Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Godtvoksen

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av Godtvoksen »

AJ skrev:
Et forslag til Godtvoksen gitt i beste mening: Hvorfor ikke lage en blogg på en av disse internettsidene som legger til rette for denslags og dele ditt engasjement for hva som skjer i Libya og annet nyhetsstoff som engasjerer mange, også undertegnede?
Rett og slett fordi jeg til vanlig ikke er mer engasjert i hva som skjer i Libya en alle andre land. Som sagt tidligere så kom jeg over denne videoen som på meg gjorde sterkt inntrykk, og som jeg ville dele med flere. Måten jeg da ble møtt på - overasket og skuffet meg noe, men tas selvsagt til ettertrening. Tro det eller ei, men jeg tenkte meg om to ganger før jeg la ut linken pga de sterke bildene, men jeg feilberegnet totalt publikum. Nå regner jeg denne saken som avsluttet..

Kawasaki
Motorsykkelen din: DBS

Legg inn av Kawasaki »

jhn skrev:
AJ skrev: En annen ting er at diskusjoner/meningsutvekslinger om slike hendelser har en lei tendens til å skape fronter mellom de som mener sterkt om ting i den ene eller andre retningen. Dermed er jeg redd vi har det gående med en ordbruk som forumet ikke er tjent med.
Mulig jeg tar feil, men kjenner ikke behov for å finne ut om jeg gjør det eller ikke.
Har vel strengt tatt heller ikke noe påtrengende behov for å gjøre MCsiden.no til en arena for meningsutveksling om politikk, religion, naturkatastrofer, miljøvernproblematikk, osv. osv. osv.
Kloke ord :thumleft Hvis det e noe som e egna til å skape langvarig dårlig stemning på et uhøytidlig mc-forum så e det vel nettopp de tema du nevner her
Helt enig. Hold nyhet-linking på denne tråden,vi behøver ikke ørten nye "nyhets-tråder". Og politikk og religion har vel aldri ført noe godt med seg.
La oss som noen lengre oppe eller var det i en annen tråd nevnte,bruke forumet som et slags fristed,hvor man kan tillate seg å ta en pause fra en ellers alvorlig nok hverdag.

La oss småkrangle litt uten å bli for alvorlig ;e
ikkebike.norwegianforum.net

Cbr
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate

Legg inn av Cbr »

Holde meg unna politikk, religion, naturkatastrofer, miljøvernproblematikk, osv. osv. osv
http://www.dagbladet.no/2011/03/02/nyhe ... /15640429/
Tur:

Dansk familie på tur tatt som gissler.
Løsepenger vil bli samlet inn via/gjennom donasjon å forhandlingsfirma.

Burde vært forbud mot slike familie båter å seile forbi der. Virke så det ikke er kapasitet til å beskytte + kaprerene har vel radar og kontaktpersoner i havna før dette strekket. Visste vel at de kom. Helt jæveligt, men tror de blir behandle ok si det er snakk om penger. Og jæveligt for de så tar imot nødanrop å kan ikke gjøre noe. Lest tidligere om en annen kapring hvor kvinnen fra et eller annet land "etterpå" forskansa seg i radiorommet ringte opp hjelp så gikk til sentral i Norge. Han så tok imot anrop kunne bare si/trøste at verden ikke hva så grusom mens piratene slo inn døra. Mannen hva allerede skutt å slengt på sjøen. Hun ble ikke sett igjen. Sto i ei norsk avis, gikk inn på meg, sint. Forstår ikke at noen tar risken.

pelsen
Motorsykkelen din: ja

Legg inn av pelsen »

er ikke bare på havet utenfor Somalia de holder på med piratvirksomheten sin, kjeltringpakket tar våre skattepenger også:
http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7541771" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Tragedien som har rammet Japan er uvirkelig...
Man bli rett og slett målløs...

