Hei og velkommen, og som ordtaker sier... Bedre sent enn aldriBjorn skrev:Hei godt folk.
Jeg er en fyr på 42, som holder på å ta lappen. Ja, jeg vet det er sent, men nå skjer det i hvertfallGleder meg som en guttunge, og klarer ikke å holde meg unna finn.no eller testsider.. Har minimalt med sykkelerfaring fra før, men det jeg har lyst på er en cruiser i 6-800cc klassen. Synes det er vanskelig å bli klok på om det er lurt med denne type sykler som innsteg til det som forhåpentligvis skal bli mange gode år på veien. Noen steder blir det skrevet varmt om hvor lettkjørte disse syklene er, andre steder frarådes det å begynne med cruiser/custom. Kvalifiserte meninger mottaes med takk. De som jeg vurderer for tida er Suzuki Intruder 800, Yamaha dragstar 650, Honda Shadow 750.
Kjør trygt alle
Edit: Jeg er 1,89 høy og som oftest 92 kg, dersom det skulle ha noe å si...

Da jeg var 18 med rykende fersk MC (og bil) lapp kjøpte jeg meg en gammel veteran Harley... Det var ikke det lureste med tanke på kjøretiden jeg kunne ha fått, i stedet for skrud tiden jeg fikk. Det har riktignok vert en veldig fin start på min mekaniker evner på nevnte sykler, men dog, tviler det er slik du har lyst til å starte din MC karriære.
Cruisere er helt fantastisk deilige sykler å gjøre nettop det på... Cruise... Nei, de er ikke de mest smidige syklene, men så lenge du er fortrolig med ditt eget kjøretøy, betyr det ikke så mye. (Joda, i krisesituasjon og unnamanøver kan det selvsagt bety masse).
Det er litt som biler også... Noen velger å kjøre rundt i svære drog av amerikanske dieselslukere, mens andre velger små sporty biler og til og med optimaliserer dem enda mer for banekjøring, men fremdeles beholder dem med skilter på.
Hva sykkel er det du kjører på kjøreskolen, for tilsvarende sykkel vil uansett være det letteste for deg å tre inn på. (i og med at det er dette du er vandt med å kjøre).