Ei sånn maskin er jo nesten verdt prisen bare for å kunne sitte å se på når en har folk på besøk, "ja du kan jo bare gå å forsyne dæ sjøl du, maskina står nå der..."Godtvoksen skrev:[video]http://www.youtube.com/watch?v=eh14-nuZOc8[/video]

Ei sånn maskin er jo nesten verdt prisen bare for å kunne sitte å se på når en har folk på besøk, "ja du kan jo bare gå å forsyne dæ sjøl du, maskina står nå der..."Godtvoksen skrev:[video]http://www.youtube.com/watch?v=eh14-nuZOc8[/video]
Æ foreslår at vi tar en tur en liten gjeng ca på den her tida om ett år!!ArcticTiger skrev:Haeggis skrev:...da gjør jeg herved akkurat DET.tagesk skrev:Fra en trattoria i San Miniato som jeg anbefaler deg å be meg ta deg med på.
[TaSK]
Det er en viktig og inspirerende tråd det herEn god kopp kaffe er viktig, og noe vi er villig til å kjøre litt ekstra for.
Det ligger antagelig ann til at vi burde tenke litt på en "Mcsidens Kaffe Kul-tur" til Toscana. Så tar vi Tage på ordet, og får han til å gaide oss litt fra kaffekopp til kaffekopp der nede. Jeg tror dette ville vært midt i blinken for oss ukultiverte svart-kjel entusiaster, og prikken over i-en for de mer bevandrede udi kaffeskum-kunsten!
Det burde ikke være umulig å få til en slik tur, noen stykkja? Noen synspunkter på dette, og aktuelle tidspunkter?
For min egen del høres det iaffal veldig forlokkende ut med en kaffe-langtur på Det Buldrende Hjertet
Det høres ut som en god idé.MaxTron skrev: Æ foreslår at vi tar en tur en liten gjeng ca på den her tida om ett år!!
Ja, hadde man enda visst om noen som kunne tilby sånn leie av garasje...MaxTron skrev: man kan kjøre sykkelen nedover på sensommeren, leie en garasje der nede,
Det håper jeg også, tar nemlig turen om helt nøyaktig to ukerMaxTron skrev: Hadde jo vært ett drømmeavbrekk fra sludd og regn og sur vind![]()
[/quote]MaxTron skrev: For min egen del høres det iaffal veldig forlokkende ut med en kaffe-langtur på Det Buldrende Hjertet
Jeg holder pusten mens jeg venter!tagesk skrev:
MaxTron skrev: For min egen del høres det iaffal veldig forlokkende ut med en kaffe-langtur på Det Buldrende Hjertet
Ooooops; beklager.MaxTron skrev: He-He, her har du nok klippet og styra litt, [...]
Se signaturen min.MaxTron skrev:Hvor mye koster sykkelleie i ei uke, og hvilke sykkler er tilgjengelig???
OK, og bensinprisen omtrent som i Norge??tagesk skrev:Ooooops; beklager.MaxTron skrev: He-He, her har du nok klippet og styra litt, [...]
Se signaturen min.MaxTron skrev:Hvor mye koster sykkelleie i ei uke, og hvilke sykkler er tilgjengelig???
[TaSK]
Joda, står fra 600€ for ei uke. er jo mye for en Honda men..Haeggis skrev:Ooooh, du frister nå TageSK!!!
Men PRISER står ikke på siden din...
Det er prisnivået på leie av MC i Italia..MaxTron skrev:Joda, står fra 600€ for ei uke. er jo mye for en Honda men..Haeggis skrev:Ooooh, du frister nå TageSK!!!
Men PRISER står ikke på siden din...
Jeg vet om kanskje 5 steder her i Oslo hvor jeg kan få god kaffe. Det fins sikkert 10-20 steder til som jeg ikke vet om. På alle disse stedene får man god kaffe (til rundt 30 kroner koppen, eller 50 kroner hvis du skal ha bittelitt å tygge på også). På den annen side: I sommer kjørte vi familietur Oslo-Kristansand-Stavanger, og det var umulig å finne en anstendig kaffekopp noe sted langs veien (enn si et anstendig måltid). Formodentlig fins det godsaker her og der i tettstedene, men uten lokalkjennskap, veldig god tid til å lete, eller ekstrem flaks, så finner man ikke noe bedre enn det Statoil har å by på. I Italia tror jeg problemstillingen snus på hodet: Hvis man bare vet noenlunde hvilken (type) steder man bør holde seg unna, finner man god både kaffe og mat overalt.Morten skrev:Verdensmester i "Barrista" (kaffekoking" er faktiskt Norsk, har egen butikk på Grünerløkka i Oslo, 2 minutter unna der jeg bor, utrolig bra kaffe å få der.
Har ikke smakt mye som kan måle seg med det......
Er den hel automatisk? De maskinene så ikke er, lage et godt produkt bare hvis han så betjene den er ekspert. Ble råda om Rancilio hos kaffihuset i stvgr, men på magasin blå sa de at Rancilio ikke hadde leverandør i Norge. I Sandnes solgte de Rancilio?!, men der råda de meg på en helautomatisk sveisisk som sko være den beste leverandøren innen helautomaiske. Er her plastikk, men ser ikke det som en uting. f.eks moccamaster er mye plastikk men regnes som den beste vanlige kaffimaskinen.tagesk skrev:Laget i rustfritt stål; ingen dustedeler i plastikk som kan gå i stykker.Snikkeren skrev:Rancilio er vel kjent som noen av de beste kaffemaskinene i verden. Det er vel ikke uten grunn at mange kaffebarer bruker de. Men de er kanskje litt i dyreste laget for hvermannsen.tagesk skrev:
Edit: Så no at den ikke var så dyr den maskinen heller. Var ikke klar over at de laget såppass "billige" maskiner også.
Har akkurat det du trenger for å lage espresso (med crema) og skumme melken.
Noen ganger er det enkle det beste.
[TaSK]