Bikerbaben's logg, ny b(ikers)logg, Karavanseraiet.no
- Bimma
- Innlegg: 713
- Registrert: 03 nov 2008, 15:11
- Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
- Bosted: Drammen
- Kontakt:
Jeg venter som oftest for lenge før jeg legger på maten..... :x
Fordelen er at den ikke smaker tennvæske..!!
Og den blir iallfall litt lunka... :Laughing:
Fordelen er at den ikke smaker tennvæske..!!
Og den blir iallfall litt lunka... :Laughing:
Livet består av øyeblikk - nyt dem !
Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km
BLOGGEN MIN: mc-tourer.com
Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km
BLOGGEN MIN: mc-tourer.com
Har vært ute og lufta ørkendyret i kveld. Ikke så langt, opp på Tyholt og tilbake. Var litt godt å få lufta seg litt, selv om det var i bytrafikken og dekka er klare for utskifting
Tenkte å sette på Metzeler Karoo og få dem pigga med 1 - 2 mm overheng. Men med det føret vi har nå, går det greit med de Tourancedekka jge kjører på til vanlig.
Men tanken var å kjøre litt utover vinteren. Har bare ørkendyret som motorisert framkomstmiddel, og noen ganger passer det ikke med buss, selv i by'n.
Tenkte å sette på Metzeler Karoo og få dem pigga med 1 - 2 mm overheng. Men med det føret vi har nå, går det greit med de Tourancedekka jge kjører på til vanlig.
Men tanken var å kjøre litt utover vinteren. Har bare ørkendyret som motorisert framkomstmiddel, og noen ganger passer det ikke med buss, selv i by'n.
- Baron von Waffel
- Innlegg: 1883
- Registrert: 05 nov 2008, 11:11
- Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
- Bosted: Oslo, Dal/Brenna
- Baron von Waffel
- Innlegg: 1883
- Registrert: 05 nov 2008, 11:11
- Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
- Bosted: Oslo, Dal/Brenna
- Baron von Waffel
- Innlegg: 1883
- Registrert: 05 nov 2008, 11:11
- Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
- Bosted: Oslo, Dal/Brenna
Vil ikke sånn helt umiddelbart anbefale å bruke en tråmoped som hadde blitt kastet etter deg. Brekte hendler, skeive tråpedaler, knuste lys og kanskje løs bagasjebærer er ikke å spøke med.
Nå skal det sies at det kommer helt an på hvordan tråmopeden er kastet. Et to-personers slengkast, altså der to personer tar tråmopeden mellom seg og vugger den fram og tilbake og kaster på avtalt tall (f.eks. 3), behøver ikke resultere i de største trafikkfarlige skader på nevnte tråmoped. Er man heldig kan tråmopeden da lande på hjulene og trille et lite stykke før den legger seg over på siden eller triller inn i en parkert bil e.l.
Et svingkast er derimot verre. Svingkast er når en person tar tråmopeden i bakerste bagasjebøyle og starter en rotasjon. Når roteringen har kommet opp i en anstendig hastighet slik at tråmopeden ligger flat i lufta ca. 1 meter over bakken, slipper personen som holder på, og mopeden vil spinne sakte rundt i luften før den kræsjer ned i bakken. Dette treffet vil gi store skader, såfremt ikke tråmopeden lander på mykt underlag. Dette kan være f.eks. en plen eller inne i en madrassforretning.
Just my 2 kroner.
Nå skal det sies at det kommer helt an på hvordan tråmopeden er kastet. Et to-personers slengkast, altså der to personer tar tråmopeden mellom seg og vugger den fram og tilbake og kaster på avtalt tall (f.eks. 3), behøver ikke resultere i de største trafikkfarlige skader på nevnte tråmoped. Er man heldig kan tråmopeden da lande på hjulene og trille et lite stykke før den legger seg over på siden eller triller inn i en parkert bil e.l.
Et svingkast er derimot verre. Svingkast er når en person tar tråmopeden i bakerste bagasjebøyle og starter en rotasjon. Når roteringen har kommet opp i en anstendig hastighet slik at tråmopeden ligger flat i lufta ca. 1 meter over bakken, slipper personen som holder på, og mopeden vil spinne sakte rundt i luften før den kræsjer ned i bakken. Dette treffet vil gi store skader, såfremt ikke tråmopeden lander på mykt underlag. Dette kan være f.eks. en plen eller inne i en madrassforretning.
Just my 2 kroner.

1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
Vi hadde en tjukkas i klassen vi. Men jeg kan ikke huske at vi kastet han noen gang. Antagelig var vi ikke mange nok.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")