The two cylinder blog

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Brukeravatar
Twister
Innlegg: 354
Registrert: 26 aug 2010, 08:59
Motorsykkelen din: for få....
Bosted: sandefjord

Re: The two cylinder blog

Legg inn av Twister »

ZZR-Tom skrev:Det bildet av motoren til MT`n er jo reine pornografi :-)å
Er faktisk en av dei peneste motora eg har sett :thumleft

Jeg er helt enig, den motoren er bare vakker!! og med en gange som er (om mulig) enda mer pornografisk...
(bare synd den står feil vei i ramma :knegg :knegg )
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre

Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2548
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Bosted: Nordmøre

Re: The two cylinder blog

Legg inn av MaxTron »

Mere motor-porno: (håper æ får tilgivelse for å legge inn bilder med for mange "hull" i)
Bilde

Papirmodell anyone??
Bilde

Orginalen :\m/:
Bilde

For å glede trådstarter: Noe av det vakreste som er laget av motorsykkelmotorer:
Bilde

OG:
Bilde
Dobbelt opp, eller rekkeVfire??
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L

Brukeravatar
tomsnes
Innlegg: 331
Registrert: 03 okt 2010, 23:46
Motorsykkelen din: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
Bosted: Sandefjord
Kontakt:

Re: The two cylinder blog

Legg inn av tomsnes »

:thumleft Takk for fine bilder.
Hva veier den nye max-motoren?

Forøvrig likte jeg to på rad...
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"

Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2548
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Bosted: Nordmøre

Re: The two cylinder blog

Legg inn av MaxTron »

tomsnes skrev::thumleft Takk for fine bilder.
Hva veier den nye max-motoren?

Forøvrig likte jeg to på rad...
Veit ikke akkurat hvor mye den nye motoren veier, men veit at de har lagt ned en del jobb i å få den så kompakt som mulig.
Blant annet er den i 65graders V i forhold til 70 på den gamle, det er brukt brattere vinkel på ventilene for å få toppene mindre/kortere, dermed kommer også kamakslene også tettere sammen, noe som muliggjør at overføringen mellom kammene foregår med tannhjul i direkte grep med hverandre og ikke kjede.
Alt dette skal vist gjøre at den nye motoren faktisk er 27mm kortere (i sykkelens lengderetning) enn den gamle, og bare 6,5mm høyere.

Har prøvd å google litt, men finner ikke vekten i farten, men burde være mulig å finne det også, Fant på ett forum at DHL hadde veiet en gen1-motor uten forgassere til 85kg..

Den doble knucklehead-motor montasjen er en gammel drag-bike
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L

Brukeravatar
tomsnes
Innlegg: 331
Registrert: 03 okt 2010, 23:46
Motorsykkelen din: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
Bosted: Sandefjord
Kontakt:

NÅ SKJER DET!!!!

Legg inn av tomsnes »

Har startet opp, og er klar for sesongens første tur, sammen med HELMAX.

Blir sikkert ikke lange turen, men du verden hvor jeg gleder meg. :-)

Referat senere. :bananas
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"

Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2548
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Bosted: Nordmøre

Re: NÅ SKJER DET!!!!

Legg inn av MaxTron »

tomsnes skrev:Har startet opp, og er klar for sesongens første tur, sammen med HELMAX.

Blir sikkert ikke lange turen, men du verden hvor jeg gleder meg. :-)

Referat senere. :bananas
Ha en superfin tur!!

Ta det pent å bli kjent med sykkelen, BEGGE TO!!!

Men viktigst av alt kos dere :bananas :banansplit
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L

Brukeravatar
tomsnes
Innlegg: 331
Registrert: 03 okt 2010, 23:46
Motorsykkelen din: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
Bosted: Sandefjord
Kontakt:

Re: The two cylinder blog

Legg inn av tomsnes »

SESONGEN ER I GANG! ENDELIG..... :thumleft

Da er årets første tur unnagjort for tomsnes og HELMAX

Ble ikke lange turen, men du verden så godt det gjorde. Sandefjord - Larvik - Sandefjord. Mye strøsand, så vi var veldig forsiktige. Er fortsatt rimelig rustne etter vinteren.
DSC00169.jpg
Imidlertid fungerte både kropp og sykkel bra, så det lover godt for fortsettelsen.
CIMG6263.JPG
Bakdelen er at syklene ble usannsynlig møkkete, og vi kan se fram til en stor vaskejobb.
Men når det er varmt og godt, og sola skinner, er det bare gøy.
DSC00170.jpg
Dagen avsluttes på klubbhuset med kaffe og vafler.
Sandefjord MC-klubb.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"

Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2548
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Bosted: Nordmøre

Re: The two cylinder blog

Legg inn av MaxTron »

Og hvordan er gutta fornøyd med sykklene så langt???

