SESONGSTART 2011

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: SESONGSTART 2011

Legg inn av Cbr »

Skifta oljefilter og olje. Tok ut luftfilter å vaska å olja det. Kamerat kom over med Ninjaen å jeg hjalp an me å få på Akrapovic slipp on, noe arbeid igjen der si undertray med lys å skilt ikke lenger passe.

Brukeravatar
Geir
Innlegg: 810
Registrert: 29 mar 2009, 01:24
Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
Sted: Sør for Bergen...

Re: SESONGSTART 2011

Legg inn av Geir »

Duville skrev:I DAG lagde jeg vei i isen fra garasjen og ned til bar vei og i morgen skal hovedveiene være TØRRE.

Ca kl 1500 kan de som har lyst til DET, tenke på at våren har startet noen steder i Norge. Tilfeldigvis er nok jeg ute på MC tur i den tida. :lol :lol :lol :lol :lol
Ligger laaangt forran deg... :mk 18. februar var min første tur i år - gjett om jeg kjenner i gjen stemningen du formidler her! :thumleft
Bilde
Geir

1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: SESONGSTART 2011

Legg inn av Banditmannen »

Tøøøøøft! :knegg :=D>

Brukeravatar
XRing
Innlegg: 279
Registrert: 13 feb 2011, 19:57
Motorsykkelen din: Yamaha XJ 600 S 1995
Sted: Bergen

Re: SESONGSTART 2011

Legg inn av XRing »

Geir skrev: Ligger laaangt forran deg... :mk 18. februar var min første tur i år - gjett om jeg kjenner i gjen stemningen du formidler her! :thumleft
Steike, der slo du meg med 10 dager... Jeg fikk ut Divvy'en på mandag, og kjørte til jobb for første gang for sesongen i dag. Godt å være igang igjen! :jada:
Bikes get you through times of no money better than money gets you
through times of no bikes

Godtvoksen

Re: SESONGSTART 2011

Legg inn av Godtvoksen »

Min planlagte sesongstart den 9. mars ser ut som må utsettes.... ](*,)

varet9mars.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: SESONGSTART 2011

Legg inn av Intruder »

jhn skrev:De som ikke liker å tenke på slike ting kan heller tenke på at i dag har vi hatt storm og tidvis orkan, i går var det 4 busser som blåste av veien og 275 turister som ble sittende fast på Nordkapp. I dag er det også noen ungdommer og en busssjåfør som er værfaste 5 meter fra riksvegen 3-4 mil herfra. Litt værre er det jo at 9 ungdommer er savnet på fjellet 10-15 mil herfra, håper inderlig det går bra med de.
Dette er bare en liten beskrivelse av "vårstemninga" vi har hatt de siste par dagene
Slikt er skrekkelig å lese om,men hvordan i allverden kan slik som disse bussgreiene skje ?
Har ikke sjåførene såpass gangsyn at de kan spørre noen lokalkjente om kjøring er å anbefale ?
Likevel er det verre med de ni i Porsanger,utsatt for ekstreme påkjenninger både mens det skjer og i ettertid... :rose :grt
Stakkars ungdommer..!
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: SESONGSTART 2011

Legg inn av Kawasaki »

Sesongstart 2011??

Gjelder denne tråden bare posørgutta? Hvis ikke så starta jeg sesongen rett over nyttår,men har ikke bilde av det. :knegg
ikkebike.norwegianforum.net

mekkern
Innlegg: 7658
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: SESONGSTART 2011

Legg inn av mekkern »

tror ikke vinterkjøring teller her... :sorry ellers hadde det vært 2 januar minnes jeg.. :scratch
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: SESONGSTART 2011

Legg inn av Banditmannen »

mekkern skrev:tror ikke vinterkjøring teller her... :sorry ellers hadde det vært 2 januar minnes jeg.. :scratch
Tror nok sesongstart gjelder kjøring uten piggdekk...
Ikke mange som er så hardbarka etusiaster som dere helårsbikere! :notworthy:

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: SESONGSTART 2011

Legg inn av Svolp »

