Morten skrev:Crinos skrev:Jeg har Screamin' Eagle på min EVO, og de er noe snillere enn PowerCommander er.
Det er ikke noe tvil om at du vil få mer ut av motoren din med PowerCommander, enn HD Screamin' Eagle.
Har du prøvd med "autotune" ?
Vet at det finnes ferdige "maps" for ulike oppsett til ulike sykler for å unngå å kjøre sykkel i benk selv, men er det å anbefale ? Unngår man å kjøre benk om man bruker autotune ?
Veel, no har jo æ ganske forskjellig motor i forhold til dæ, og du har ganske forskjellig i forhold til
Crinos så om den fungerer for en av oss behøver den ikke å fungere så bra for en av de andre..
No har ikke æ fått montert ferdig enda, og æ har IKKE tatt ut nyMax'n enda heller, så har ikke peiling på hvordan det kommer til å fungere...
Grunnen til at æ kjøpte AutoTune, var at når æ kjøpte den fra nettbutikk i USA vart den en del billigere enn ei benkkjøring hos autorisert Dynojetsenter her i Norge. Æ må jo også helt til Ålesund eller til Tr.heim for å få det gjort.
Uansett: Dynojet hevder at med AutoTune eliminerer du behovet for benkkjøring. (men det er jo også de samme som selger boksene..

)
I teorien skal AutoTune fungere BEDRE enn en benkkjøring. Fordi den konstant måler avgassene, og konstant justerer innsprøytningen til å gi en mest mulig riktig blanding, den tar med andre ord hensyn til om du tøffer avgårde i "søndagskjører"-tempo, om du kjører fort på Tysk motorvei, om du kjører opp ett langt fjellpass med full ferie-oppakning og passasjer o.s.v. Mens en benkekjøring stort sett kjøres i noen sekunder på full gass på en benk med konstant motstand. Ivertfall er det det æ har inntrykk av, mulig de kjører på mange forskjellige turtall/gasspådrag, og med flere forskjellige belastninger..??? Men trur ikke det er mange benker som har mulighet til det(???)
Det var teorien...
Ser på det store amerikanske forumet for Gen2 Vmax
http://www.starvmax.com/forum" onclick="window.open(this.href);return false; at mange hevder at AutoTune faktisk justerer sykkelen helt bort, OG at den IKKE fungerer under 2000 rpm.
No har æ inntrykk av at det også er mange "over there" som klarer å skru og justere ihjel sykklene sine helt selv uten hjelp av AutoTune og andre "svarte bokser", så er litt delt med tanke på hva æ skal tru..
Forøvrig har æ skrevet mail til PowerCommander support, forklart hva æ har gjort med sykkelen, og spurt om det gikk an å få ett "map" som passa sånn nogenlunde, æ spurte også om det stemte at AutoTune ikke fungerer under 2000rpm. Æ fikk anbefalt ett "map" som ligger fritt ute på hjemmesiden til nedlasting, det er IKKE helt de samme modifiseringene som æ har gjort, men han mente det burde fungere som ett "grunnmap" å starte med. Han skreiv også at. "Auto-tune can be used in all available RPMs and throttle positions."
Uansett:
Min plan er å laste inn dette ferdig "map" som æ har lasta ned. Og bruke dette som ett utgangspunkt.
Og så kan æ, med en bryter på styre, veksle mellom dette "grunnmapet" og "learn mode"
Skal bli spennende å se hvordan det fungerer...