HELMAX må forøvrig IKKE nøle med å sende en PM eller lage en tråd vist det skulle være noe han lurer på, så skal æ svare etter beste evne, eventuelt sette han i kontakt med noen som kan svare :thumleft
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L

Brukeravatar
tomsnes
Innlegg: 331
Registrert: 03 okt 2010, 23:46
Motorsykkelen din: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
Bosted: Sandefjord
Kontakt:

Re: The two cylinder blog

Legg inn av tomsnes »

MaxTron: Så langt kan vi slå fast at vi er meget fornøyde. :D

HELMAX synes nok at det er brutalt mye krefter i sin, og trenger nok litt tid til å venne seg til dem.
Skal overbringe beskjed om eventuell kontakt.
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"

Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1622
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Bosted: Sandefjord

Re: The two cylinder blog

Legg inn av Kjellrf »

Første turen på våren med brutal sykkel, er ekstra brutal... :thumleft

Har hatt en tradisjon om å kjøre til Stavern for å kjøpe (og spise...) is, som en av de første turene om våren.
Når jeg ser på snøen i hagan, skjønner jeg at det blir ei stønn tel...

Ellers fant jeg Mc-Avisa med MT01 på forsida, premiere på Intermot i München, hvis du vil ha den, er den din!
:-)
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2548
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Bosted: Nordmøre

Re: The two cylinder blog

Legg inn av MaxTron »

tomsnes skrev:MaxTron: Så langt kan vi slå fast at vi er meget fornøyde. :D

HELMAX synes nok at det er brutalt mye krefter i sin, og trenger nok litt tid til å venne seg til dem.
Skal overbringe beskjed om eventuell kontakt.
Ja, er ganske brutal ja :\m/:
Men er bare å ta det gradvis og føle seg fram så blir nok gliset bare bredere og bredere etter hvert :thumleft
Generelt syns at den føles meget trygg og stabil og lettkjørt, med supre kjøreegenskapa og bremsa, men har jo litt med hva æ er vant til fra før og... :knegg
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Bosted: Nordkapp

Re: The two cylinder blog

Legg inn av jhn »

To imponerende maskiner de to yamahaene som får mæ til å føle en slags frydefull skrekk

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39846
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: The two cylinder blog

Legg inn av AJ »

To voldsomme og ikke minst flotte Yamaha-sykler dette, ja ;e
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
tomsnes
Innlegg: 331
Registrert: 03 okt 2010, 23:46
Motorsykkelen din: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
Bosted: Sandefjord
Kontakt:

Re: The two cylinder blog

Legg inn av tomsnes »

Hallo Kjellrf.

Tar gjerne imot Mc-avisa din. Du kunne jo ta den med når du skal til Twister med styret. Stor sannsynlighet for at jeg er der da.
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"

Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.

Brukeravatar
tomsnes
Innlegg: 331
Registrert: 03 okt 2010, 23:46
Motorsykkelen din: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
Bosted: Sandefjord
Kontakt:

Endelig kom pakka fra Corbin

Legg inn av tomsnes »

Tirsdagen har gått over til å bli Onsdag, og her sitter tomsnes og skal prøve å formidle noe av interesse. :mk
Har vært på tur i dag med Twister og HELMAX. Vi endte opp på Vindfjelltunet, der vi traff både Dexter og Gammelgutt. :D

Siden sist er det blitt en modifisering på MT'n. Ny, todelt sal fra Corbin har ankommet. Og sammen med den, en etterlengtet "smuggler case".
CIMG6315.JPG
Siden kona ikke vil være med, er det greit å kjøre med singel-sal, og ha muligheten til å ha med seg ting som er nyttig på en regnværsdag...
CIMG6317.JPG
Til MT-01 var det ikke mange muligheter når det var snakk om baggasje. Falt derfor for løsningen fra Corbin.
Rommer et sett regntøy, et par hansker, ei colaflaske, solbriller m.m... I grunn overraskende mye, men allikevel kun beregnet på småturer.
CIMG6319.JPG
Formen er eksakt den samme som tanken, og gir et godt helhetsinntrykk. Noen vil nok si at sykkelen ser klumpete ut, men dette er jo en klumpete sykkel hvor strømlinjeform i utgangspunktet ikke har høy prioritet.
CIMG6320.JPG
For lengre turer har jeg kjøpt et baggasjesystem fra Ventura.

http://www.ventura-bike.com/fitments.aspx?modelid=947

Til dette systemet har jeg kjøpt 2 vesker som rommer 51 ltr pr. stk.

