Mekking: Hvem vil tjene litt penger i Tønsberg?

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Mekking: Hvem vil tjene litt penger i Tønsberg?

Legg inn av Bjønnavind »

Det som er lett for noen er et sant hel*ete for andre!

Jobben går ut på å finne ut om det er stator og eller regulator som gjør at min VT800 Shadow ikke lader. For så å deretter bytte den skadede delen og sjekke at alt er OK.

Jeg har gjort noen ærlige forsøk på dette, men jeg tror jeg ville gjort en bedre jobb som hjernekirurg. :) Det meste av verktøy (inkl multimeter) har jeg i garasjen, så det eneste jeg trenger er en flinkis som veit hva han eller hun driver med.

Både stator og regulator + nytt batteri ligger her ved siden av meg, så det er bare å komme for den som gidder!

Så alt jeg trenger av info er rett og slett hva du skal ha for jobben, og når du har anledning :)

Mange ville nok bare satt den på verksted, men det blir altfor dyrt + at de bare herper mer enn de fikser uansett :)

Gammelgutt

Re: Mekking: Hvem vil tjene litt penger i Tønsberg?

Legg inn av Gammelgutt »

Hør med Hans Raymond.

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Re: Mekking: Hvem vil tjene litt penger i Tønsberg?

Legg inn av Bjønnavind »

Det er et tips jeg liker!

Har sendt han en PM. Tusen takk :)

Brukeravatar
MC-FOLK
Innlegg: 44
Registrert: 10 mar 2011, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GS 1000G 1980

Re: Mekking: Hvem vil tjene litt penger i Tønsberg?

Legg inn av MC-FOLK »

Bjoennavind skrev:Det som er lett for noen er et sant hel*ete for andre!

Jobben går ut på å finne ut om det er stator og eller regulator som gjør at min VT800 Shadow ikke lader. For så å deretter bytte den skadede delen og sjekke at alt er OK.

Jeg har gjort noen ærlige forsøk på dette, men jeg tror jeg ville gjort en bedre jobb som hjernekirurg. :) Det meste av verktøy (inkl multimeter) har jeg i garasjen, så det eneste jeg trenger er en flinkis som veit hva han eller hun driver med.

Både stator og regulator + nytt batteri ligger her ved siden av meg, så det er bare å komme for den som gidder!

Så alt jeg trenger av info er rett og slett hva du skal ha for jobben, og når du har anledning :)

Mange ville nok bare satt den på verksted, men det blir altfor dyrt + at de bare herper mer enn de fikser uansett :)
Hei...Har nå hatt samme problem på en VT 700 som jeg har stående...Har nå byttet både stator og regulator...Som i og for seg er en helt grei jobb å utføre...Men galskapen lader fremdeles ikke???...Helt utrolig,så denslags kan medføre tonnevis med hodebry. :dontknow

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Re: Mekking: Hvem vil tjene litt penger i Tønsberg?

Legg inn av Bjønnavind »

MC-FOLK skrev:
Bjoennavind skrev:Det som er lett for noen er et sant hel*ete for andre!

Jobben går ut på å finne ut om det er stator og eller regulator som gjør at min VT800 Shadow ikke lader. For så å deretter bytte den skadede delen og sjekke at alt er OK.

Jeg har gjort noen ærlige forsøk på dette, men jeg tror jeg ville gjort en bedre jobb som hjernekirurg. :) Det meste av verktøy (inkl multimeter) har jeg i garasjen, så det eneste jeg trenger er en flinkis som veit hva han eller hun driver med.

Både stator og regulator + nytt batteri ligger her ved siden av meg, så det er bare å komme for den som gidder!

Så alt jeg trenger av info er rett og slett hva du skal ha for jobben, og når du har anledning :)

Mange ville nok bare satt den på verksted, men det blir altfor dyrt + at de bare herper mer enn de fikser uansett :)
Hei...Har nå hatt samme problem på en VT 700 som jeg har stående...Har nå byttet både stator og regulator...Som i og for seg er en helt grei jobb å utføre...Men galskapen lader fremdeles ikke???...Helt utrolig,så denslags kan medføre tonnevis med hodebry. :dontknow
Kanskje det er feil på en ledning et sted?

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Mekking: Hvem vil tjene litt penger i Tønsberg?

Legg inn av ArcticTiger »

Dere nevner Stator og Regulator. Hvordan er det med Rotoren, og magnetiseringen av den?

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Re: Mekking: Hvem vil tjene litt penger i Tønsberg?

Legg inn av Bjønnavind »

ArcticTiger skrev:Dere nevner Stator og Regulator. Hvordan er det med Rotoren, og magnetiseringen av den?

Har ikke snøring! :p

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: Mekking: Hvem vil tjene litt penger i Tønsberg?

Legg inn av ejs »

:thumleft
Kjenner magnetismen når du tar av dekselet som statoren er festet i...

Skal være høy AC volt mellom alle 3 ledninger fra stator når motor sviver fort.(3 målinger)
If it ain't broke, I'll break it.

Gammelgutt

Re: Mekking: Hvem vil tjene litt penger i Tønsberg?

Legg inn av Gammelgutt »

ArcticTiger skrev:Dere nevner Stator og Regulator. Hvordan er det med Rotoren, og magnetiseringen av den?
Kanskje Frank Rotor vet?. :lol

SveinT
Innlegg: 349
Registrert: 03 nov 2009, 23:49
Motorsykkelen din: Div japseveteraner + -97 VFR
Sted: Lardal, Vestfold
Kontakt:

Re: Mekking: Hvem vil tjene litt penger i Tønsberg?

Legg inn av SveinT »

Noe av den samme problematikken vært diskutert tidligere
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=16&t=2514" onclick="window.open(this.href);return false;
MCFOLK skrev:
Hei...Har nå hatt samme problem på en VT 700 som jeg har stående...H
ar nå byttet både stator og regulator...Som i og for seg er en helt grei jobb å utføre...
Men galskapen lader fremdeles ikke???...Helt utrolig,så denslags kan medføre tonnevis med hodebry.
Du måler på stikk eller batt. at den ikke lader....? Eller hva med batteriets tilstand etter tidligere kortslutning?

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Re: Mekking: Hvem vil tjene litt penger i Tønsberg?

Legg inn av Bjønnavind »

Jeg har ikke turt å ta av dekselet som dekker statoren, fordi i følge Clymerboka (som er til VT700) så må jeg av med no clutchgreier før jeg kan ta av dekselet. Ser en pakning der, så jeg regner med et vanvittig søl om jeg tar av den.

Har fått svar fra Hans Raymond og han er mann nok til jobben, så da gleder jeg meg bare til han får tid å hjelpe :)

Svar