Den store Ut på tur i dag - tråden! Lyst til å bli med?
Re: "Ut på tur i dag!" tråden...
Nå er jeg kommet skikkelig igang.
Fin tur igår kveld bortsett fra at jeg havna i en kø med saktegående biler, busser og trailere fra Sætre til Røyken pga stengt Rv23.
[album]1795[/album]
Enda finere og lengre tur i ettermiddag rundtomkring og overalt i nærområdet - Klokkarstua, Lierbakkene, Tranby, Båtstø, Slemmestad, Asker, Dikemark, Heggedal etc. Mye vind som kommentert ellers - men ikke noe problem. Sjelden å se Drammensfjorden gå hvit, men det gjorde den idag.
[album]1796[/album][album]1797[/album]
"Rusten" er for det meste ute av kroppen og imorgen blir det å se om det er noen av MC-sjappene som har ledig tid til å legge på ny gummi på bakdekket... det begynner å bli rimelig slitt nå... blir nok nytt Metzeler Z6 - fornøyd med det. Evt Z8 hvis det er blitt hyllevare...
Fin tur igår kveld bortsett fra at jeg havna i en kø med saktegående biler, busser og trailere fra Sætre til Røyken pga stengt Rv23.
[album]1795[/album]
Enda finere og lengre tur i ettermiddag rundtomkring og overalt i nærområdet - Klokkarstua, Lierbakkene, Tranby, Båtstø, Slemmestad, Asker, Dikemark, Heggedal etc. Mye vind som kommentert ellers - men ikke noe problem. Sjelden å se Drammensfjorden gå hvit, men det gjorde den idag.
[album]1796[/album][album]1797[/album]
"Rusten" er for det meste ute av kroppen og imorgen blir det å se om det er noen av MC-sjappene som har ledig tid til å legge på ny gummi på bakdekket... det begynner å bli rimelig slitt nå... blir nok nytt Metzeler Z6 - fornøyd med det. Evt Z8 hvis det er blitt hyllevare...
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
- rogg
- Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
- Kontakt:
I dag fikk jeg meg en testtur på nærmere 25 mil. Like greit å ta i når en først prøvekjører..
- Svolp
- Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
OPP OG STÅ!
OPP OG STÅ GODTFOLK!
Nå ska me ut på tur! Hvertfall jeg
Litt fyllesjuk fremdeles men en kaffekopp eller to til så er me der!
Kl er 09.34 og det er flott vær i hele rogaland, hvertfall i Stavanger
Som jeg har nevnt tidligere elsker jeg RV13 som tar meg gjennom Hjelmeland, sand, røldal og så videre opp til Odda. Dette er en fantastisk flott vei med lite skader (i fjor), masse flott natur og artig veier. Kjører videre til Sæbøvik og leirvik før jeg ankommer Haugesund og RV47 ned til Skudneshavn. Turen tar ca 10 timer og da tar jeg meg god tid med kaffepauser, bildepauser og matpauser. Fergen er også en del av grunnen til at timene ikke helt står i stil med antall km. Normalt tar jeg turen over Haukeli sørover fra Røldal og videre ned til Suleskar men siden suleskar er stengt blir det favoritt tur nr2
Her er et lite utsnitt av ruta!

Er veldig spent på om det er partier med snø og is fremdeles så jeg kommer til og ta det ganske piano oppover. Så med det sier jeg ME SNAKKAST
Nå ska me ut på tur! Hvertfall jeg

Litt fyllesjuk fremdeles men en kaffekopp eller to til så er me der!
Kl er 09.34 og det er flott vær i hele rogaland, hvertfall i Stavanger

Som jeg har nevnt tidligere elsker jeg RV13 som tar meg gjennom Hjelmeland, sand, røldal og så videre opp til Odda. Dette er en fantastisk flott vei med lite skader (i fjor), masse flott natur og artig veier. Kjører videre til Sæbøvik og leirvik før jeg ankommer Haugesund og RV47 ned til Skudneshavn. Turen tar ca 10 timer og da tar jeg meg god tid med kaffepauser, bildepauser og matpauser. Fergen er også en del av grunnen til at timene ikke helt står i stil med antall km. Normalt tar jeg turen over Haukeli sørover fra Røldal og videre ned til Suleskar men siden suleskar er stengt blir det favoritt tur nr2

Her er et lite utsnitt av ruta!

