Har noen tips til den "perfekte" hjelmen som ikke koster mere enn sykkelen


BMW / Schubert er vel bra? har en kompis som er plaga med øreverk og han sier at problemet ble mye bedre når han bytta til Schubert sin helhjelm.bm skrev:Trenger tips til ny hjelm. Er lei av trekkfulle hjelmer, visir er ikke tett, vindstøy, plystrelyder osv.
Har noen tips til den "perfekte" hjelmen som ikke koster mere enn sykkelen![]()
Blir ikke det fryktelig tungvindt? Når det blir mørk må du jo bytte visir da, eller kjøre med yttervisiret åpent...Cbr skrev:Neste hjelm blir nok Schubert SR-1 Pro rød med solbrille visir inni utenom hovedvisiret. Vil her ha silver hovedvisir og klart solbrille visir.
Shark hjelmane som blir solgt i USA har DOT godkjenning og dei som blir solgt i Europa har ECE godkjenning, slik er det med dei aller fleste hjelmprodusenter. Strengt tatt så er ikkje en DOT hjelm "lov" å kjøre med i Europa sjølv om dei er klin identiske.Snikkeren skrev:Shark har den vanlige ECE 22-05 godkjenningen som kreves i Norge. Kjøpte akkurat en Shark hjelm til min bedre halvde
Tenkte på det, sikkert lurt å bestille den standard å prøve å kjøre uten hovedvisir nede men med det indre nede. Ikke sikkert det er et problem.ZZR-Tom skrev:innvendige solvisir er vel ikkje tett rundt augene din så vill det ikkje bli mykje vind in på auga?
Kjenner du eller andre noe til hvordan skille mellom sikkerhetsgodkjenninger? Hjelmer til 300 kr fra Bil-tema er jo sikkerhetsgodkjente...ZZR-Tom skrev:Det har først og fremst med sikkerheten, og så har det med komforten og støynivået.