Den store Ut på tur i dag - tråden! Lyst til å bli med?

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Godtvoksen

Re: "Ut på tur i dag!" tråden...

Legg inn av Godtvoksen »

Svolp skrev:ååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå!!!!!!!!

Jeg kjenner det kribler i maaaaaaagen, fantastisk flott vær i Stavanger i dag. Maaaaaange sykler ute og koser seg. :notworthy:
Vet ikke om jeg klarer og holde meg i 2 uker til.. :ills
Er det noe poeng og klare det? Skal vi si at vi tar et skikkelig "kubikkmøte" ;eBen's Kafe i morgen og tar en mc-prat og en matbit?

Brukeravatar
Svolp
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell

Legg inn av Svolp »

Steinkastar skrev:
Kawasaki skrev:
Dexter skrev:

Jeg kjenner det kribler i maaaaaaagen, fantastisk flott vær i Stavanger i dag. Maaaaaange sykler ute og koser seg. :notworthy:
Hut dæ ut å kjør! :orefk

Tok han deg på ordet? http://www.aftenbladet.no/lokalt/sandne ... ykkel.html" onclick="window.open(this.href);return false;

:lol :lol
Hahhahaha... :lol
Jeg skal ikke skryte på meg den, hvertfall ikke her inne :redface

Litt artig med tilfeldighetene... Tja Godtvoksen, treffer deg gjerne en dag på Ben`s men ikke i morgen :sorry Spørs om jeg klarer og vente så lenge som til Lørdag 16.april men litt av tingen er at været er svært skiftende, her på lørdag hadde vi minusgrader på natten og skikkelig snøvær på søndag morgen. Hulken klarer en minus grad og to men grunnen til at jeg venter med og ta den ut er rett og slett saltet. Så bare på den gamle biken i fjor. Selv på tørre dager ble det en del veistøv som resulterte i rustspotter her og der med påfølgende vaks.

NEI, et par uker til... :jada: :prop: :knegg
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Brukeravatar
Steinkastar
Motorsykkelen din: Yamaha YZF-R6 2001

Legg inn av Steinkastar »

Svolp skrev:
Steinkastar skrev:
Kawasaki skrev:
Dexter skrev:

Hut dæ ut å kjør! :orefk

Tok han deg på ordet? http://www.aftenbladet.no/lokalt/sandne ... ykkel.html" onclick="window.open(this.href);return false;

:lol :lol
Hahhahaha... :lol
Jeg skal ikke skryte på meg den, hvertfall ikke her inne :redface

Litt artig med tilfeldighetene... Tja Godtvoksen, treffer deg gjerne en dag på Ben`s men ikke i morgen :sorry Spørs om jeg klarer og vente så lenge som til Lørdag 16.april men litt av tingen er at været er svært skiftende, her på lørdag hadde vi minusgrader på natten og skikkelig snøvær på søndag morgen. Hulken klarer en minus grad og to men grunnen til at jeg venter med og ta den ut er rett og slett saltet. Så bare på den gamle biken i fjor. Selv på tørre dager ble det en del veistøv som resulterte i rustspotter her og der med påfølgende vaks.

NEI, et par uker til... :jada: :prop: :knegg

Da tenker vi likt Svolp....Min skal ut fredag 15 april. været er mer stabilt også da... :janikk
Veritas Aequitas

LUHG

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Svolp skrev: Hulken klarer en minus grad og to men grunnen til at jeg venter med og ta den ut er rett og slett saltet. Så bare på den gamle biken i fjor. Selv på tørre dager ble det en del veistøv som resulterte i rustspotter her og der med påfølgende vaks.
Jeg kjørte tidlig i fjor også og merket ikke noe problem med saltet. Spylte og vasket MC'n nesten etter hver tur, og fikk ikke noe rustproblemer mv. :dontknow

Tysnes
Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83

Legg inn av Tysnes »

Var på første tur i år . våte veier ca:7+ men opphåldsvær . skulle bare en liten tur for å se om motoren var oljetett ,og teste nye bremser osv. Men det blei en tur rundt vakre Tysnes pluss litt til ca 100 km , litt småkaldt mot slutten men det var herlig å komme i gang. Er visst meldt regn en uke fram :eh , men vi får se . Tenker våren er kommt eg ;e

Brukeravatar
Svolp
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell

Legg inn av Svolp »

Godtvoksen skrev:
Svolp skrev: Hulken klarer en minus grad og to men grunnen til at jeg venter med og ta den ut er rett og slett saltet. Så bare på den gamle biken i fjor. Selv på tørre dager ble det en del veistøv som resulterte i rustspotter her og der med påfølgende vaks.
Jeg kjørte tidlig i fjor også og merket ikke noe problem med saltet. Spylte og vasket MC'n nesten etter hver tur, og fikk ikke noe rustproblemer mv. :dontknow
Akkurat.. Jeg fikk det på fremgaffelen opp under kåpa.. Ikke lenge igjen nå uansett, klarer et par uker til :skriver
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Brukeravatar
Dexter
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT

Legg inn av Dexter »

For alle praktiske formål så skriv æ d nu her da.

