Ola Bukse/Jeans Kjørebukse
-
- Innlegg: 568
- Registrert: 18 nov 2009, 13:57
- Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
- Bosted: Rogaland
Re: Ola Bukse/Jeans Kjørebukse
Ok si syklister ikke har kjøre klær å kan i en bakke mens de trør komme opp i 50 så de færeste noengang gjør, så trenger ikke mc folk heller på sine ca 200 kilo jernhester ha på mc-klær i når de kjøre i 50-60. Så selv om du får forferdelige skader så trumfe "men syklister har jo ikke" øve. Whatever, jeg gjør det ikke. En ulykke er ikke noe du velger eller planlegger. Sjanse gripe inn å kaste deg i bakken uannsett hvor dyktig du trur du er. Derfor det alltid blir annbefalt å ha på fullt utstyr hver gang du kjør mc. Mc-førere sikkerhetsbevisste ja, nei ikke det.
-
- Innlegg: 2419
- Registrert: 02 mar 2010, 18:40
- Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
- Bosted: Skien
Re: Ola Bukse/Jeans Kjørebukse
Hvor sikkerhetsbevist er du selv?Cbr skrev:Ok si syklister ikke har kjøre klær å kan i en bakke mens de trør komme opp i 50 så de færeste noengang gjør, så trenger ikke mc folk heller på sine ca 200 kilo jernhester ha på mc-klær i når de kjøre i 50-60. Så selv om du får forferdelige skader så trumfe "men syklister har jo ikke" øve. Whatever, jeg gjør det ikke. En ulykke er ikke noe du velger eller planlegger. Sjanse gripe inn å kaste deg i bakken uannsett hvor dyktig du trur du er. Derfor det alltid blir annbefalt å ha på fullt utstyr hver gang du kjør mc. Mc-førere sikkerhetsbevisste ja, nei ikke det.
I denne tråden http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=12&t=2885 sier du at du skal justere kjørestilen din kraftig
Men det er en konklusjon du først kommer fram til ETTER at du blir tatt i fartskontroll...
Du snakker også om veier som er godt egnet for ekstreme nedlegg, er det så trygt da?
All verdens sikkerhetsutstyr hjelper ikke hvis man møter en skurtresker rundt en sving!

Å ta det med ro rundt svingen derimot, kan hjelpe...
Re: Ola Bukse/Jeans Kjørebukse
Ja muligens littdobbeltmoral
Er det litt varmt her inne?

