NickNei skrev:Joda, problemet var der på XJ, spesielt XS1100, og XJ1100. Problemet var/er hyppig på FJ1100 også. Dette er hva jeg selv har erfaring med, men har hørt en del om problemer med nyere også, f.eks R6 og R1, men om det er relatert til samme type feil i kassa vet jeg ikke.
Det slites en skiftegaffel i kassa, den kan lett fikses med en dremel på XS11/XJ11, men på FJ vet jeg som sagt ikke om det er like enkelt.
At dette er et problem på noen modeller vil jo ikke si at alle har det, men yamaha har et litt dårlig rykte angående kassa.
Har også hørt dette, også XS750 hadde akkurat samme problemet. Veit ikke om der er det samme på XS 650 og videre nedover o kubikkmodellene.
Når det gjelder R6 og R1 har æ lest på forum at folk faktisk klarer å bøye skiftegaffler
Har en misstanke om at det med andre ord er førerfeil, og at de bruker AAALT for mye makt "i kampens hete" er visst delvis relatert til at enkelte andre RRR-merker både krever og tåler mere maktbruk, så vist en tidligere har hatt en av disse, og går over til R6/R1 er visst dette ett ikke helt uvanlig problem.
Igjen: dette er bare ting æ har lest på andre forum, IKKE egne erfaringer..