I morgen blir det tur til Smia MC. Alle som er i Kongsberg-område eller som ønsker å svinge innom Kongsberg kan møte på Shell Skollenborg kl. 11

Da kjører iallefall jeg avgårde om ikke noe spesielt skulle oppstå før den tid
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Hadde tenkt meg til Smia MC i dag, men syntes det ble hustrig og kaldt da jeg kom til Sollihøgda.
Snudde her og dro hjem igjen, men måte bare stoppe på Jevnaker da sola fant det for godt å dukke opp bak den kjølige tåka...
Ble en strålende dag! Var nesten sånn at jeg snudde igjen for å sprinte ned til Smia.
Men siden det vr langt på dag allerede gikk turen hjem i stedet.
Ingen Smoia-tur i dag, altså. Men kommer sterke tilbake!
Uansett var det en fin tur, særlig da sola innfant seg og bidro til at veiene også ble tørre og fine :prf

Her noen bilder fra Sollihøgda, Jevnaker og etter endt tur på gårdsplassen hjemme:

[album]1760[/album] [album]1761[/album] [album]1762[/album]

[album]1763[/album] [album]1764[/album] [album]1765[/album]

Rottenikken
Motorsykkelen din: Yamaha

Legg inn av Rottenikken »

Ja, da var sesongen i gang for min del også.
Ble tur på ca. 14 mil. Kjørefølelsen var litt diffus de første 4-5 mila, men kom seg etterhvert.
JIPPI! :D
Veien er viktigere enn målet.

Brukeravatar
evike
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Kontakt:

Legg inn av evike »

Liten tur, men da har Jeremy og jeg begynt forholdet vårt ;e

Ca. 6 mil i dag. Da vi kom hjem viste gradestokken 3,5 grader og vi kjørte i tåke som la seg som et fint slør på visiret konstant. Ikke helt ideelt, men moro lell. Gleder meg til neste tur allerede!
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
RuneMC
Motorsykkelen din: '08 DL650A

Legg inn av RuneMC »

Ble så jeg prioriterte en kjøretur framfor Smia idag siden det har vært så mye tåke og yr tidligere i helgen, så første tegn til oppklaring og etterhvert tørr veg, satte jeg kursen først sydover. Kom et stykke forbi Holmsbu, men der lå det fortsatt tåke og så bløtt ut, så snudde heller nordover.
[album]1774[/album]
Retning sydover mot Svelvik, fortsatt is nær land. Noen isfiskere var utpå litt lenger syd, helt ut mot iskanten. Drammensfjorden er jo nesten ferskvann ettersom åpningen inn ved Verket/Svelvik er liten.
Etter liten pit-stop med tanking på Liertoppen kjørte jeg Sylling - Skaret - Sollihøgda.
[album]1775[/album][album]1776[/album]

Fin og stort sett tørr vei. Ett sted hvor litt stein hadde rast ut men enkelt å se og unngå. Tok det rolig i et par skyggefulle/våte svinger, men det var nok bare bløtt, stødig grep. Retur samme veien. Ble en 16 mil tilsammen med stort og smått. 5-6 motorsyklister observert, alle hilste. Ble en brems og inn nært rekkverket når jeg nærmet meg Lier igjen, pga en ambulanse i utrykning retning nordover.

Telehivene fra ifjor er om mulig enda dypere, så kjekt med både god fjæring og å kunne lette litt på baken for å fjære med beina over de verste dumpene. Grimsrudveien vesentlig dårligere noen steder enn Sylling-Skaret.

Ellers ser det ut til å være trend for årets multi-kolorerte Hushovd-WannaBe's å sykle to (eller flere) i bredden. Vet ikke hvor lurt det er - resultatet er ihvertfall at også vi på MC må bremse opp når det kommer trafikk imot (så også et par sykle oppover gamle Lierbakkene to i bredden, der er det jo midtdeler i noen svinger - og en fin gangvei som ikke brukes). Synes personlig det er lite hensynsfullt av syklistene - men er samtidig helt overbvist om at de kara bare vil vise "fingern" om en prøver å snakke fornuft med dem... litt synd de er så ego...
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Teia
Motorsykkelen din: Yamaha Diversion 900 1996

Legg inn av Teia »

Årets første tur i dag :D Sol og tørr asfalt gjorde godt. Men for noen veier vi har ](*,) trengte ikke å se på fartsgrensen ihvertfall... hullete veier fulle av telehiv innbyr ikke akkurat til lange turer. Men fikk til 8 mil :thumleft
DSC00504(2).JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Et liv uten meningsutveksling er uverdig for mennesket. (Sokrates 490 - 399 f.kr)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Teia skrev:Årets første tur i dag :D Sol og tørr asfalt gjorde godt. Men for noen veier vi har ](*,) trengte ikke å se på fartsgrensen ihvertfall... hullete veier fulle av telehiv innbyr ikke akkurat til lange turer. Men fikk til 8 mil
Så bra! Godt å komme i gang, tross elendige veier?
Mye dårlig veistandard her på Østlandet også... :sk?
Flott natur oppi høgget der du bor, forresten!

Brukeravatar
Teia
Motorsykkelen din: Yamaha Diversion 900 1996

Legg inn av Teia »

Godt å komme seg oppå igjen ja. Satser på at våren er kommet for å bli, og at bilen kan få stå hjemme fremover :-)
Veistandarden kan vi vel være enige om at er under lavmål stort sett over hele landet.
Naturen er fin her oppe ja, men Norge er jo et vakkert land (bortsett fra veiene våre) og jeg liker kysten best :thumleft
Et liv uten meningsutveksling er uverdig for mennesket. (Sokrates 490 - 399 f.kr)

Brukeravatar
Blackbird
Motorsykkelen din: Honda cbr 1100 2007m.

Legg inn av Blackbird »

Hallois! 30 mil ihelga.Det tok 3 dager fra -grader på dagtid til 10-15c her i Trondheim.Vi sitt å glise inni hjelmen alle mann.NÅ er ventetia over.

Svar