Re: Ola Bukse/Jeans Kjørebukse
Tror alle er enig i at det er tryggest å kjøre med fullt, bra kjøresutstyr alltid, det kan vel ikke diskuteres. Så er det jo litt med dette å kjøre MC da, få litt vind, kjenne elementene litt. Ikke såååå trygt, men jeg synes nå det er noe av det som gjør mc-kjøring så flott.
Ja, jeg kjører i olabukse noe, til og fra jobb, og småturer, ren bomull er faktisk ikke så ille, og hjelm, støvler, hansker og kjørejakke er alltid med. Det er noe jeg velger, jeg velger bort den lille ekstra sikkerheten for å trives litt mer på mc-en.
På lengre turer er det klart det blir brukt kjørebukse. Vi må jo bare tolerere at andre har et annet syn på dette, både den ene og andre veien.
Ja, jeg kjører i olabukse noe, til og fra jobb, og småturer, ren bomull er faktisk ikke så ille, og hjelm, støvler, hansker og kjørejakke er alltid med. Det er noe jeg velger, jeg velger bort den lille ekstra sikkerheten for å trives litt mer på mc-en.
På lengre turer er det klart det blir brukt kjørebukse. Vi må jo bare tolerere at andre har et annet syn på dette, både den ene og andre veien.
-
- Innlegg: 568
- Registrert: 18 nov 2009, 13:57
- Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
- Bosted: Rogaland
Re: Ola Bukse/Jeans Kjørebukse
Jeg kjøre forsiktig, men fort av å te. Liker å ha store marginer å har veldigt lite nerlegg. Økt risiko med høyere fart uannsett, ja jøss. Men hva har det med klær å gjøre?
Igrunnen en digress da vi egentligt diskutere å ha ingenting på i 50-60 km/t mot mc-klær med beskyttere så ivertfall gjør noe for at kroppen ens ikke ska se ut som et oppbrukt blodigt viskelær. Vanlig dongri gir ingen beskyttelse. Det finnes "tøffe" tynne kjørebukser og å de koste ikke så mye å gir deg så mye vind du sko ønske. Er et helt marked spes for varme land der "våre" kjøreklær ikke kan brukes for du svimme av før du får satt deg på mc`n.
Gjør så dere vil. Jeg elske å diskutere.
Igrunnen en digress da vi egentligt diskutere å ha ingenting på i 50-60 km/t mot mc-klær med beskyttere så ivertfall gjør noe for at kroppen ens ikke ska se ut som et oppbrukt blodigt viskelær. Vanlig dongri gir ingen beskyttelse. Det finnes "tøffe" tynne kjørebukser og å de koste ikke så mye å gir deg så mye vind du sko ønske. Er et helt marked spes for varme land der "våre" kjøreklær ikke kan brukes for du svimme av før du får satt deg på mc`n.
Gjør så dere vil. Jeg elske å diskutere.
-
- Innlegg: 568
- Registrert: 18 nov 2009, 13:57
- Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
- Bosted: Rogaland
Re: Ola Bukse/Jeans Kjørebukse
ren bomull er faktisk ikke så ille? Mot å fryse eller i slitasjestyrke mot asfalt? Mc-dongri koste rundt 1000.- + beskyttere, men her kan du flytte øve fra andre klær evt. Vanlig dongri av merke for image nytt koste 1000 ++ å slike går det flere av gjennom året.NickNei skrev:Tror alle er enig i at det er tryggest å kjøre med fullt, bra kjøresutstyr alltid, det kan vel ikke diskuteres. Så er det jo litt med dette å kjøre MC da, få litt vind, kjenne elementene litt. Ikke såååå trygt, men jeg synes nå det er noe av det som gjør mc-kjøring så flott.
Ja, jeg kjører i olabukse noe, til og fra jobb, og småturer, ren bomull er faktisk ikke så ille, og hjelm, støvler, hansker og kjørejakke er alltid med. Det er noe jeg velger, jeg velger bort den lille ekstra sikkerheten for å trives litt mer på mc-en.
På lengre turer er det klart det blir brukt kjørebukse. Vi må jo bare tolerere at andre har et annet syn på dette, både den ene og andre veien.
-
- Innlegg: 568
- Registrert: 18 nov 2009, 13:57
- Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
- Bosted: Rogaland
Re: Ola Bukse/Jeans Kjørebukse
Så sei noen basehoppe kan de ikke mene noe om manglene bilbelte bruk? Eller riktig pakking av en fallskjerm? Eller bruk av hjelm når basehoppe? Dobbeltmoral? Hva har det med verst/best å ha på seg når en sklir bortøve asfalten? Uannsett diskutere vi hypotetisk lav fart topps 50-60 ner til butikken i vanlig dongri bukse. DGliciouz skrev:Ja muligens littdobbeltmoralEr det litt varmt her inne?
-
- Innlegg: 2419
- Registrert: 02 mar 2010, 18:40
- Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
- Bosted: Skien
Re: Ola Bukse/Jeans Kjørebukse
Dårlige kjøreklær og høy fart har det til felles at de begge ØKER risikoen for å skade seg!Cbr skrev:Jeg kjøre forsiktig, men fort av å te. Liker å ha store marginer å har veldigt lite nerlegg. Økt risiko med høyere fart uannsett, ja jøss. Men hva har det med klær å gjøre?
Skal ikke påstå at du kaster stein i glasshus, men det er kanskje ikke så lurt å spille tennis i glasshus heller?

Re: Ola Bukse/Jeans Kjørebukse
Har sett slike kevlar jeans hos http://www.rsmotor.no" onclick="window.open(this.href);return false;
De hadde stand på MC messa
De hadde stand på MC messa
Mine sykler i dag
2016 Triumph Bonneville 1200
1938 DKW SB350
1980 Kawasaki Z1000 ST
1970 Triumph Tiger 650
1980 Honda CBX
1975 Norton Commando 850 MkIII
2010 BMW S1000 RR (bane)
2013 KTM SFX350 MX
2017 Yamaha WR450F enduro
1984 Yamaha RD500LC
2016 Triumph Bonneville 1200
1938 DKW SB350
1980 Kawasaki Z1000 ST
1970 Triumph Tiger 650
1980 Honda CBX
1975 Norton Commando 850 MkIII
2010 BMW S1000 RR (bane)
2013 KTM SFX350 MX
2017 Yamaha WR450F enduro
1984 Yamaha RD500LC
- Steinkastar
- Innlegg: 315
- Registrert: 15 feb 2011, 20:49
- Motorsykkelen din: Yamaha YZF-R6 2001
- Bosted: Oslo
Re: Ola Bukse/Jeans Kjørebukse
Kwak skrev:Har sett slike kevlar jeans hos http://www.rsmotor.no" onclick="window.open(this.href);return false;
De hadde stand på MC messa
Hmmmm til og fra jobb bukse :)
Veritas Aequitas
LUHG
LUHG