Er veldig spent på om det er partier med snø og is fremdeles så jeg kommer til og ta det ganske piano oppover. Så med det sier jeg ME SNAKKAST

NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
-
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Duke GT 2022
Kjører Røros-Støren t/r klokka 1200.
Alt er mulig, bare du vil nok!
2022 KTM 1290 Super Duke GT
2017 Yamaha MT-10
2011 Kawasaki Z1000SX
2005 Kawasaki Z 750
1985 Yamaha FJ 1100
1986 Suzuki ER 100/125
1977 Suzuki AC 50
2022 KTM 1290 Super Duke GT
2017 Yamaha MT-10
2011 Kawasaki Z1000SX
2005 Kawasaki Z 750
1985 Yamaha FJ 1100
1986 Suzuki ER 100/125
1977 Suzuki AC 50
-
- Motorsykkelen din: Yamaha
Fikk meg tur i dag jeg også, på "RR-banen min", som er Sylling - Skaret. Den er bare helt topp, men obs. for telehiv, kan være en dødsfelle nå om dagen.
Veien er viktigere enn målet.
- Snikkeren
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
I dag startet dagen med nystekte rundstykker, kokt egg, og masse godt pålegg. Ute er det skyfri himmel, og solen varmer godt. Hva er vel bedre da enn å starte dagen med en skikkelig tur?
Turen gikk ut i maks fart ut i fra tunet og nedover veien, uten at jeg fikk noen lange blikk.
Allerede etter etpar svinger merket jeg at svetten begyndte å komme. Jeg hadde kledd meg for godt.
Stoppet for å lette på antrekket, og benyttet sjangsen til å ta et bilde:

Fortsatte videre bortigjenom, og fant igjen ut at det var på tide med en liten stopp. Bare for å nyte de flotte fjellene her.

Og så må vi ikke glemme fjorden da:

En herlig tur som virkelig fikk hjertepumpen igang. Fantastisk start på dagen.
Blir vel en tur med litt færre hjul også tenker jeg.
Turen gikk ut i maks fart ut i fra tunet og nedover veien, uten at jeg fikk noen lange blikk.
Allerede etter etpar svinger merket jeg at svetten begyndte å komme. Jeg hadde kledd meg for godt.

Fortsatte videre bortigjenom, og fant igjen ut at det var på tide med en liten stopp. Bare for å nyte de flotte fjellene her.

En herlig tur som virkelig fikk hjertepumpen igang. Fantastisk start på dagen.

http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:

Morsom post

Fine bilder, ja!

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- jhn
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Va nok en fin tur det der. Du snakket vel om en litt trang kjøredress tidligere i vinter, så noen turer til så blir det vel bra
- Snikkeren
He he. Den trange kjøredressen er ikke trang lenger. Buksen ble byttet ut med en i størrelse passelig. 

Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
-
- Motorsykkelen din: x
Flotte bilder Snikkern
God tur på to hjul og 

- Snikkeren
Da har jeg hatt meg en skikkelig tur.
Tok meg en ettermiddags/kveldstur på ca 110 km.
Helt fantastisk vær, og god temperatur.
[img]http://i1039.photobucket.com/albums/a47 ... ldstur.jpg[/img]
Tok selfølgelig en liten stopp på veien for å ta et par bilder:

Men jeg må si at jeg gleder meg til å få nye bremseskiver til Gliset. Den føles litt for nervøs ut med de vibrasjonene som er der no.
Og selvfølgelig gleder jeg meg til å få ny potte. Da blir Gliset enda mer fotogen.

Tok meg en ettermiddags/kveldstur på ca 110 km.
Helt fantastisk vær, og god temperatur.

