Beste all-round sykkel for alle typer underlag og forhold..?
Beste all-round sykkel for alle typer underlag og forhold..?
Hvilken sykkel-type er kjappest/beste kjøreegenskaper/best fremkommelighet og mest allsidig?
Altså...morro/rask på grus...motorvei...litt gjørme...skogsvei...osv... funderer på om jeg skal droppe sport... :)
Vil gjerne beholde sportspreg da....forslag/meninger? :)
Altså...morro/rask på grus...motorvei...litt gjørme...skogsvei...osv... funderer på om jeg skal droppe sport... :)
Vil gjerne beholde sportspreg da....forslag/meninger? :)
-
- Motorsykkelen din: x
Re: Beste all-round sykkel for alle typer underlag og forhol

- Snikkeren
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Tiger 800 xc og F 800GS må jo være noen hete kandidater til beste allround sykkel.
Skal faktisk prøvekjøre en F 800GS 08 modell på mandag. Gleder meg.
Men har ikke sagt noe til sjefen enno.
Skal faktisk prøvekjøre en F 800GS 08 modell på mandag. Gleder meg.

Men har ikke sagt noe til sjefen enno.

http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
- jhn
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Den sykkelen som Arctic Tiger linket til så jo veldig bra ut, men litt lite hk kanskje.
Æ har en Suzuki DL 1000 V-strom, ca 100 hk og 100 Nm, no mindre enn det synes æ blir litt lite. Den egne sæ veldig bra på alle underlag og e ganske sportslig etter min målestokk, men den har et litt snodig design. Æ kommer nok aldri til å kjøpe no annet enn en såkalt all road sykkel. Æ har inntrykk av at Tiger og GS eiere ikke har så mye godt å si om V-stromen,ikke så mye negativt heller egentlig, men æ e strålende fornøyd.
Ellers har æ stor tru på Tiger 800 xc.
Æ har en Suzuki DL 1000 V-strom, ca 100 hk og 100 Nm, no mindre enn det synes æ blir litt lite. Den egne sæ veldig bra på alle underlag og e ganske sportslig etter min målestokk, men den har et litt snodig design. Æ kommer nok aldri til å kjøpe no annet enn en såkalt all road sykkel. Æ har inntrykk av at Tiger og GS eiere ikke har så mye godt å si om V-stromen,ikke så mye negativt heller egentlig, men æ e strålende fornøyd.
Ellers har æ stor tru på Tiger 800 xc.
Takk for innslag...flere forslag? :)
Hvordan vil dette blir for meg på motorveien som nå er vant til R sykkel?
-
Du kommer nok til å bli positivt overaska trur jeg 

- jhn
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Ja, hvis du samtidig e forberedt på at det ikke e en rr.
Eg trur at fratsopplevelsen føles anerledes på en meir oppreist sykkel som Tiger 800.
Tar i ny og ne en tur med en GSXR1000 som er trima
Og som du sikkert veit så følest det som en kjører i 50 når en ligg i 80 på en slik, når du sitter høgre og rettare kjenner du nok farten mykje meir og i forhold til GSXR`n din så følest det sikkert som det går fortare en det gjer på den.
Tildags dato så er vel alla typer "allroundera" god på det meste men ikkje best på noke.
Tiger 800 virker som et knakades godt valg men så er jo eg en Triumph fan
Tar i ny og ne en tur med en GSXR1000 som er trima

Tildags dato så er vel alla typer "allroundera" god på det meste men ikkje best på noke.
Tiger 800 virker som et knakades godt valg men så er jo eg en Triumph fan

Blir vel litt meir behagelig på motorvei, men du mister nok en god del av dei skarpe svingegenskapane.Gliciouz skrev:Takk for innslag...flere forslag? :)
Det betyr ikkje at en "allrounder" er dårlig i svinger men R sykkel er jo lagd for å ta svinger.
Var ute etter en slik sykkel selv. Endte opp med 2 alternativer: KTM smc690 og Husqvarna SM630.
Endte opp med Husqvarna pga nærhet til forhandler. Funker utrolig bra på småveger, langs E6, grusveier, skogsveger og på vinterføre. Er vanvittig lettkjørt. Service hver 500 mil (oljeskift og ventiljustering.) Har ikke prøvd den på langtur ennå, men setet kjennes ut som det skal takle en 30 milstur ihvertfall.
Endte opp med Husqvarna pga nærhet til forhandler. Funker utrolig bra på småveger, langs E6, grusveier, skogsveger og på vinterføre. Er vanvittig lettkjørt. Service hver 500 mil (oljeskift og ventiljustering.) Har ikke prøvd den på langtur ennå, men setet kjennes ut som det skal takle en 30 milstur ihvertfall.
-
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Det mest spennende jeg har kjørt på motorvei er XL 600`n min med knastehjul Torsdag i det vindværet vi hadde på østlandet.. 

当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Herlige innspill dere... :)
Min eneste bekymring, er at tap av hestekrefter vil bære tungt på mitt hjerte....?....
Må jo si at jeg syns det er herlig å se at disse syklene er så mye billigere...enn R syklene som jg er vant til å "shoppe" etter... :)
Min eneste bekymring, er at tap av hestekrefter vil bære tungt på mitt hjerte....?....
Må jo si at jeg syns det er herlig å se at disse syklene er så mye billigere...enn R syklene som jg er vant til å "shoppe" etter... :)

-
Og så er vel forsikringa litt gunstigere og?
Hvordan oppfører multistrada seg på grus/regnvær?
-
Den Multistradan jeg har, er ikke spesiellt off-road preget. Den har 17" forhjul som er snaut på grus, det er fordel med større forhjul, 18", 19" 21" på grus/offroad. Men ikke noe problem med "vanlig" kjøring på grusvei. Den er en glimrende all-round sykkel for norske småveier, gi den en svingete, dårlig asfaltvei.....
Min har 101 hk på bakhjulet. S-utgaven har fullt justerbar Øhlins bakdemper og Øhlins forgaffel.
Jeg vet ikke hvordan den nye Multistradan er, annet enn at den er vesentlig sprekere en den jeg har.

Jeg vet ikke hvordan den nye Multistradan er, annet enn at den er vesentlig sprekere en den jeg har.