Gadgethjørnet :-)

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Banditmannen
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500

Re: Gadgethjørnet :-)

Legg inn av Banditmannen »

Cbr skrev:Er hjelmer med innebygd nedfellbart sol visir store hjelmer? Har fullblods racing hjelmer nedfellbart sol visir ?
Har et poeng der...
Cbr skrev:Har og set på Scuberth sine med nedfellbart sol visir. Men vil ha Thermahelmet sin Halo neste år så ikke har nedfellbart sol visir. + Scuberth virka større en vanlige.
Var det R1, S1, eller C3(åpningshjelm) du prøvde?
Har bare prøvd C3, som jeg har nå, og den føles ikke så stor. Men jeg har strengt tatt ikke prøvd en skikkelig racinghjelm... :redface
Slik jeg forstår det er Schuberth S1 omtrent samme størrelse som C3, mens R1 skal være noe mindre.

Brukeravatar
Haeggis
Motorsykkelen din: Yamaha XTZ 750 ST

Legg inn av Haeggis »

Ingen som nevner J2, da?

Halvhjelm, med TÜV-godkjent hakebøyle like kraftig som en helhjelm, og heldekkende frontvisir. Og naturligvis Schuberts obligatoriske solvisir...
Jeg er den kuleste som finnes, og har misforstått alt...

[...sikt langt fram, gi full gass, og håp at det holder...]

Banditmannen
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500

Legg inn av Banditmannen »

Haeggis skrev:Ingen som nevner J2, da?

Halvhjelm, med TÜV-godkjent hakebøyle like kraftig som en helhjelm, og heldekkende frontvisir. Og naturligvis Schuberts obligatoriske solvisir...
Joda, J2 er en skikkelig gadget, men regner med at den er enda lenger unna racing en de jeg nevnte. ;e

Cbr
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate

Legg inn av Cbr »

Sett prøvd C3. S1 Pro den jeg hva mest intressert i, men de har ikke den livreddende teknologien til Thermahelmet Halo.

Brukeravatar
MaxTron
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650

Legg inn av MaxTron »

Cbr skrev:Sett prøvd C3. S1 Pro den jeg hva mest intressert i, men de har ikke den livreddende teknologien til Thermahelmet Halo.
Ser fram til å høre om den blir for kald å kjøre med tidlig vår og sein høst....
Resten av "sommeren" og forresten, hender jo en opplever nedi 5 grader og regn da og...
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L

Cbr

Legg inn av Cbr »

Hør me de. http://www.thermahelmet.com" onclick="window.open(this.href);return false;. Jeg har ikke tro på at hjelmen er laget slik at du ska fryse. Har ikke tenkt å kjøpe hjelm før neste år. Mene dette burde vært på alle hjelmer, som standard.

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Kanskje ikke den største gadgetfaktoren det jeg nå har anskaffet meg, men "at det er en nyttig ting kan ingen komme fra"...synes jeg da.

Jeg kjører med øreplugger, slike formstøpte, med innebygde høyttalere.
Bilde

Men, i tillegg til å høre musikk, ønsket jeg også å kunne besvare telefonen om Garmin Zumo 660 viste til at det var noen som ringte. For å dekke dette ønske har jeg da kjøpt inn en egen mic til Garmin GPS, monteres enkelt inne i hjelmen.

Bilde

Brukeravatar
MaxTron

Legg inn av MaxTron »

Hvor mye kostet det å få støpt sånne øreplugger??
karosseri er for biler!

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Legg inn av Globe »

De kom seg på ca 2.500,-

Gutta fra hørselslabben skal til Norgestreffet, de blir å kjøre "treff-tilbud" på avstøpning og ulike plugger. :thumleft

Jeg kjøpte et sett med høyttalere og et sett uten. De uten benytter jeg når jeg kjører med passasjer. De pluggene har filter i seg slik at stemmefrekvenser (ved bruk av intercom) og litt godlyd under pådrag, høres :bananas

Bilde

Jeg laget en tråd om dette med øreplugger når jeg kjøpte dem..den kan leses her.

Brukeravatar
MaxTron

Legg inn av MaxTron »

Så ca 1000 for de uten høyttalere som æ forstår..?
Nån ting å tenke på til norgestreffet ja..
karosseri er for biler!

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Stemmer det...da er det med en eske med 10 utskiftbare filter.

Vet at de tidligere har hatt 20 - 25%% avslag ved Treff og Messer...så det er ikke umulig at en kan få de noe lavere i pris enn hva jeg har betalt.

De funker ihvertfall utrolig bra. En blir fort "avhengig" av dem. Alt av vindsus og annen monoton støy blir borte.
Jeg har benyttet de med høyttalere ved stort sett all min reisevirksomhet i vinter. Sitter på fly eller i andre støynede omgivelser, setter disse på, det blir bare helt stille...slår på musikken...og man får et svært godt lydbilde rett inn i øregangene, uten annen støy. I og med at de er formstøpte og av silicon sitter de godt også...ingen knikking eller annet ubehag. Nice!!

Cbr

Legg inn av Cbr »

Vil ha bygd inn høytalere i hjelmen. Brukt vanlige sennheiser plugger å det er et H"#¤¤%¤ å beholde de i ørene sammtidig som en tar på hjelmen. Å de arbeide seg utav igjen. Så er skeptisk til plugger. Har whisperkit til xr-1000 hjelmen så sus ubehagelig støy er det ikke. Koste 2000.-å få bygd inn i hjelmen høre jeg.

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Disse formstøpte pluggene sitter som....støpt. Behagelig å ha på,Iingen deler som stikker ut, ingenting som berører kantene på hjelmen når man tar den på og av. Ledningene er plassert slik at de kommer ut langs den nedre delen av pluggen så selv de går klar av kanten på hjelmen. Når du har formstøpte så passer pluggene 100% i øregangen og den ytre delen ligger helt inntil selve øret. Det er lydtett og behagelig å ha på. Det eneste en må passe på er å ta dem av ved å dra i selve pluggen, ikke i ledningen.

Cbr

Legg inn av Cbr »

Høres bra ut.

Brukeravatar
Crinos
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Kontakt:

Legg inn av Crinos »

Høres veldig bra ut... har vert på jakt etter formstøpte ear-buds som duger.
Har testet noen Shure buds som var bare helt fantastiske... Men det å få på seg hjelmen mens disse var i ørene var tett på umulig.
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Svar