Dette står det respekt av.

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Wheelonass
Innlegg: 59
Registrert: 19 des 2010, 11:17
Motorsykkelen din: BMW R1200 R F.B.S.
Sted: Bodø
Kontakt:

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av Wheelonass »

jhn skrev:Æ sett her å lure på om du har planer om å ha rullestol med på sykkelen, :-k men det e jo ikke så enkelt så æ antar du e litt mobil uten rullestolen?
I første omgang så tenkte jeg at jeg ville ha mulighet for en ettermiddagstur for å tømme hodet og kjenne fysikkens lover på kroppen. Jeg greier meg sånn passe med krykker over korte avstander, og disse får plass i toppkofferten sammen med kompressor og sånn (er da tross alt bare ei jente ;-);) )
Så kom jo tankene over at jeg en dag vil greie meg godt på sykkelen over avstander... og da ble det plutselig behov for en eller annen måte å frakte med seg rullestol og bagasje, har jo en STOR wiglo... og feltseng... og eget toalett (?) som skal følge med, hehehe, så jeg må nok finne ei løsning som mest sannsynlig innebærer henger. Evt. kun feste for rullestol for så å smiske med andre til å ta litt ekstra bagasje 8)

Her er jo en mann som jeg har hatt flyktig kontakt med som trenger rullestolen med seg:
http://www.kritto.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
-------------------------------------------------
Kjør for livet! Jeg har nettopp funnet tilbake til mitt...

http://www.wheelonass.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av jhn »

Wiglo? et telt kanskje? Det virke som du har planen klar, så det blir nok bra.
Æ ser du bor i Bodø, det e jo en by æ e innom relativt ofte ( både fam og venner bor der, e også regelmessig på VHSS, da blir det jo også en del byturer) så da skal æ se etter en BMW på krykker :lol

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av MaxTron »

jhn skrev:Maxtron, æ synes du burde legge ut et bilde av gammelmaxen som står litt i stil med de to andre. Har du gjort alle de standarde ting med motor så du har 145hk eller no sånn?
Ligg flere bilder av den i albumet mitt, men den er ikke serlig "fotogen" lenger desverre, mere enn halvparten av lakken på motoren har flakna av og det er rust og riper over alt, 25år og nesten 100 000km har satt sine spor. :sorry

Når det gjeld effekt så er dette en amerikansk fulleffekter, det vil si at den HAR 145 hk orginalt. Ivertfall skulle den ha det den gang da forgasserene var reine og tuna, ventilene justert o.s.v. :redface Det skal riktignok sies at en god benkmåling av en orginal fulleffet Gen1 Vmax bruker å ligg på 110 - 115hk

Men dette er langt utenfor tema i en tråd som det er verdt å holde til tema :thumleft
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av MaxTron »

Bergans wiglo http://www.jaktogfiske.net/id/733" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av MaxTron »

Eller kansje dette hadde vært noe??
Bilde

http://www.fotoagent.dk/single_Picture/ ... c_camper(1" onclick="window.open(this.href);return false;).jpg
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av jhn »

Ja de 145 kan virke litt vel optimistisk, kompisen fikk tuna sin på Mysen som visstnok skal være en liten ekspert på Vmax,der målte de den til 128 å det va meget bra sa eksperten.
Det teltet så jo meget bra ut, campingvogna og forsåvidt
Men du har rett, æ e litt utafor tema no :sorry

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av MaxTron »

jhn skrev:Ja de 145 kan virke litt vel optimistisk, kompisen fikk tuna sin på Mysen som visstnok skal være en liten ekspert på Vmax,der målte de den til 128 å det va meget bra sa eksperten.
Det teltet så jo meget bra ut, campingvogna og forsåvidt
Men du har rett, æ e litt utafor tema no :sorry
Veel, du taper MYE med kardang i forhold til foreksempel kjededrift, spesielt med tverrstilt motor. Finnes faktisk folk som bygger om til kjededrift på grunn av dette. Roar Aas på http://www.mcdyno.com/" onclick="window.open(this.href);return false; på Mysen er også kalt Dr.Vmax, tror han har bra peiling ja :-)
Vist han fikk 128hk med kardang tipper æ han har godt over 145hk på motor'n, kansje over 160 (men det blir vel rein tipping) Tipper også det var montert ett såkalt dynojet Stage7 kit Bilde for å oppnå så stor effekt på bakhjulet :bananas

Men nok om Vmax, ivertfall i den her tråden... :redface
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Wheelonass
Innlegg: 59
Registrert: 19 des 2010, 11:17
Motorsykkelen din: BMW R1200 R F.B.S.
Sted: Bodø
Kontakt:

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av Wheelonass »

Som en siste oppdatering:
MC2011 er over, og deltakelse sammen med Likevel MC Norge ble en suksess. Motorsykkelen kom akkurat tidsnok på plass til messestart, og den ble helt klart et trekkplaster til standen. Overvelmende mottakelse! :bananas Gøy å hilse på dere herfra, også :thumleft

I dag har vi hatt første følelsen av vår her i Bodø, flere varmegrader og en sol som smeltet snø! Motorsykkelen ble kjørt ut for lufting i regi av en reportasje for lokalavisa AN. Har ikke fått skilter på han enda, så det ble kun stillbilder...eh, ja...

Jeg jobber nå med å få tak i alle papirer for at min mann hos Biltilsynet skal kunne godkjenne my ment to be (iallfall til jeg finner noe bedre), og håper på full godkjenning før vi har første kjørbare dag her.

Enn så lenge - DÆVEN som sommerfuglan har vakna! :prop:
-------------------------------------------------
Kjør for livet! Jeg har nettopp funnet tilbake til mitt...

http://www.wheelonass.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av MaxTron »

Ja, bynner vel å krible nå vældig no ja tenker æ :prop:
Er vel ei stund siden du har kjørt sykkel på norsk jord no...

