Regnklær til MC

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Regnklær til MC

Legg inn av Onsløv »

bikerdude73 skrev:Masse nyttig info her. Takker for det :thumleft

Lurer og på om noen vet om et bra produkt til visiret på hjelmen? :-k
Tenker da på rengjøring og for så vidt det å få bedre sikt i regn.
Var ute og kjørte i dag og sleit kraftig med dårlig sikt, måtte til slutt
hjem og parkere.
Biltemas RainOff fungerer greit på visiret, holder ikke mange regnbygene før du må smøre opp igjen, men det er jo enkelt.

Snerken
Innlegg: 53
Registrert: 03 okt 2010, 04:06
Motorsykkelen din: Tilsammen 1700ccm

Re: Regnklær til MC

Legg inn av Snerken »

Invester i en superdress som er vanntett selv om regnbygen varer hele dagen og er utrolig kraftig hele tiden.
Min superdress holder meg tørr selv om jeg går inn på en café og kjører videre etterpå.
Superdress med løst for i bukse og jakke.
Superdress med lommer som vannet ikke kommer inn i.
Superdress med spesiell patent på ermene slik at du ikke risikerer lekkasjeglippe ved hanskene.

En superdress koster mye, men så er du tørr bestandig, og du glemmer ikke regndressen hjemme.
Min superdress er mitt mest kostbare plagg, men også det som jeg angrer mist på at jeg har kjøpt. -Angrer ikke i det hele tatt!

Min superdress brukes på turer hele året, også når andre går i kortbukse, og når det er tosiffrede minusgrader.

Helårs, uansett vær!

Finner du en billigdress som du tror er super, så blir det mest sannsynlig kort lykke.
Jeg var godt fornøyd med Yoko touringdress for noen år siden, men den ble brukt opp.
Den dressen som jeg har nå koster mye mere, men så er den også mye bedre, selv om Yoko-dressen min var veldig god.

Hva jeg har? Det som var den dyreste dressen til BMW for noen år siden. Ja, kvalitet og allværs-dress koster...

Snerken.

Gammelgutt

Re: Regnklær til MC

Legg inn av Gammelgutt »

bikerdude73 skrev:

Du har nok et godt poeng der. En får det en betaler for.
Problemet for meg blir vel størrelsen. Jeg er 172cm og har xxxl i jakke.
Kort i bena er jeg og så blir vanskelig å finne rett størrelse, alt skal jo utpå kjøreklærne også :scratch
Jeg har samme problemet, 170 cm kort og str.60 i klær. Bruker todelt regndress, den grønne tror jeg ble kjøpt på Sparkjøp.

Har også en gul todelt dress fra HH, der kan du velge str. på jakke/bukse uavhengig av hverandre. HH-buksen er veldig vid i bena og har glidelås nederst. Har satt inn en såkalt seilstrikk(Biltema) i løpegangen nederst. Da unngår jeg at buksebena henger igjen i fotpinnene når jeg setter ned føttene.

Jula har flere typer regndresser som burde egne seg.

En godt impregnert skinndress tåler en god skur før den blir våt. Har to stoffjakker, den ene har jeg impregnert med Prelle tekstilimpregnering. den jakken er så tett at om jeg bruker jakken til annet enn kjøring så blir den veldig klam.

Brukeravatar
KaffeLars
Innlegg: 17
Registrert: 08 mar 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Yamaha fz1s 2008, Honda GL 1800 2005
Sted: Ålesund

Re: Regnklær til MC

Legg inn av KaffeLars »

Onsløv skrev:
bikerdude73 skrev:Masse nyttig info her. Takker for det :thumleft

Lurer og på om noen vet om et bra produkt til visiret på hjelmen? :-k
Tenker da på rengjøring og for så vidt det å få bedre sikt i regn.
Var ute og kjørte i dag og sleit kraftig med dårlig sikt, måtte til slutt
hjem og parkere.
Biltemas RainOff fungerer greit på visiret, holder ikke mange regnbygene før du må smøre opp igjen, men det er jo enkelt.
Har også brukt Biltemas RainOff. Fungerer greit, men kan få litt refleksjoner av lys synes jeg. Særlig hvis det er mørkt.
Nåværende sykkel: Yamaha fz1s `08 & Honda GL 1800 Goldwing `05

Svar