På denne sykkelen er det et problem med konvensjonelle baggasjesystemer pga pottenes plassering.
Men med Venturas system får jeg 2 vesker bak meg. En forovervendt, og en bakovervendt.
Er så langt meget fornøyd med denne løsningen.

Mer om dette når det har vært i bruk, helgen etter 17 mai.

Og til slutt et lite hjertesukk for de som måtte ønske noe lignende: Hele baggasjesystemet finnes på lager i Norge, unntatt festebrakettene som er tilpasset den enkelte sykkel. Ihvertfall om man har noe litt uvanlig.

Jeg måtte vente 11 uker på at de skulle komme fra New Zeeland. Helt uholdbart. ](*,)

Men nok om baggasje....

I dag er været strålende, og derfor går turen til
tyrigrava_logo.jpg
Håper på å treffe noen av dere der. :vs

Ha en fin dag, og kjør forsiktig...
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"

Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.

Brukeravatar
tomsnes
Innlegg: 331
Registrert: 03 okt 2010, 23:46
Motorsykkelen din: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
Bosted: Sandefjord
Kontakt:

Re: The two cylinder blog

Legg inn av tomsnes »

Poster igjen, for å se om noen har tenkt seg på Tyrigrava i dag... :scratch
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"

Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Bosted: Kongsberg

Re: The two cylinder blog

Legg inn av Dexter »

tomsnes skrev:Poster igjen, for å se om noen har tenkt seg på Tyrigrava i dag... :scratch
Jeg skulle gjerne vært med, men jeg må til Gardermoen å hente fattern...
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39846
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: The two cylinder blog

Legg inn av AJ »

tomsnes skrev:Poster igjen, for å se om noen har tenkt seg på Tyrigrava i dag... :scratch
Kanskje...
har ikke bestemt meg enda. Skal på langtur til Sverige i morra, så kan hende jeg slapper av i kveld.
Men været ser jo meget bra ut... Har helt klart lyst til å ta en tur :-)

Får se hva det blir til...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
tomsnes
Innlegg: 331
Registrert: 03 okt 2010, 23:46
Motorsykkelen din: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
Bosted: Sandefjord
Kontakt:

Re: The two cylinder blog

Legg inn av tomsnes »

Hei igjen, alle sammen.

Har vært stille fra denne kanten gjennom stort sett hele sesongen. Det skyldes flere ting.
Bl.a har kona greid å flytte meg i leilighet. :doh
Det har tatt tid å venne seg til, men nå synes jeg det er greit. Da får man litt mere tid til å skrive her blant annet.
Mesteparten av sesongen er tilbragt med Twister, og jeg gleder meg like mye som sist til å følge vinterens prosjekt på nært hold. :prf

Årets sesong har i all hovedsak dreid seg om småturer her nede på østlandet. Vindfjelltunet og Tyrigrava er flittig besøkt.

Årets store happening var helgeturen til Romsdalen. Første etappe gikk fra Sandefjord til Lesja. Andre fra Lesja, via Trollstigen, Geiranger og til Fagernes. Siste etappe fra Fagernes til Sandefjord. Kjempetur synes HELMAX, Twister og tomsnes.

Turen til Hadeland sitter også igjen som et fint minne fra sesongen. Masse hyggelige forumvenner, som jeg håper å treffe på også neste sesong. Og jeg håper AJ arrangerer noe lignende neste år. :=D>

Ellers så har vi gode venner i Ulvene MC i Aalborg, og hver vår arrangerer de et treff som drar mellom 1500 og 2000 hyggelige motorsyklister.

Det har blitt en tradisjon å dra hit, og innbydelse for neste års treff, som forøvrig er 20 års jubileum, finnes her:
http://www.facebook.com/#!/event.php?ei ... 1043916277

Alle er hjertelig velkommen, og spørsmål kan rettes til undertegnede.

Min kjære MT-01 er nå i dvale, og har vist seg å være akkurat det jeg ønsket at den skulle være. \:D/
Hadde ikke engang prøvd maken, da jeg kjørte 85 mil tur - retur syd-Sverige for å handle. :bananas

Avslutningsvis legger jeg ved en link til den herligste MC-bloggen som ligger ute på nettet. Nemlig bloggen til Kawanor i ÆMSE-Glomfjord. :notworthy:
http://www.kawanor.com/94.95/starten.html.