Dette så hææærlig ut!!!
Likte spessielt bildet ditt Geir :prf

Er jo forsåvidt kjørevær på vestlandet også nå, hvertfall i Stavanger men det var et par minus grader i natt men jeg møtte en mc på vei til jobb og jeg ser fler og fler til dagen.
Når jeg henter sykkelen min neste uke blir jeg og sette den inn for en liten måned slik at jeg kan ta den ut i midten av april.. Tidligere en det blir fryktelig kaldt syntes jeg, kanskje ikke for småturene men de lengre turene. I fjor tok jeg ut sykkelen 2.april og kjørte i effektive minus grader til Sørlandet.. Var litt for kaldt.
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: SESONGSTART 2011

Legg inn av jhn »

Intruder skrev:Slikt er skrekkelig å lese om,men hvordan i allverden kan slik som disse bussgreiene skje ?
Har ikke sjåførene såpass gangsyn at de kan spørre noen lokalkjente om kjøring er å anbefale ?
De aller fleste sjåførene har nok gangsynet inntakt, de er vel også lokalkjente nok siden det skjedde i lokalmiljøet. Dette var et uvær som kom plutselig, som det ofte gjør her, det var også nokså lokalt. Det skjedde ikke mere enn et par mil fra der jeg var, og jeg merket ingenting.
Livet må gå sin gang, selv om det e vinter og litt drittvær. Det fraktes daglig 2-3-400 turister opp til Nordkapp vinterstid mens hurtigruta ligger å venter, det her var vel det alvorligste uhellet som har vært i den forbindelse. Av 275 stk var det 2 som ble lettere skadd
Ang de 9 ungdommene så fikk jo det en tragisk utgang for 3 av de, så jeg tror ikke jeg skal si så mye mere om det. Trist sak.

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: SESONGSTART 2011

Legg inn av Globe »

Svolp skrev:Dette så hææærlig ut!!!
Likte spessielt bildet ditt Geir :prf

Er jo forsåvidt kjørevær på vestlandet også nå, hvertfall i Stavanger men det var et par minus grader i natt men jeg møtte en mc på vei til jobb og jeg ser fler og fler til dagen.
Når jeg henter sykkelen min neste uke blir jeg og sette den inn for en liten måned slik at jeg kan ta den ut i midten av april.. Tidligere en det blir fryktelig kaldt syntes jeg, kanskje ikke for småturene men de lengre turene. I fjor tok jeg ut sykkelen 2.april og kjørte i effektive minus grader til Sørlandet.. Var litt for kaldt.
Var i Stavanger i går og registrerte at dere hadde kommet noe lengre i vårløysinga enn vi er i trøndelagen..men det begynner å hjelpe her også nå \:D/

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: SESONGSTART 2011

Legg inn av Svolp »

Globe skrev:
Svolp skrev:Dette så hææærlig ut!!!
Likte spessielt bildet ditt Geir :prf

Er jo forsåvidt kjørevær på vestlandet også nå, hvertfall i Stavanger men det var et par minus grader i natt men jeg møtte en mc på vei til jobb og jeg ser fler og fler til dagen.
Når jeg henter sykkelen min neste uke blir jeg og sette den inn for en liten måned slik at jeg kan ta den ut i midten av april.. Tidligere en det blir fryktelig kaldt syntes jeg, kanskje ikke for småturene men de lengre turene. I fjor tok jeg ut sykkelen 2.april og kjørte i effektive minus grader til Sørlandet.. Var litt for kaldt.
Var i Stavanger i går og registrerte at dere hadde kommet noe lengre i vårløysinga enn vi er i trøndelagen..men det begynner å hjelpe her også nå \:D/
:thumleft

Det går rette veien, hatt mange pluss og flott vær den siste tid med unntak av noen minus grader i natt..
Våren er ganske nærme :skriver
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: SESONGSTART 2011

Legg inn av Kawasaki »

Banditmannen skrev:
mekkern skrev:tror ikke vinterkjøring teller her... :sorry ellers hadde det vært 2 januar minnes jeg.. :scratch
Tror nok sesongstart gjelder kjøring uten piggdekk...
Ikke mange som er så hardbarka etusiaster som dere helårsbikere! :notworthy:
Piggdekk?? Bare pingler som bruker dèt. :sk? Hvis mekker'n er pingle,så vinner jeg likevel,da.Mener å huske jeg var ute en tur 4.januar :mk
ikkebike.norwegianforum.net

mekkern
Innlegg: 7658
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: SESONGSTART 2011

Legg inn av mekkern »

kom ikke av flekken uten noe metall så jeg ble pingle.. :lol
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Svar