SESONGSTART 2011

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
SheDevil
Innlegg: 1910
Registrert: 19 des 2008, 06:37
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Sted: Sør-Trøndelag

Re: SESONGSTART 2011

Legg inn av SheDevil »

MC-FOLK skrev:
VFRdama skrev:
Globe skrev:SESONGSTART???


Starter opp motoren, lukker øynene, holder godt tak i håndtakene, vrir litt med høyre hånd, hører motoren brumme, øynene er fortsatt lukket, trekker pusten..dyyyyyyyyypt.....litt mer gass nå, vi er i bevegelse..øyene er fortsatt lukket...kniper dem sammen...konsentrerer meg.........NEI det FUNKER F##N IKKE!!.. ](*,) .det er fortsatt bare en SNØFRESER!!!! :ills ](*,)
Forgjævelig ja ](*,)

Drukner mine sorger med vin jeg.....

Forgjævelig ......

Æ vil ut å kjøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøør :prop:
Et alternativ er jo å sende biken med Bring til sørlandskysten,for selv å komme etter med første fly....Er kjørbart i store deler av Agder...Det andre alternativet er å konsumere mer vin,og vente...Begge alternativer er vel like dårlig...Men den som venter på noe godt....... :jada:
Absolutt et VELDIG fristende tilbud å bringe "gullet" med Bring for å kjøre i store deler av Agder. Vet av flere her i Trondheim som sliter med PMS, for å si det sånn...

Men, slikt koster og etter å ha fått tilbakmelding fra skatteetaten, ble det ikke akkurat penger igjen etter skatten for å si det sånn...

Blir nok mere rødvin i snøkastene her gitt :ills
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: SESONGSTART 2011

Legg inn av Duville »

Her på sørlandskysten kjører vi MC på dagan og drikker vin om kvellan når det er mørkt (og litt kaldt) - :lol

- får forresten ikke fri hver dag men nesten :D

Godtvoksen

Re: SESONGSTART 2011

Legg inn av Godtvoksen »

Duville skrev:Her på sørlandskysten kjører vi MC på dagan og drikker vin om kvellan når det er mørkt (og litt kaldt) - :lol

det e berre lækkert.. :thumleft

Brukeravatar
MC-FOLK
Innlegg: 44
Registrert: 10 mar 2011, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GS 1000G 1980

Re: SESONGSTART 2011

Legg inn av MC-FOLK »

VFRdama skrev:
MC-FOLK skrev:
VFRdama skrev:
Globe skrev:SESONGSTART???


Starter opp motoren, lukker øynene, holder godt tak i håndtakene, vrir litt med høyre hånd, hører motoren brumme, øynene er fortsatt lukket, trekker pusten..dyyyyyyyyypt.....litt mer gass nå, vi er i bevegelse..øyene er fortsatt lukket...kniper dem sammen...konsentrerer meg.........NEI det FUNKER F##N IKKE!!.. ](*,) .det er fortsatt bare en SNØFRESER!!!! :ills ](*,)
Forgjævelig ja ](*,)

Drukner mine sorger med vin jeg.....

Forgjævelig ......

Æ vil ut å kjøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøør :prop:
Et alternativ er jo å sende biken med Bring til sørlandskysten,for selv å komme etter med første fly....Er kjørbart i store deler av Agder...Det andre alternativet er å konsumere mer vin,og vente...Begge alternativer er vel like dårlig...Men den som venter på noe godt....... :jada:
Absolutt et VELDIG fristende tilbud å bringe "gullet" med Bring for å kjøre i store deler av Agder. Vet av flere her i Trondheim som sliter med PMS, for å si det sånn...

Men, slikt koster og etter å ha fått tilbakmelding fra skatteetaten, ble det ikke akkurat penger igjen etter skatten for å si det sånn...

Blir nok mere rødvin i snøkastene her gitt :ills
Vel...Her er kjørbart som bare det...Men jeg tok ikke sjansen på å hente selvangivelsen i postboksen...Reiste heller til min lokale forhandler og hentet et halvt tonn med deler..(før jeg fikk sjekket om skatteetaten tillater denslags innkjøp)...Delene ligger ut over stuebordet i store mengder,så er nok ikke kjørbar før i løpet av helgen...Men skal i hvertfal kjøre MC opp til postkontoret for å hente selvangivelsen :jada:

Brukeravatar
SheDevil
Innlegg: 1910
Registrert: 19 des 2008, 06:37
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Sted: Sør-Trøndelag

Re: SESONGSTART 2011

Legg inn av SheDevil »

Godt å høre at noen har fått mulighet til å kjøre med "gullet" sitt, må innrømme jeg er misunnelig..

Trøsta er at, det blir vel min tur å? :sorry

Kos dere gutter, er dere vel unt ;-);)
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: SESONGSTART 2011

Legg inn av Duville »

VFRdama skrev:Godt å høre at noen har fått mulighet til å kjøre med "gullet" sitt, må innrømme jeg er misunnelig..

Trøsta er at, det blir vel min tur å? :sorry

Kos dere gutter, er dere vel unt ;-);)

Synes SYND på deg der du sitter med ny MC og verker etter å komme ut! Våren er der før du aner det og det blir BRA. ;-);)

Brukeravatar
SheDevil
Innlegg: 1910
Registrert: 19 des 2008, 06:37
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Sted: Sør-Trøndelag

Re: SESONGSTART 2011

Legg inn av SheDevil »

Duville skrev:
VFRdama skrev:Godt å høre at noen har fått mulighet til å kjøre med "gullet" sitt, må innrømme jeg er misunnelig..