Etter hvert vil man merke følgende av at verdens tredje største økonomi delvis settes ute av spill. For hvor lenge er antakelig umulig å si noe sikkert om.

Sikkert veldig snevert å tenke slik, men likevel...:
Hva med MC-fabrikkene i Japan? Har de også måtte stanse produksjonen slik de store bilfabrikkene har måttet gjøre?

http://www.worldnewsco.com/4363/japanes ... paralyzed/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
MrErling
Motorsykkelen din: Retro & muscel Bikes

Legg inn av MrErling »

Én sak er hva som foregår i Libya akkurat nå, men hva skjer nå i "frigitte" Egypt?
Jo, kristene slaktes ned for fote!

Ikke ett ord om det i kommunistpressa vår.
Ikke én protest...

[video]http://www.youtube.com/watch?v=gQdsK70F ... r_embedded[/video]

Vestlige medier og politikere mistet fort interessen for utviklingen i Egypt.
Nå drepes kristne i Egypts hovedstad uten at det ser ut til å bekymre noen, og uten at det når frem til overskriftene i de toneangivende avisene.
Senest forrige tirsdag ble et dusin personer drept og rundt 140 såret i vold mellom kristne og muslimer i Kairo, melder nettstedet Charisma.

Carl Møller i organisasjonen Open Doors, forteller at en lokal imam oppfordret sine menighetsmedlemmer i en forstad til Kairo til å gå ut i gatene for å drepe kristne.
Det er skuffende, at vi så raskt etter at den egyptiske befolkningen gikk sammen for å etablere demokrati, og det tilsynelatende var gode følelser mellom kristne og muslimer, ser en så rask tilbaketur til ekstremisme,” sier han.

Kampene mellom kristne og muslimer i Kairo tirsdag kveld(!), startet etter at muslimer brant ned en kirke!!!!
Den kristne minoriteten frykter angrep fra det muslimske flertallet etter at den sentrale statlige kontrollen er satt ut av spill mange steder i landet.

Ikke ett ord om det her hjemme på "snille Koseberget" :m
Er vi såååå hjernevasket etter 40 år med kommunist -sosialist styre eller?

Brukeravatar
MrErling

Legg inn av MrErling »

Og siden jeg nå er i siget vedrørenden "objektive" media her hjemme...

Man kan spørre seg hva som er verst: Å drepe mennesker eller å bygge boliger til mennesker?
Og vi kan bare gjette oss til hvordan oppslagene i dagspressen, for ikke å snakke om i NRK, ville vært dersom israelske soldater med overlegg hadde tatt seg inn i et palestinsk hus og knivdrept innbyggerne.
Bilde
For hva skjer vanligvis når Israel forsøker å beskytte sine borgere mot terror: Det strømmer på med protester fra verdenssamfunnet, deriblant norske politikere. Sikkerhetsgjerdet som fikk antall terrordrepte til å bli redusert fra over 100 på et år, til tilnærmet ingen, må rives, forlanger den norske venstresiden. Det skaper for lange køer for palestinerne når de skal inn i Israel.

Statsminister Netanyahu skylder lørdagens terrorangrep på den atmosfæren av oppfordringer som eksisterer innen de palestinske selvstyremyndighetene. Så sent som sist uke ble en palestinsk fotballturnering oppkalt etter en terrorist. Det er ikke lenge siden myndighetene i Ramallah oppkalte gater etter kjente terrorister. Uten protester fra den norske utenriksministeren.

I dag er Israel i sorg over det tragiske drapet på det unge paret og tre av deres barn. Tre unge foreldreløse er i sorg over tapet av sine foreldre og søsken. Men FN var raskt ute med å fordømme Israels bygging av nye boliger, og taus om drapene.
En familie på fem medlemmer, deriblant tre små barn, ble stukket i hjel med kniver av to palestinske terrorister natt til lørdag (Se bildet).

