Mobbeoffer slår tilbake.

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Snikkeren
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015

Mobbeoffer slår tilbake.

Legg inn av Snikkeren »

Det har ikke noe med mc å gjøre, men denne videoen er det verdt å sette av ca 12 og et halvt minutt og se.

[video]http://www.youtube.com/watch?v=Pm4hrxkqG3M&NR=1[/video]

Man kan si hva man vil om vold, men jeg tror samtlige her tenker at mobberen fikk som fortjent.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
bikerdude73
Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850

Re: Mobbeoffer slår tilbake.

Legg inn av bikerdude73 »

Jeg så klipp av dette med en gang det kom ut på nettet.
Og må si jeg likte det jeg så. Nå når jeg har fått sett enda mer av denne unge karen,
og fått høre hans historie så er jeg enda mer på hans side.

Mobbing er et så utbredt problem at det er forferdelig.
Vi ser jo stadig eksempler her i Norge hvor jenter og gutter blir mobbet så kraftig
men alikevel ikke får støtte gjennom skolene de går på.
Derfor er det bra "desverre" når de endelig slår tilbake.

Her er jo en gutt som har størrelsen til og gjøre det.
Det ser fælt ut, men som det kommer frem så fikk mobberen bare et forstuet kne.

Jeg har opplevd mobbing i mitt liv som ungdom og det var ikke noe moro i det hele tatt.

Når jeg ser dette klippet så forsvarer jeg fullt ut det mobbeofferet gjorde.
Skulle ønske jeg hadde hatt mot til å slå tilbake når jeg var ung, men det hadde jeg desverre ikke.
SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850

Brukeravatar
Snikkeren

Legg inn av Snikkeren »

Det som er så synd, er at det eneste språket mobberne forstår er vold.

En av mine beste kompiser ble mobbet av de "tøffe" guttene i klassen på ungdomsskolen. Han turte ikke å gjøre noenting. Han turte ikke engang å si ifra til lærerne, så da sa jeg ifra. Det endte med at han fikk enda mere tyn av de.
Han sa til de at han ikke hadde sagt noe, men det trodde de ikke noe på, så han fikk skikkelig gjennomgå. Jeg fikk vite dette dagen etterpå.
Jeg gikk rett bort til den "tøffeste" av mobberne og sa at det var jeg som hadde sagt ifra. Da fyrte han seg skikkelig opp og gikk på meg. Det endte med at han fikk skikkelig juling, og etter det stoppet de med mobbingen.
Tar man den "tøffeste" av de, så tør ikke de andre å fortsette.

Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
ZZR-Tom
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Legg inn av ZZR-Tom »

Er stygt av meg som har rundet 30 å seie men du dævn kor eg flirte når eg såg han body slama mobberen :thumleft .
Er jo opplagt sjølvforsvar og han prøver i det lengste å ikkje gjere noke, og når det atpåtil står fleire rundt og ler så skjønner eg overhodet ikkje kvifor dei straffa Casy. Slengte han ned og trakk seg vekk, ja det var brutalt men alle skjøner vel godt at følelsane tok overhånd.

Desverre så så er internett med facebook o.l blitt en arena for mobbing og har sjølv måtte gå til harde ord mot en godvenn som harsellerte med noken på facebook`n, folk tenker fan ikkje lenger over ka som blir publisert,lest og oppfattet på nettet lenger.

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

Da jeg gikk på realskolen hadde vi en tysklærer som levde kun for en ting,å
latterliggjøre de som var dårligst i faget.. :[-X
Snakket med rektor på kontoret,men der var ihvertfall samhold mellom lærerne som
sto i høysetet. :dontknow
Han fant stadig nye ofre,jeg slapp unna etter ei tid,men det gikk ikke lenge før
nye ofre var plukket ut... :mk :skriver
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Cbr
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate

Legg inn av Cbr »

Om mobbingen blir verre i at du slår tilbake gjør ingenting, du føler det bedre med deg selv. Ikke om å gjør å alltid ta offer rollen inn øve seg. Når noen mobber deg og særligt fysisk har situasjonen eskalert så høyt at om du bruke vold er det naturlig reaksjon. Funke det ikke kan du bruke andre metoder igjen, så vold avpå avpå til de skjønner meldingen.

Psykologer så sier at du ikke må gjøre noe å gå til lærere så ikke bryr seg er naive.