Håper alt blir i orden til sessongen er igang i Bodø, håper også du har mulighet til å komme på norgestreffet.
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Steinkastar
Innlegg: 315
Registrert: 15 feb 2011, 20:49
Motorsykkelen din: Yamaha YZF-R6 2001
Sted: Oslo

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av Steinkastar »

Bedre sent en aldri.......har ikke lest denne tråden før nå....:(

Vil bare si at jeg er mektig imponert og det å "bøye seg i støvet" for deg, føler jeg er litt for lite til å beskrive hva jeg følte når jeg leste om deg. Du er bare råååå :\m/:

:notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy:

Lykke til med sesongen 2011.
Sees på veien.
Veritas Aequitas

LUHG

Rottenikken
Innlegg: 924
Registrert: 25 feb 2010, 16:16
Motorsykkelen din: Yamaha
Sted: I svingen, ellers i Drammen

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av Rottenikken »

Wheelonass skrev:Som en siste oppdatering:
MC2011 er over, og deltakelse sammen med Likevel MC Norge ble en suksess. Motorsykkelen kom akkurat tidsnok på plass til messestart, og den ble helt klart et trekkplaster til standen. Overvelmende mottakelse! :bananas Gøy å hilse på dere herfra, også :thumleft

I dag har vi hatt første følelsen av vår her i Bodø, flere varmegrader og en sol som smeltet snø! Motorsykkelen ble kjørt ut for lufting i regi av en reportasje for lokalavisa AN. Har ikke fått skilter på han enda, så det ble kun stillbilder...eh, ja...

Jeg jobber nå med å få tak i alle papirer for at min mann hos Biltilsynet skal kunne godkjenne my ment to be (iallfall til jeg finner noe bedre), og håper på full godkjenning før vi har første kjørbare dag her.

Enn så lenge - DÆVEN som sommerfuglan har vakna! :prop:
Jeg så deg på messa, ivrig med å svare på spørsmål :thumleft
Lykke til med mc sesongen!
Veien er viktigere enn målet.

Brukeravatar
Wheelonass
Innlegg: 59
Registrert: 19 des 2010, 11:17
Motorsykkelen din: BMW R1200 R F.B.S.
Sted: Bodø
Kontakt:

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av Wheelonass »

MaxTron skrev:Ja, bynner vel å krible nå vældig no ja tenker æ :prop:
Er vel ei stund siden du har kjørt sykkel på norsk jord no...

Håper alt blir i orden til sessongen er igang i Bodø, håper også du har mulighet til å komme på norgestreffet.
Det har tatt meg 8år å komme tilbake! Og kjøringen i Tyskland vil jeg si var bare for å tirre motorsyklisten i meg, fikk jo ikke prøvd landeveien og de gode kurvene! Det gledes vanvittig!

Håper at det blir Norgestreffet på meg om skjebnen vil det...
-------------------------------------------------
Kjør for livet! Jeg har nettopp funnet tilbake til mitt...

http://www.wheelonass.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Wheelonass
Innlegg: 59
Registrert: 19 des 2010, 11:17
Motorsykkelen din: BMW R1200 R F.B.S.
Sted: Bodø
Kontakt:

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av Wheelonass »

Rottenikken skrev:Jeg så deg på messa, ivrig med å svare på spørsmål :thumleft
Lykke til med mc sesongen!
Messa var en suksess, og det var mange spørsmål og gode tilbakemeldinger fra mnsk som har fulgt motorsykkeleventyret mitt. Kjempeartig!

Ha ein deilig sesong! Kjør for livet!
-------------------------------------------------
Kjør for livet! Jeg har nettopp funnet tilbake til mitt...

http://www.wheelonass.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38177
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av AJ »

Wheelonass skrev:
MaxTron skrev:Ja, bynner vel å krible nå vældig no ja tenker æ :prop:
Er vel ei stund siden du har kjørt sykkel på norsk jord no...

Håper alt blir i orden til sessongen er igang i Bodø, håper også du har mulighet til å komme på norgestreffet.
Det har tatt meg 8år å komme tilbake! Og kjøringen i Tyskland vil jeg si var bare for å tirre motorsyklisten i meg, fikk jo ikke prøvd landeveien og de gode kurvene! Det gledes vanvittig!

Håper at det blir Norgestreffet på meg om skjebnen vil det...
Yes!
Flott om du kommer dit, ja! :thumleft
Vi gleder oss veldig til årets Norgrestreff!!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

lefty293
Innlegg: 205
Registrert: 19 des 2010, 15:42
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Duke GT 2022
Sted: Røros

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av lefty293 »

Wheelonass skrev:Som en siste oppdatering:
Jeg jobber nå med å få tak i alle papirer for at min mann hos Biltilsynet skal kunne godkjenne my ment to be (iallfall til jeg finner noe bedre), og håper på full godkjenning før vi har første kjørbare dag her.

Enn så lenge - DÆVEN som sommerfuglan har vakna! :prop:
Hei og takk for sist!
Håper det går fint med godkjenningen din! Det gjorde det hos meg. Har du fått informasjon om du må bevise at du behersker kjøretøyet? Dvs testes i de 4 kjøregårdsøvelsene. I den ene øvelsen så må en skyve sykkelen selv. Kan lønne seg og øve på disse 4 øvelsene.
Alt er mulig, bare du vil nok!

2022 KTM 1290 Super Duke GT
2017 Yamaha MT-10
2011 Kawasaki Z1000SX
2005 Kawasaki Z 750
1985 Yamaha FJ 1100
1986 Suzuki ER 100/125
1977 Suzuki AC 50

Svar