Det interesserte verken norske politikere eller norske medier.
Det var tyst i NRK og på TV2. Dagbladet trykket en god nettartikkel, men først på søndag.
VG gjemte bort hele saken med en liten NTB-notis på nettsiden sent på lørdag. Og slo til med overskriften “Drap utløste ja til “ulovlige” utbygginger på Vestbredden”, søndag ettermiddag.

Mot israelere blir imidlertid det meste akseptert uten større protester eller fete overskrifter. I byer på Gazastripen sprang folk ut i gatene og jublet. Det ble delt ut godterier for å feire begivenheten. Jeg har reist mye i Israel, og pratet med mange jøder, men aldri har jeg opplevde noen, eller hørt om noen jøder, som har jublet over drepte palestinske barn.

Besteforeldrene til de tre myrdede barna har valgt å offentliggjøre bilder av sine drepte barnebarn. De ønsker at verden skal få øynene opp for hvilke barbariske krefter israelerne kjemper imot, og nødvendigheten av å beskytte seg mot barbariet.

For hva skjer vanligvis når Israel forsøker å beskytte sine borgere mot terror: Det strømmer på med protester fra verdenssamfunnet, deriblant norske politikere. Sikkerhetsgjerdet som fikk antall terrordrepte til å bli redusert fra over 100 på et år, til tilnærmet ingen, må rives, forlanger den norske venstresiden. Det skaper for lange køer for palestinerne når de skal inn i Israel.

Statsminister Netanyahu skylder lørdagens terrorangrep på den atmosfæren av oppfordringer som eksisterer innen de palestinske selvstyremyndighetene. Så sent som sist uke ble en palestinsk fotballturnering oppkalt etter en terrorist. Det er ikke lenge siden myndighetene i Ramallah oppkalte gater etter kjente terrorister. Uten protester fra den norske utenriksministeren.

I dag er Israel i sorg over det tragiske drapet på det unge paret og tre av deres barn. Tre unge foreldreløse er i sorg over tapet av sine foreldre og søsken. Men FN var raskt ute med å fordømme Israels bygging av nye boliger, og taus om drapene.
[video]http://www.youtube.com/watch?v=UhlvjXfu ... dded#at=14[/video]

Brukeravatar
MaxTron
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650

Legg inn av MaxTron »

MrErling skrev:Én sak er hva som foregår i Libya akkurat nå, men hva skjer nå i "frigitte" Egypt?
Jo, kristene slaktes ned for fote!

Ikke ett ord om det i kommunistpressa vår.
Ikke én protest...

[video]http://www.youtube.com/watch?v=gQdsK70F ... r_embedded[/video]

Vestlige medier og politikere mistet fort interessen for utviklingen i Egypt.
Nå drepes kristne i Egypts hovedstad uten at det ser ut til å bekymre noen, og uten at det når frem til overskriftene i de toneangivende avisene.
Senest forrige tirsdag ble et dusin personer drept og rundt 140 såret i vold mellom kristne og muslimer i Kairo, melder nettstedet Charisma.

Carl Møller i organisasjonen Open Doors, forteller at en lokal imam oppfordret sine menighetsmedlemmer i en forstad til Kairo til å gå ut i gatene for å drepe kristne.
Det er skuffende, at vi så raskt etter at den egyptiske befolkningen gikk sammen for å etablere demokrati, og det tilsynelatende var gode følelser mellom kristne og muslimer, ser en så rask tilbaketur til ekstremisme,” sier han.

Kampene mellom kristne og muslimer i Kairo tirsdag kveld(!), startet etter at muslimer brant ned en kirke!!!!
Den kristne minoriteten frykter angrep fra det muslimske flertallet etter at den sentrale statlige kontrollen er satt ut av spill mange steder i landet.

