SESONGSTART 2011
Re: SESONGSTART 2011
Ja ja. No bruker ikke æ superundertøy v -grader men dongribukse.Poenget hær da er en kjøredress som takle dette og at d finns merker som er langt bedre til samme pris.Jakka d er snakk om er Proximo alt for tynt for å en trekkfull krage.Buksa Zen er ok men litt trang nederst.Regnvær er ikke noe problem har aldri slått igjennom.Når d gjelder Lindstrands sko styr unna har prøvd Champ som skal være toppmodellen og Max Tour.Kan legge til at jeg kjører mellom 15 og 20 tusen km iåret.
http://www.yr.no/nyheter/1.7521560" onclick="window.open(this.href);return false;
Ka mene du Artic Tiger? Du e vel vant t virkelig kalt vær..
Hva er virkelig kaldt vær - er 0 - 3 grader veldig mye kaldere oppe i nord enn her nede i sør?
- er vel litt høye krav dersom du forlanger å kunne bruke samme kjøredress på påkledning fra 0 - 25 gC uten forandringer....
Har Halvardson og bruker den hele sesongen med varierende under etter temp og det fungerer helt ok. Er jo dekket bak skjerm for det meste da...
- er vel litt høye krav dersom du forlanger å kunne bruke samme kjøredress på påkledning fra 0 - 25 gC uten forandringer....
Har Halvardson og bruker den hele sesongen med varierende under etter temp og det fungerer helt ok. Er jo dekket bak skjerm for det meste da...
Nei kravan syns jeg er beretiga når di markedsføres som utsyr for nordiske forhold.Mulig vårn e varmere i Sverige har itj vært der.- 3-4 er ikke uvanelig hær iallefall.Har du prøvd d m di da?
-
- Motorsykkelen din: x
For mc-kjøring syns jeg det bør være plussgrader. Her nord er det jo skjelden mange dager over 20+ om sommern, så det blir mye kjøring i kjølig vær, 5 til 15 grader.Blackbird skrev:Ka mene du Artic Tiger? Du e vel vant t virkelig kalt vær..
Jeg kjører i skinnjakke og skinn snekkerbukse, til vanlig med olabukse og en fleecegenser under. Blir det kaldt, bruker jeg en tynn ullgenser i tillegg, evt en tjukk ullgenser istedet for fleecegensern. Ullsokker i støvla, og votter i stedet for hansker.
Dette brukte jeg på første turen i fjor, som var 9 mai. Det var 2 plussgrader og fint vær, kjørte ca 350 km uten problemer den dagen

I gamle dager kjørte vi hele året (i Oslo) med mopeder og lettvektere. Kjøreklærne var pottehjelm, parkas, terylene-bukse og gummistøvler. Det var så mange kalde turer, og jeg frøys så innmari mye, at jeg ble kurert for vinter mc-kjøring.
Vintern 75/76 gikk jeg på skogskolen i Osen i Østerdalen. En av gutta hadde en Tempo Taifun som vi kjørte litt med. En kveld kjørte jeg fra Osen til Deset i tett på 30 minus. Selv om jeg var godt kledd var det kaldt, men den var jo en hendig sykkel den Taifunen, så det var bare å hoppe av og springe ved siden av mens sykkern trillet i tomgang på 1.gir, til jeg fikk varmen i kroppen igjen

Jeg regner med sesongstart først i mai i år og. Blir vel noen småturer på gammel-Tigern, så skal jeg til Vestfold 2 uker midt i mai. Da blir det tur på -09 Tigern til Åland, før jeg ca den 20. kjører med Tigern nordover. Jeg gleder meg hemningsløst

Sist redigert av ArcticTiger den 07 mar 2011, 22:12, redigert 2 ganger totalt.
1 - 3 grader på lørdag var ikke noe problem men jeg hadde selvfølgelig innerjakke på samt en god genser... og så varmet jo turen godt da 

Tøft Tigern.Kjempeartig å les om hine håre dager.Snakkes tar kveln.
Flere som har kjørt idag? NNNNNO e abstinensan over d e atter fre i heimen å glise på plass!! My vind kansje men ka jør d.Vi e da vant t my vær i Trondheim.Ka e mer givende enn årets første tur folkens? Glise øka i takt m turtallet!!
Vært ut du da Fjr 1300?
Dere kjører vel ikke R sykler dere som er ute å kjører nå? Snø før hovedveien hindrer meg i å starte sesongen!!! Blir vel noen uker til før snøen er borte fra grusveiene her i Asker...
... om ikke mer....

- Steinkastar
- Motorsykkelen din: Yamaha YZF-R6 2001
Gliciouz skrev:Dere kjører vel ikke R sykler dere som er ute å kjører nå? Snø før hovedveien hindrer meg i å starte sesongen!!! Blir vel noen uker til før snøen er borte fra grusveiene her i Asker...... om ikke mer....
Nope. Bor selv i Oslo med min lille R sykkel. Skal ta henne ut fra vinterlagring 15 april....Det er planen...så får vi se om vår-prinsessen er med meg :)
Veritas Aequitas
LUHG
LUHG
-
- Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Det snør 

ah fy fan
tror jeg må unnlate å gire meg så fælt opp for om en fin måned minst....