[img]http://i1039.photobucket.com/albums/a47 ... ldstur.jpg[/img]
Tok selfølgelig en liten stopp på veien for å ta et par bilder:

Men jeg må si at jeg gleder meg til å få nye bremseskiver til Gliset. Den føles litt for nervøs ut med de vibrasjonene som er der no.
Og selvfølgelig gleder jeg meg til å få ny potte. Da blir Gliset enda mer fotogen.

Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Flott vær i dag her vi bor
Ble en tur langs Randsfjorden med fotostopp rett før campingen som var basen vår for fjorårets forumtreff, pluss en ny fotostopp loitt lenger framme i løypa vi kjørte.
Og så måtte vi jo bare en tur innom kineserne "våre" på Harestua, som hilste blidt på oss for noen dager siden da vi spiste vår første og helt klart ikke den siste middagen på stedet denne sesongen :-)
"Lenge siden dere har vært her nå" og et hyggelig smil var det vi ble møtt med. Veldig hyggelig, synes vi!

Justerte litt på bakdemperen i dag førjeg dro ut på tur og synes jeg merket en klar forbedring; fastere demping og retur og dermed mindre gynging i ujevnhetene. Synes faktisk at jeg merker at veigrepet og styreresponsen er bedre også

Ble en tur langs Randsfjorden med fotostopp rett før campingen som var basen vår for fjorårets forumtreff, pluss en ny fotostopp loitt lenger framme i løypa vi kjørte.
Og så måtte vi jo bare en tur innom kineserne "våre" på Harestua, som hilste blidt på oss for noen dager siden da vi spiste vår første og helt klart ikke den siste middagen på stedet denne sesongen :-)
"Lenge siden dere har vært her nå" og et hyggelig smil var det vi ble møtt med. Veldig hyggelig, synes vi!

Justerte litt på bakdemperen i dag førjeg dro ut på tur og synes jeg merket en klar forbedring; fastere demping og retur og dermed mindre gynging i ujevnhetene. Synes faktisk at jeg merker at veigrepet og styreresponsen er bedre også

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Twister
- Motorsykkelen din: for få....
Dette er skikkelig vanskelig... jeg skulle hatt jobbet på båten, men med slikt vær er det ikke lett...
Men det gode er at det det blir litt turer..:-)
I dag tok Helmax og jeg en tur ut mot Havna hotell.. En kjempefin tur på 10-12 mil.. På vei bort finnes det en "nedlagt" bensinstasjon. Denne har en gruppe folk tatt tak i og sett tilbake til fordums tid!
Det var helt rått å se hvor gjennomført det var gjort. Alt fra selve stasjonen med tidsriktig cola på disken, til pumper, bygninger, plakater osv osv..
Så det ble et perfekt motiv med Twisteren Etter en fin tur , traff jeg Tomsnes og så ble det enda en fin tur, denne gang til Helgeroa, hvor vi også traff Chris med HP2`n
Kul sykkel!! Men i morgen; da SKAL jeg jobbe på båten... Tror jeg da...
Men det gode er at det det blir litt turer..:-)
I dag tok Helmax og jeg en tur ut mot Havna hotell.. En kjempefin tur på 10-12 mil.. På vei bort finnes det en "nedlagt" bensinstasjon. Denne har en gruppe folk tatt tak i og sett tilbake til fordums tid!

Så det ble et perfekt motiv med Twisteren Etter en fin tur , traff jeg Tomsnes og så ble det enda en fin tur, denne gang til Helgeroa, hvor vi også traff Chris med HP2`n
Kul sykkel!! Men i morgen; da SKAL jeg jobbe på båten... Tror jeg da...

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
- MrErling
- Motorsykkelen din: Retro & muscel Bikes
Dæven som jeg savner disse fjella og naturen på Sunnmøre...Snikkeren skrev:I dag startet dagen med nystekte rundstykker, kokt egg, og masse godt pålegg. Ute er det skyfri himmel, og solen varmer godt. Hva er vel bedre da enn å starte dagen med en skikkelig tur?
Bare for å nyte de flotte fjellene her.