Bates M9 Boots:

Dette er Gore-Tex støvler med zipper på insiden.. Er egentlig type "combat boots" men funker fett til MC kjøring også! :)
De funker sikkert kjempebra inntil til du tryner i 80, og/eller setter skolissene fast i fothviler eller brems.Crinos skrev:
Kjøpte maken i fjor...De holdt nøyaktig 5000 km...Og så slapp de inn vann,smågnagere,støv og annet ræl...Skinnet sprakk,sålen løsnet på steder der den er limt til skinnet osv...Sendte en mail til bullfighter,men savner fremdeles svar...Bare å kaste og kjøpe noe nytt for min del...Bubbu skrev:Jeg har Falco 967 Eco og de er vanntette, men jeg synes de er alt for varme.
bergenser83 skrev:Har gjennom vinteren handlet kjøreklær, stort sett i England, og mangler nå bare sko.
Hva bør jeg se etter i et par sko? Jeg skal bruke de mye i regn i Bergen frem og tilbake på jobb så de må være tette.
Ønsker en "sikker" sko som tåler litt.
Noen som har noen råd å gi meg før jeg drar rundt og prøver og kikker?
Bruker forresten str 46 om noen har noe de skal kvitte seg med
Hehe.. Joda.. Noen har problemer med lisser.. Men kjenner man til Bates boots, så vet man at du er flink om du klarer å få noe til å sitte fast i lissene.MrErling skrev:Crinos,
skolisser på mc-sko har så lenge har kjørt motorsykkel, vært svært fy fy...
Hvofor?
tja.....![]()
![]()
TCX Airtech er fine til norske somre, bra lufting og varme nok (til "grønn" vinter) om du putter ullsokk i de, og tette i regnvær - men det er støvler da...Gliciouz skrev:Om noen itillegg har tips til MEGET godt ventilerte sko til varme sommerdager blir det satt pris på....
Har samme....og ja....ALTFOR varme....Bubbu skrev:Jeg har Falco 967 Eco og de er vanntette, men jeg synes de er alt for varme.
Jeg bumper denne... Jeg har samme sko som Bubbu ^^^^ Falco 967 Eco...Jeg var ute og kjørte nå og ble påminnet om helvete ifjor... Denne skoen er altfor varm...og jeg klør på leggene og føtter i flere dager etter jeg har brukt denne(har vært slik fra dag 1 jeg fikk de ifjor sensommer)... Lurer på om jeg ikke tåler stoffet i disse skoene... eller om det bare er at de ikke puster og er altfor varme... (De skal jo visstnok puste da(High-Tex).Bubbu skrev:Jeg har Falco 967 Eco og de er vanntette, men jeg synes de er alt for varme.
Ja de er for varme og ja blir veldig klam og svett på beina. Men har ikke opplevd at det klør.Gliciouz skrev:Jeg bumper denne... Jeg har samme sko som Bubbu ^^^^ Falco 967 Eco...Jeg var ute og kjørte nå og ble påminnet om helvete ifjor... Denne skoen er altfor varm...og jeg klør på leggene og føtter i flere dager etter jeg har brukt denne(har vært slik fra dag 1 jeg fikk de ifjor sensommer)... Lurer på om jeg ikke tåler stoffet i disse skoene... eller om det bare er at de ikke puster og er altfor varme... (De skal jo visstnok puste da(High-Tex).Bubbu skrev:Jeg har Falco 967 Eco og de er vanntette, men jeg synes de er alt for varme.
Er det andre som har vært borti dette med varme sko og å klø seg ihjel på leggene/føtter pga sko?
Mine sprakk i læret der tærne bøyer seg, og da var de ikke vanntette lenger. Men så kjører jeg jo noe lenge enn gjennomsnittsyklisten.Bubbu skrev:Jeg har Falco 967 Eco og de er vanntette, men jeg synes de er alt for varme.
De jeg hadde sprakk i overgangen mellom fot og skaft. Der er det skai som ble separert, kliss våt på bena i regnvær.Svolp skrev:Hei.
Jeg kan personlig anbefale Lindstrand sine touring sko.
http://www.jofama.se/motorcycle_wear/pr ... 109&cid=13
Gunstig pris, kvalitet, 100% vantette og outlast/dryway mebran som gjør at skoa kjennes varme på kalde dager og kjøligere på varme dager, mao et godt pustende membran.
I fjor kjørte vi neste i 10 timer i konstant regnvær på vestlandet på en lang ettappe. Jeg var den eneste med tørre sko. Etter endt sesong har jeg smurt dem inn i skikkelig lærfett som er et must hvis de skal holde.
mvh Kenneth