Togmannen skrev:Skeptisk til italiensk, men skal se om jeg får prøvd en Sv1000 eller noe sånt. Der er det iallefall bånndrag. Hadde egentlig avtale om å prøve en Yamaha Xj600, men det utgår nok. 86 hester og ikkeno dreiemoment er meningsløst. Da er sykkelen min et mye bedre alternativ. Men den er jo 3 år og har 30 000 på baken så får se.
Bra skrevet, synes jeg!
Men SV1000... italiensk Stemmer vel, ikke...?
Fikk ikke prøvekjørt Benelli 1130 hos Rune Berg denne uka selv pga. av sykdom, men kanskje du kan gjøre det?
Så får du prøvd noe skikkelig italiensk også
Men det kan helt greit nå i vinterkulda å høre og se hva andre mener om sykler man gjerne skulle prøvekjørt selv.
Og etter å ha sett denne video'en har jeg bare fått enda mer lyst til å sjekke KTM'en nærmere.
Gjør ikke dette for å framheve meg sjøl, men fordi jeg faktisk har prøvekjørt en MC under litt uvanlige forhold for bl.a MC24. En prøvekjøringen som dette forsvarer en plass i denne tråden, vil jeg tro...
Kan jo også være greit for de som er interessert i nettopp en slik enduro/motard sykkel å lese litt om Husaberg'en...
Klikk på et av bildene for å lese artikkelen...
Pga. fotorettigheter er bilder av sykker'n i fart ikke brukt i MC24 artikkelen...
Har i sommersessongene 2009 og 2010 hatt gleden av å prøve GoldWing 1800. Dette startet med at jeg og en kamerat tullpratet om disse "bussene" på to hjul, og at det ikke hadde noe med MC og gjøre osv. Etterhvert bynte vi å prate om at det skulle vært artig og prøvd en. Vinteren 2008/2009 begynte jeg og undersøke litt ang. evt. å få leid 2stk. slike, og vips så var vi på tur sommeren 2009, med en 2003mod. og en 2005mod.! Kjørte ca 180mil med dem i Norge og sverige i løpet av 5dager. Hadde hørt at disse skulle være lettere å kjøre enn man sku tro, og det stemte overraskende bra! Når hjula først ruller, er den faktisk ganske lettkjørt. Selvfølgelig blir det litt anderledes en "normale" sykler, men funker faktisk greit tilogmed på svingete veier. Og for en komfort! Og tøfft da gitt å skru opp stereon med "sommartider" eller "Highway to hell" på den svenske "highwayen", vrenge ut denne digre kollossen for en forbikjøring, og gi jernet med sekseren på 1800ccm og åpne potter ! Vi hadde det så artig på den første turen at vi bestemte oss for å gjenta det i 2010. Da utvidet vi turen litt, og kjørte Danmark, Sør-sverige, Øland og tilbake til moderlandet. Ca 200mil i løpet av 6 dager. Ikke at jeg kommer til å kjøpe GL, men uovertruffen når det kommer til seriøs touring er den. Anbefales å prøve !
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:
Sprint ST og GT er forskjelige sykkler og må ikkje samenlignast.
GT er forlenga,tyngre og meir retta mot motorvei touring en den mindre og nettare ST som er meir sportselig.
Sprint ST og GT er forskjelige sykkler og må ikkje samenlignast.
GT er forlenga,tyngre og meir retta mot motorvei touring en den mindre og nettare ST som er meir sportselig.
Du har sikkert rett i det.
Har ikke prøvd noen av disse, men regner med å få muligheten til våren/sommer'n...
En test av begge ville jo vært optimalt