Macho er å ta og gi juling. Win some lose some.

Den mobbe kampanjen de har hatt i det siste gjør lite. Lærere er mennesker å vil gjerne komme seg gjennom dagen uten å ha det kiipt. Mange lærere mener det er ansvar for egen læring og trygghet. De kan ikke forstå seg på de elever så bare tar imot mobbing, vemelse.

Trening er å bære på tunge vekter, fett er vekt. En utrent fet person så blir tynn har mye mer muskler en en utrent spjæling. En tynn person slite med å holde på musklene da ingen fettlagre. En fet person blir gjerne tvungen med på fysisk trening hvor det ikke alltid resultere i resultat vektreduksjon hvis matinntaket er stort å feil. Den spjælingen har ingen vekt bak de slaga å han andre er godt pansra.

Brukeravatar
Snikkeren

Legg inn av Snikkeren »

Å si ifra til lærerne hjelper svært sjeldent. Jeg tror en stor grunn til det er tiltakene de har mulighet til å ta i bruk.

Et tiltak lærerne kan bruke er å passe på den som blir mobbet. Dette blir feil i mine øyne. Hvorfor skal offeret bli "overvåket"? Klart det er vanskeligere å passe på mobberne, da de er flere, og kan splitte seg opp. Det krever mer ressurser.
Et annet tiltak er å holde igjen mobberne etter skolen, slik at mobbingen ikke skjer på vei hjem fra skolen.
Utvisning er et annet tiltak, men det er jo begrenset hvor lenge man kan utvise noen. Hvis de fortsetter i samme bane, så kan jo ikke lærerne utvise de hele tiden. Problemet er at de har rett på skolegang, og da kan de ikke være utvist store deler av skoleåret.

Så har vi tiltaket med å skifte skole. Ofte ender det opp med at mobbeofferet må skifte skole. Det også synes jeg er helt feil. Hvorfor skal offeret være nødt å flytte på seg. Skal han straffes med lengre skolevei? Og når det kommer en ny elev i klassen, og h*n ikke har flyttet dit, så spekulerer jo de andre elevene med en gang i hvorfor h*n har begyndt i den klassen. Kommer de frem til at h*n ble mobbet på forrige skolen, blir h*n fort et offer på den nye skolen også.

Så er spørsmålet mitt: Hvordan var det "i gamle dager" før det ble forbudt å bruke spanskrør? Var det like mye mobbing da? No regner jeg ikke med at noen er så gammel at de har fått smake spanskrøret, men kanskje noen vet litt om hvordan tilstandene var da.

Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
MaxTron
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650

Legg inn av MaxTron »

Ikke vanskelig å gi sin støtte til han som har blitt mobbet i hele skoletiden her nei!! :thumleft
At han til slutt får nok er helt forståelig.

Virker som mobbing blir ett stadig større problem, og som det er nevnt på den videoen hvor de intervjuer han som filmer var det helt naturlig å filme da han frekke usikre lille pingla sa han skulle slåss med Cascy.
Er helt tydelig at det er helt vanlig nå til dags å filme når mobbeoffer blir plaga / banka og legge det ut på YouTube og andre nettsteder.. Med andre ord, de blir hengt ut for hele verden, og ikke som før, bare for deler av en skole...
Må være MYE værre å bli mobbet nå enn før kommunikasjonsmidlene ble så "bra"

Hører også stadig oftere på radio og TV om mobbe offer som ser seg nødt til å bytte skole for å komme seg gjennom hverdagen, hjelper ikke om de går til lærere og foreldre, er som oftest offeret som må bytte skole, lærerne og rektor tar ikke nok tak i ting selv når de får vite det...
Og når mobbeofferet får nok og slår tilbake er det mobbeofferet som får straff for å ha sloss på skolen...

Norske skoler blir visst bare dårligere og dårligere på å håndtere dette :[-(
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L

Brukeravatar
jhn
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str

Legg inn av jhn »

Dete over et år siden siste innlegg, og de fleste ser ut til å mene at det blir mere og mere mobbing, men æ har inntrykk av at det e motsatt i min kommune.
Mene også at æ har lest et sted, en gang, at på landsbasis e også mobbingen gått ned de siste par åra. (Correct me if I'm wrong) Men den e jo mere synlig nå, som nevnt oppi her, samtidig som det e større fokus på mobbing fra myndighetene side, både lokale og sentrale

Svar