Jeg er en fyr på 42, som holder på å ta lappen. Ja, jeg vet det er sent, men nå skjer det i hvertfall

Kjør trygt alle

Edit: Jeg er 1,89 høy og som oftest 92 kg, dersom det skulle ha noe å si...
Neppe det dummeste rådet detteBanditmannen skrev: Så kjenn godt etter når du prøver en sykkel, kjennes det riktig ut?
Gi deg selv litt tid, ikke kast deg over første å beste tilbud du får!
Ingen regler uten unntak!StigRune skrev:Neppe det dummeste rådet detteBanditmannen skrev: Så kjenn godt etter når du prøver en sykkel, kjennes det riktig ut?
Gi deg selv litt tid, ikke kast deg over første å beste tilbud du får!
Jeg er ikke skuffa over mitt valg selv om jeg hoppa på første tilbud, menså har jeg gått å sikla på er-6f'n siden modellen ble lansert i '06 eller noe, da
putre ?mekkern skrev:Beste er å prøve forskjellige sykler.
Noen av "custom"syklene er ikke de beste å svinge utenom et hull du møter midt i svingen for å si det slik...
bremser er heller ikke de beste vanligvis..
Men skal ikke male fanden på veggen heller for det er morro å putre en søndagstur i ro og mak med en "laidback"sykkel.
Hei og velkommen, og som ordtaker sier... Bedre sent enn aldriBjorn skrev:Hei godt folk.
Jeg er en fyr på 42, som holder på å ta lappen. Ja, jeg vet det er sent, men nå skjer det i hvertfallGleder meg som en guttunge, og klarer ikke å holde meg unna finn.no eller testsider.. Har minimalt med sykkelerfaring fra før, men det jeg har lyst på er en cruiser i 6-800cc klassen. Synes det er vanskelig å bli klok på om det er lurt med denne type sykler som innsteg til det som forhåpentligvis skal bli mange gode år på veien. Noen steder blir det skrevet varmt om hvor lettkjørte disse syklene er, andre steder frarådes det å begynne med cruiser/custom. Kvalifiserte meninger mottaes med takk. De som jeg vurderer for tida er Suzuki Intruder 800, Yamaha dragstar 650, Honda Shadow 750.
Kjør trygt alle
Edit: Jeg er 1,89 høy og som oftest 92 kg, dersom det skulle ha noe å si...
Når du seier sakte, meiner du då under ca 15kmt? Hadde ikkje slike problemer med min dragstar.Kjelvis skrev: Når man kjører sakte vil man generelt oppfatte en cruiser som mere vinglete enn en overligger.Lykke til!
Er mangen som har hatt fleire 2-3 vekers turer nedover europa med RRRRRRRRDuville skrev:Er det søndagsturer og en kveld i uka og thats it, eller har du tenkt å ta EN langtur i året. Du bør vel velge MC som er tilpasset langturen i så fall. Nytter lite med en R sykkel tilpasset en time stresskjøring på bane hvis du legger ut på Norge på langs neste år, da blir turen kort selv om MCen er fin
ZZR-Tom skrev:Når du seier sakte, meiner du då under ca 15kmt? Hadde ikkje slike problemer med min dragstar.Kjelvis skrev: Når man kjører sakte vil man generelt oppfatte en cruiser som mere vinglete enn en overligger.Lykke til!
Er mangen som har hatt fleire 2-3 vekers turer nedover europa med RRRRRRRRDuville skrev:Er det søndagsturer og en kveld i uka og thats it, eller har du tenkt å ta EN langtur i året. Du bør vel velge MC som er tilpasset langturen i så fall. Nytter lite med en R sykkel tilpasset en time stresskjøring på bane hvis du legger ut på Norge på langs neste år, da blir turen kort selv om MCen er finRRRRRR sykkler og som ikkje har problemer med det i det heiletatt. Er mangen fordommer og myter når det gjelder endel typer mc.
Det som kansje kan vere et problem med en på 189cm med mindre custom sykkler kan vere at dei blir litt trang sitte stilling, men en får fremflytter sett som gjer en meir "beinplass".
Dragstaren synest eg ver fin fin og det var ikkje med lett hjerte eg solgte den, men økonomien,plass og tid gjorde at det ikkje var noke alternativ å ha to sykkler ståandes.
Første skikelige tura eg hadde med Drag`n så merka eg det i korsryggen, men det var på grunn av uvandt sittestilling og det forsvannt fort, hadde same greine med overgangen til Triumph`n berre med handledda og det også forsvannt når eg vart vandt til den. Hadde ikkje kvid meg på å tatt en lenger tur på 2-3 veker med Drag`n.
Snakker du med en som har RRRRRRRRRRRRR om custom så kjem han til å banne den nord og ned, snakker du med en som har custom så kjem han til å klikke vist du nevner kjøp av RR, vi alle er forskjelige og prioriterer ulikt.
Er mangen som har hatt fleire 2-3 vekers turer nedover europa med RRRRRRRRRRRRRR sykkler og som ikkje har problemer med det i det heiletatt. Er mangen fordommer og myter når det gjelder endel typer mc.
Hei, du får sikkert mange gode tips på sykler, men er du inne på tanken på en +/- 800ccm japsecruiser så må du sjekke ut Kawasaki Vulcan 800/900 som et av alternativene, og da spesielt classicutgaven hvis du ikke liker customversjonene. Dette er en sykkel som er en fullsize sykkel. Og det må du ha da du er ganske lang. Motoren er sterk og ytevillig. Og jeg synes det er en av de fineste cruiserne (har jo en selv) med et klassisk bobberaktig utseende.Bjorn skrev:Jeg hadde en følelse av at motorsyklister var ett ålreit folk, og det har dere alle bekreftet til fulleTusen takk for god velkomst og mange gode råd og vink
![]()
, selv om det ikke gjorde saken lettere
![]()
For meg vil sykkelen bli brukt som rekreasjon når familielivet tillater det, som betyr ettermiddagsturer av ett par-tre timers varighet ut i naturen på svingete vestlandsveier. I tillegg håper jeg å få til noen litt lengre turer, til sør- og østlandet (bor i Stavanger). Og gjerne ett treff eller to før sesongen går på hell![]()
På skolen kjører jeg bandit, og det er en grei sykkel. Men det var liksom cruiser looken som umiddelbart appellerte til meg, likevel har mange tilbakemeldinger her gjort at jeg skal gå gjennom blader og kataloger med, forhåpentligvis, litt annet synOg når tida kommer skal jeg forsøke å prøve forskjellig, men det var dette med fornuft og følelser da
Igjen, takk for alle innspill og tålmodighet med en fersking