Trøsta er at, det blir vel min tur å? :sorry

Kos dere gutter, er dere vel unt ;-);)

Synes SYND på deg der du sitter med ny MC og verker etter å komme ut! Våren er der før du aner det og det blir BRA. ;-);)
Bedre med denne type "verking" enn å være verpesjuk :roll
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38177
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: SESONGSTART 2011

Legg inn av AJ »

Sånn så det ut utafor dørene her for et par dager siden:
Bilde

Sånn ser det ut i dag...: '
Bilde

Og i morra er det varslet finvær... \:D/
Og jeg kan disponere hele dagen akkurat som jeg vil ;-);)
:jada:

:prop:
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Godtvoksen

Re: SESONGSTART 2011

Legg inn av Godtvoksen »

AJ skrev: Og i morra er det varslet finvær... \:D/
Og jeg kan disponere hele dagen akkurat som jeg vil ;-);)
:jada:

:prop:
Jeg regner med at du skal vaske hus, henge ut tepper for lufting mv. i morgen... :lol

Brukeravatar
Morten
Innlegg: 111
Registrert: 25 jun 2010, 10:41
Motorsykkelen din: HD 2007 Night Rod Special, 1130 kubikk
Sted: Oslo

Re: SESONGSTART 2011

Legg inn av Morten »

Ta det pent på veien, leser om mye dårlig vei rundt omkring....

http://www.vg.no/protokoll/?pid=905" onclick="window.open(this.href);return false;

Har vært ute å kjørt endel i helgen....og det er massevis av hull og sprekker i og rundt Oslo, i tillegg til all grusen som ligger ennå.
"Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes"

Brukeravatar
d.strand
Innlegg: 241
Registrert: 15 des 2009, 17:31
Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 94/98
Sted: Lillestrøm / Colchester England

Re: SESONGSTART 2011

Legg inn av d.strand »

YES!! Da var sesongen 2011 i gang :D Fikk meg en aldri så liten tur idag med kjæresten min bakpå :thumleft Var helt FANTASTISK å være tilbake på veien, var litt kalt, men dæven så godt fordet! :jada:

Fikk jo da i samma slengen hørt på ny-lyden fra mitt nye eksosanlegg, og alt jeg kan si er jeg gliste herifra til månen inne i hjelmen da jeg dro sykkelen helt ut på turtallet ved ett par anledninger :mc1 :mc1 :mc1

Ellers så kan jeg si at det fremdeles er en del grus og drit i veien, og at når temperaturen er som den var idag, så er mørkeflekker i veien litt skummelt, meeeen gikk strålende idag. Og jeg kunne ikke brukt denne søndagen til noe bedre enn hva jeg har gjort idag; sto opp, spiste en god frokost, en liten tur på mc med min kjære, hjem igjen for å se formel 1 og så superbike, og nå er det tid for middag; GRILLMAT faktisk! Livet er fantastisk akkurat nå \:D/

Ses på veien!! :mc7
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow might never come.

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: SESONGSTART 2011

Legg inn av Dexter »

Da er jeg også i gang! Fikk meg en liten tur i dag. Kjørte innom et par bensinstasjoner for å fylle luft, så en liten runde etter det. Ble litt seint, men det va godt ja!

41 km ble det. Godt å være i gang eller? Næææædaaaa :knegg :terge
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Twister
Innlegg: 354
Registrert: 26 aug 2010, 08:59
Motorsykkelen din: for få....
Sted: sandefjord

Re: SESONGSTART 2011

Legg inn av Twister »

:-) Da var endelig jeg i gang også :-) Men det er kaldt og mye sand, huller og telehiv!
Men godt å tusle rundt å øve litt blikkbruk osv...
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre

Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: SESONGSTART 2011

Legg inn av ZZR-Tom »

Våknet i dag av en som ringte på Triumphen rundt 14:00, grogy og sløv etter naschspel der trubaduren holdt det i gang utover morningen så prøvde eg å svare etter beste evne men salget var ikkje noke av siden at han ville ha den endel billigare fordi det kostet å frakte den.
Rusla på kjøkenet konsumerte 10-15l vaten og konstaterte at det er kaldt ute og det snør ](*,)
Setter på kaffetrakteren og konsumera nye 5l vaten logger på pc`n berre for å bli enda meir nedtrykkt av an gjeng usympatiske mcsiden forum medlemer som ABSOLUTT må hovere over flotte kjøreforhold :ills
Er inn på finn og oppdager at en snik med en Triumph Sprint RS 955i har stjålet deler av min salgsannonse :punch
Konsumera 10l vatn til, heller i en kopp kaffe og går ut på verandaen for en røyk og frysere ræva av meg.
Slenger innpå en vedkubbe i ovnen og sjekker likninga mi siden eg fremdeles ikkje har fått den i posten :dontknow
Scroller fort gjenom og stønner då eg kjapt ser en sum so seier -13700kr :doh oppdager at det er egenandelen for pendling og forsetter å scrolle nedover til eg ser en sum på +16 000kr og det er før eg setter opp pendlinga :bananas

Våren og henting av ZZR`n er ikkje langt unna men skal jaggu seie at det føles som en evighet :sorry

Brukeravatar
Baron von Waffel
Innlegg: 1883
Registrert: 05 nov 2008, 11:11
Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
Sted: Oslo, Dal/Brenna

Re: SESONGSTART 2011

Legg inn av Baron von Waffel »

Da har jeg rullet er par mil med Smågnageren. Deilig å være i gang.
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125

Svar