Automatisk lett lappen?

Prat, råd og tips for dere med lett-MC, crossere o.l.
ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Automatisk lett lappen?

Legg inn av ArcticTiger »

Med andre ord: Det du har lært på kurs og bane, er at det ække no farlig å tøye grensene litt :lol

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Automatisk lett lappen?

Legg inn av Kawasaki »

ArcticTiger skrev:Med andre ord: Det du har lært på kurs og bane, er at det ække no farlig å tøye grensene litt :lol

Hehe,ja. Og at skal jeg rekke hjem før kjærringa har sovna,så er det bare å stå på som om fanden er etter meg over Haukeli :-J
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Automatisk lett lappen?

Legg inn av jhn »

Kawasaki skrev:
jhn skrev:Æ trudde at det va æ som bodde i ødemarka og veldig langt unna (tippe ca120 mil til ACR)
:ills Ikke kall mæ en pinglegutt for da kjøre æ fort både 120 og 220 mil for å gi dæ en :orefk
Men litt alvor, hvordan vurderer du nytten av et slikt kurs?

Hehe,før du er kommet halvveis,så ligger du vel som et slakt på en parkeringsplass,sånn som på det nye profilbildet :lol Men hvis du mot formodning klarer å komme på ørefikavstand til meg,så blir resultatet det samme.Bare at da legger jeg V-stromen oppå deg etterpå ;e :terge

Så var det visst litt alvor også: Jeg tok dette kurset hovedsaklig for å få meg en tur på bane.Har du dette,så kan du kjøre hver Torsdag på Rudskogen med Senior-Mc. Første del på Gardermoen bestod av litt kjeglekjøring og brems og unnamanøver og sånt.Og litt gruskjøring/bremsing.Greit nok,men ingenting revolusjonerende.Ikke noe som du selv ikke kan få til på en skjermet plass.(hele Finnmark,feks)
Andre delen på Rudskogen bestod hovedsaklig av sporvalg.Greit nok det også,selv om å treffe idealsporet på en oversiktelig bane etter min mening ikke kan sammenlignes med uoversiktelig landevei. Siste "passet" var det frikjøring,innen visse grenser.
Nytteverdien totalt sett? Tja,vet ikke jeg. Tror transport-etappene til/fra var like nyttige.

Personlig har jeg hatt mest nytte av mine ego-tripper på en liten go-kart bane,hvor jeg har funnet ut at moppen min henger alvorlig mye bedre på veien enn jeg hadde trodd. Overført til gatebruk,har det betydd at jeg har sluttet å være skeptisk hvis jeg skulle bli nødt å bryte den enda mere ned i en sving som var litt bråere enn forventet.
Pga en mishandlet kropp har jeg ligget sånn på de fleste parkeringsplasser i skandinavia, så om jeg skulle få tak i deg så vil nok den ørefiken bare føles som et vennlig stryk over kinnet. Det e jo bare kos.
Man skulle kanskje ikke tro det men til tross for de enorme områdene vi har, så e det utrolig vanskelig å finne en skjermet plass man kan bruke til egentrening. For ikke å snakke om gode grusveier. Det er jo grunnen til at jeg har lyst til en tur på bane, teste litt grenser uten fare for å få en tysk bobil i trynet
Kawasaki skrev:
ArcticTiger skrev:Med andre ord: Det du har lært på kurs og bane, er at det ække no farlig å tøye grensene litt :lol

Hehe,ja. Og at skal jeg rekke hjem før kjærringa har sovna,så er det bare å stå på som om fanden er etter meg over Haukeli :-J
:scratch Æ ser ikke helt poenget med å rekke hjem før kjærringa e sovna, tvert i mot,da slipper man "kosepraten" etterpå :prf

Svar