Ikke ett ord om det her hjemme på "snille Koseberget" :m
Er vi såååå hjernevasket etter 40 år med kommunist -sosialist styre eller?
Dette burde jo ikke overraske noen.
Verken at muslimene slakter kristne, eller at både styresmakter og presse her i landet helst vil la dette pågå i stillhet.
Vi vet jo at styresmaktene vil ha inn flere muslimer, skjønner ikke hvorfor, tror de at de blir premiert for det når de blir mange nok??
Er jo en kjent sak at INGEN er villige til å gå til mere ekstreme virkemidler for å spre SIN trosretning og SITT levesett enn muslimene, dette sier de jo åpent selv.
Og vist en skulle være SÅ gal å finne på å kritisere dem er en jo per definisjon RASIST, sånn er det med den saken :oh

Sannheten er jo at det kanskje ikke finnes NOEN i verden som er mere rasistisk enn nettopp muslimene, de trenger faktisk ikke å være spesielt ytterliggående før de faktisk ikke engang ser på ikkemuslimer som mennesker, å drepe en ikkemuslim for dem sidestilles med å kverke en skabbete rabiesbefengt hund.

Smart å ta dem inn i landet og la de bygge moskeer....
Selvfølgelig vet vi at det har ført til MYE vold og problemer i ALLE andre vestlige land som har prøvd dette eksperimentet, men det skjer ikke oss :oh
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L

Brukeravatar
ejs
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell

Legg inn av ejs »

:punch

Israelerene (IDF)er ikke så bra de heller...

Slaktinga i Sahbra & Shatilla , eller flybombingene, det vi kallte Beirutexpressen.Ødeleggingene av gravkammere.
Tilintetgjørelsene av landsbyer.Sprengninger av FN poster med mannskapene i .osv osv.
If it ain't broke, I'll break it.

Brukeravatar
MrErling

Legg inn av MrErling »

Ja du har rett MaxTron

Vår "kjære" utenriksminister Støre, har nå foreslått en ny kriminallov i Stortinget, at det skal bli kriminelt å si noe som helst negativt om Islam og muslimer! :-k
Vi vil, etter at den nye loven trer i kraft, bli satt i fengsel hvis du sier noe negativt, slik som vi to når har gjort... :dontknow

:nattinatti

Vekk meg når Islam har tatt over.
Sist redigert av MrErling den 14 mar 2011, 20:13, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
MrErling

Legg inn av MrErling »

ejs skrev::punch

Israelerene (IDF)er ikke så bra de heller...

Slaktinga i Sahbra & Shatilla , eller flybombingene, det vi kallte Beirutexpressen.Ødeleggingene av gravkammere.
Tilintetgjørelsene av landsbyer.Sprengninger av FN poster med mannskapene i .osv osv.
kjære vene, det var ett poeng i alt det jeg skrev. Ett poeng.
Ser du det ikke?
Ok, poenget er at våre pr-kåte sosialist ledere og kommunist pressa her hjemme, IKKE sier ett ord om dette!
Du begripe?
Kontinuerlig blir vi bombadert med ensidig informasjon (propaganda). Kun med ett mål for øye; å ha makta her hjemme.

Brukeravatar
ejs
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell

Legg inn av ejs »

:punch

Mener bare at fanatisme er farlig uansett side.
Men,jeg vil heller bo i Israel enn i Libya.
If it ain't broke, I'll break it.

Brukeravatar
MrErling

Legg inn av MrErling »

nei nå blei jeg rett varm gitt..
En siste utblåsning, får jeg tar min hatt og går; :skriver
Utblåsningen gjelder den ensidige hjernevask av oss Norrbaggar om temaet; Libya, Tunis og Egypt.

Norske politikere prater ufortrødent videre om demokrati i arabiske land som om dette er en reell mulighet på kort sikt. Og media gir som vanlig et ensidig bilde av situasjonen. Dette ser vi spesielt i Egypt. Ingen aviser skriver om de hundre tusener som demonstrerer til støtte for Mubarak.

