilsynet for godkjenning.
Deretter til tollvesenet for å levere fra seg en voksen haug med penger til engangsavgift, årsavgift, og til slutt en omregistreringsavgift.....
Hvilket herlig land vi lever i.

Og så tilbake til biltilsynet for registrering, fattig men lykkelig.

Så kan våren i grunn komme for min del. Synes ventetiden begynner å bli lang, men den følelsen deler jeg nok med flere her inne?
Men før det er det messe. Noen her som bærer antrekk med patch/t-shirts, så vi finner hverandre? Hadde vært hyggelig treffe noen av ansiktene som skjuler seg bak alle nick'ene.
Twister, HELMAX og tomsnes kommer i buss sammen med Sandefjord MC-klubb. (eller deler av den)
Og i løpet av uka blir det nok oppstart av Twisters cafe-prosjekt. Gleder meg stort til det. Som Jompa så treffende uttaler: Det er helt utrulig hva han har fått til så langt, må bare bøye meg i støvet.
Prøver å ta med kamera i morgen, og få lagt ut noen bilder.
Og MaxTron, prøvekjøring av VMX 17 utgjør ingen fare for sykkelbytte. Forfatteren av The two cylinder blog" er av den klare oppfatning at en motorsykkel ikke skal ha mer enn 2 hull. (Og gjerne store)

"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: The two cylinder blog
Den er notert.tomsnes skrev:..klippet...Om noe skal nevnes ang sendinga, må det være ønske om en ny mic, eller en nedjustering av ut-volum.
Eller munnens avstand til mic...


-
- Innlegg: 8
- Registrert: 25 feb 2011, 10:07
- Motorsykkelen din: BMW F650GS HIGHLAND 950V2 BUELL CYCLONE
- Bosted: Strømmen
Re: The two cylinder blog
Det står en flott MT på auksjonen i Tokyo idag. Kun 15000km. Grading 5 = som ny.
Startpris ca. kr.35.000,-
Startpris ca. kr.35.000,-
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
I don`t need Google. My wife knows everything!
- tomsnes
- Innlegg: 331
- Registrert: 03 okt 2010, 23:46
- Motorsykkelen din: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
- Bosted: Sandefjord
- Kontakt:
Re: The two cylinder blog
Helt klart et vakkert eksemplar. Synd at frakt fra Japan pluss norske avgifter gjør det umulig... :-)
Ellers gikk alt bra med registreringen i dag.
Ellers gikk alt bra med registreringen i dag.
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
Re: The two cylinder blog
Grattis :=D>
Rå tøff dreimoments monster du har fått deg
Rå tøff dreimoments monster du har fått deg

- tomsnes
- Innlegg: 331
- Registrert: 03 okt 2010, 23:46
- Motorsykkelen din: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
- Bosted: Sandefjord
- Kontakt:
Re: The two cylinder blog
Onsdag ble en etterlengtet og en gledens dag både for tomsnes og Twister.
To-sylinderen fikk skilter, og Twisted V ble startet opp.
Ikke så spennende for almennheten kanskje, men et deilig syn for tomsnes. Og det er rimelig teit at bokstaver og tall ikke er midtstilt på skiltene lenger.
Hull midt i bokstavene er ikke spesielt genialt.
Tror jeg skal kjøpe meg et som er midtstilt.
En stor takk til HELMAX for lån av bil og rampe.
Og så kunne jeg ikke dy meg for å ta et close-up bilde av motoren i dag. Rene kunstverket.
Twister har publisert oppstarten i sin egen tråd, men jeg legger den her også, om det er noen som ikke har sett den.
MC skal ha lyd, og denne låter FETT!!
[video]http://www.youtube.com/watch?v=hh_DtiWAXBU[/video]
Jeg var lovet å være med på oppstarten, hvis ikke hadde jeg blitt vred.
Så da begynner ting å gå seg til her i Sandefjord.
Litt mer snøsmelting, så kjøres MT'n opp til Twister for noen små modifikasjoner.
Og tomsnes tar en kaffekopp til for å holde seg våken ut arbeidsnatten, mens dere andre sover. Ha en fin torsdag alle sammen.
To-sylinderen fikk skilter, og Twisted V ble startet opp.

Ikke så spennende for almennheten kanskje, men et deilig syn for tomsnes. Og det er rimelig teit at bokstaver og tall ikke er midtstilt på skiltene lenger.
Hull midt i bokstavene er ikke spesielt genialt.
Tror jeg skal kjøpe meg et som er midtstilt.
En stor takk til HELMAX for lån av bil og rampe.

Og så kunne jeg ikke dy meg for å ta et close-up bilde av motoren i dag. Rene kunstverket.
Twister har publisert oppstarten i sin egen tråd, men jeg legger den her også, om det er noen som ikke har sett den.
MC skal ha lyd, og denne låter FETT!!

[video]http://www.youtube.com/watch?v=hh_DtiWAXBU[/video]
Jeg var lovet å være med på oppstarten, hvis ikke hadde jeg blitt vred.

Så da begynner ting å gå seg til her i Sandefjord.
Litt mer snøsmelting, så kjøres MT'n opp til Twister for noen små modifikasjoner.
Og tomsnes tar en kaffekopp til for å holde seg våken ut arbeidsnatten, mens dere andre sover. Ha en fin torsdag alle sammen.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
- tomsnes
- Innlegg: 331
- Registrert: 03 okt 2010, 23:46
- Motorsykkelen din: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
- Bosted: Sandefjord
- Kontakt:
Re: The two cylinder blog
Har det blitt mange her som drar på messa?
Skal innover på lørdag 12 mars.
Skal innover på lørdag 12 mars.
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
Re: The two cylinder blog
Det bildet av motoren til MT`n er jo reine pornografi :-)å
Er faktisk en av dei peneste motora eg har sett
Er faktisk en av dei peneste motora eg har sett
