Tenkte meg egentlig på Biltema igår for å kjøpe min første boks kjedespray til V-Strom'en, men det var plutselig over stengetid siden jeg kjørte litt først...(Fikk ihvertfall såpass innspill fra mekaniker når jeg hentet sykkelen at automatisk smøring stort sett er noe dr*t, mye bedre å spraye etter behov. Hva slags spray hadde ikke så mye å si...)
Deretter en tur til Thorshov Bilrekvisita (litt lenger åpningstid), men fant ikke noen av de anbefalte der. Kjøpte poleringsrull og Motul Wash&Wax for MC isteden (spray på og tørk av... type vask/voks i ett... pjaktisk, pjaktisk...

)
Så ble innom Shell og "Shell Advance Chain Ultra" som jeg ser endel anbefalte. Lyst fast fett (når det størkner) og ser ut til å være bra saker. Står også at det er rustløsende som stemte bra (testet på et par rustne utstikkere til sideveskene).
Renset først kjedet med lampeolje (lavaromatisk parafin) - men du og du for noe griseri

- jeg visste helt klart ikke hvor godt jeg hadde det med forrige MC med remdrift. Nei,
neste MC skal helt klart ha kardang eller remdrift

Kommer nok til å satse på ca 10 smøringer mellom hver rens (om jeg ikke kjører på sand/grus/gjørme da...

)