For Egypt er ikke bare Tahir-plassen. Men det er der avisene rapporterer fra. Og det er der opprøret har sitt fokus.
Vi har sett før hvordan media har total ensidig fokus på en sak når de først har fått vann på mølla.
Begrepet demokrati har ingen røtter i de arabiske landene.
Vi sitter her i vår vestlige verden og skal pådytte Egypt og Libya demokrati.
Noe som det egyptiske folket ikke vet hva er engang.

Dette kommer det muslimske brorskapet til å utnytte for det egyptiske folket er ikke klare for det vi forbinder med et ”demokratisk valg”.
Det trengs år å bygge opp en politisk organisasjon. Det muslimske brorskapet har det nettverket som skal til for å kunne vinne et ”demokratisk” valg i Egypt til høsten. De har eksistert som organisasjon siden 1928.

Støre har som vanlig tråkket godt i salaten når han vil ha dialog med den muslimske brorskap.
Den muslimske brorskap har en ideologi som bygger på total underkastelse av islam.
Og det er vi i den vestlige verden som skal underkaste oss islam og leve som annenrangs borgere i vårt eget land.
Dette forstår ikke folk flest.

Folk flest er godt fôret av venstresidens bombardering av multikulturalismens fortreffelighet.
Også muslimer har sin plass i venstreradikalernes utopi verden.
Støre har gått i dialog med den muslimske brorskap og skjønner ikke at dette er ulver i fåreklær. Det står i koranen at det er greit å lyve til ikketroende hvis det er for å fremme islam. Og det er nettopp det muslimske brorskap gjør. Lyver så det renner av dem.
Hvis det muslimske brorskap kommer til makten i Egypt (og andre arabiske land), vil det føre Midtøsten tilbake til middelalderen. De arabiske landene produserer svært lite og når oljen er slutt er det også kroken på døra. Det vil gå mot middelalderske tilstander.
Europa og USA står for tur til å erobres av den muslimske brorskap. De har allerede godt fotfeste i Europa og amerikanerne ser med vantro på det som skjer i Europa. Heldigvis ser vi nå en oppvåkning blant folk både i Europa og USA og det dannes nå organiserte motstandsgrupper mot islam på begge kontinentene.
I Norge er det vanskelig å danne organiserte grupper mot islam, for norske borgere beskyttes ikke av politiet når venstreradikal pøbel herjer i gatene. Slik er det blitt i Norge.

Boblen vokser og en dag vil den sprekke. Framtidens Europa og Norge, er borgerkrig.
Dette er det venstresiden i norsk politikk har gitt oss.
Dette er det paradiset som multikulturalistene drømmer om.

Dette hjernevaskede kveget som har maktet å overbevise store deler av det norske folk at deres verdensbilde er riktig.
Det går mot islamistisk styre i arabiske land. Og norske knehøner bifaller det.

Utrolig!
Bilde

mekkern
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.

Legg inn av mekkern »

Uansett hva vi gjør så blir vi invadert via livmoren-de har en fødselsrate som er MYE høyere enn vår, så uansett så blir vi et mindretall i Norge etter noen år til..Mange konverterer også til islam.
Tyskland har faktisk innsett på regjeringsnivå at det "multikulturellesamfunnet" er en fullstendig fiasko.

Hva vi ØNSKER å tro om dette er uvesentlig -Tallenes tørre tale er ufraviklig.

Når vi ser hvilken makt mullaer og immamer har og atpåtil stiller seg over norske lover så lover dette ikke godt med henblikk på "moderate" muslimer.

Jaja... da har jeg driti meg ut offentlig også.. :-J

Håper det er mc sesong snart... vi har ikke godt av å sitte inne for lenge tror jeg..PMS ødelegger psyken..
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Tysnes
Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83

Legg inn av Tysnes »

Enig med deg Mr. Erling . Veldig godt skrevet , tenker det var godt å få det ut . Sikkert lurt å få sykkelen ut , så vi kan skrive om ting di fleste er enige om . MC-kjøring er sundt for folk flest :knegg

Svar