Jeg har fulgt denne fra midten av 90-tallet, og om du liker lesningen, ligger alle årene her:

http://www.kawanor.com/.

Her ligger alle sesongene kronologisk, og fyldig dokumentert i tekst og bilder.

Herlig tidsfordriv å følge denne ensomme rytteren på hans reiser.. Og jeg tror man skal slite for å slå ham på kjørelengde... :prop:

Det var greit å få skrevet noen ord igjen. :skriver Er ikke så flink med bilder... Ikke at jeg ikke kan det, men synes det er tungvint og tidkrevende å måtte forminske alt, før men får lastet opp. :-k Bruker picnik.com, som vel egentlig er et greit verktøy?

Skal forsøke å skjerpe meg nå i vinterhalvåret. Ellers ønsker jeg alle en lett PMS i år.

For å hjelpe meg gjennom PMS-perioden har jeg bestilt denne:

http://www.youtube.com/watch?v=QldZiR9eQ_0.

Det mest spennende blir å se den i 3D. Gleder meg stort.

Til neste gang...

Ha det bra, alle sammen. :thumleft
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"

Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39846
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: The two cylinder blog

Legg inn av AJ »

tomsnes skrev:Til neste gang...

Ha det bra, alle sammen. :thumleft
Hyggelig! :-)
Men samtidig litt leit å lese at kona har flyttet deg i leilighet... Men, men... :-|

Uansett! "Til neste gang".
Ingen grunn til å drøye veldig lenge, er det vel? ;-)

Og til neste år? Tror nok jeg skal greie å få til et dagstreff da også, ja :-) . Eller kanskje vi rett og slett skal satse på et nytt Randsfjorden-treff, men overnatting og skikkelig langtur over Valdresflya og noen artige sideveier oppe i dalføret på vei ned til Randsfjorden igjen.

Men håper også at flere av oss kan treffes i Karlstad på Bomstad-Baden. Drøyer nok ikke lenge før jeg booker overnatting for meg og Bakpå til helgen 6. - 8. juli, tenker jeg :-) .
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: The two cylinder blog

Legg inn av ArcticTiger »

:vs Takk for sist Tomsnes, triveli å møtes!
Grattelere med ny sosial status :thumleft , det går vel ganske greit så lenge du fikk beholde sykkern :knegg?

Brukeravatar
tomsnes
Innlegg: 331
Registrert: 03 okt 2010, 23:46
Motorsykkelen din: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
Bosted: Sandefjord
Kontakt:

Re: The two cylinder blog

Legg inn av tomsnes »

Heisan, ArcticTiger. Joda, den endrede statusen er til å leve med siden det fortsatt er plass til MT'n. \:D/

Ellers er min medisin mot PMS å følge med på Tripster-prosjektet til Twister. Blir nok mange timer i verkstedet hans i løpet av vinteren. :notworthy:

Og det blir en tur til Ulvene MC i Aalborg 3-4 desember (uten mc), for å gjøre det danskene kan best, nemlig feste... :bananas

Til neste gang, ha det så bra alle sammen....
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"

Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.

Brukeravatar
tomsnes
Innlegg: 331
Registrert: 03 okt 2010, 23:46
Motorsykkelen din: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
Bosted: Sandefjord
Kontakt:

Nå med ny sykkel

Legg inn av tomsnes »

Inspirert av twister, er nå et hobbyprosjekt i boks. Har vel tenkt at dette kunne bli en kul caferacer etterhvert. :yeyeye

Kan noen gjette hva det er?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"

Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.

Brukeravatar
XRing
Innlegg: 279
Registrert: 13 feb 2011, 19:57
Motorsykkelen din: Yamaha XJ 600 S 1995
Bosted: Bergen

Re: Nå med ny sykkel

Legg inn av XRing »

tomsnes skrev:Inspirert av twister, er nå et hobbyprosjekt i boks. Har vel tenkt at dette kunne bli en kul caferacer etterhvert. :yeyeye

Kan noen gjette hva det er?
Her også?

Benelli 750 Sei, første sekssylidrede MC produsert, midt på 70-tallet (såvidt jeg vet)
Bikes get you through times of no money better than money gets you
through times of no bikes

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Bosted: Indre Østfold

Re: The two cylinder blog

Legg inn av EasyRider »

Gratulerer med ny vetran MC :thumleft

Går selv med litt gryende ønske om å ha en mc til.. da en veteran.. :prop:
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Svar