Gikk på et impulskjøp her for en ukes tid siden og bestilte meg ett stk GoPro HD Hero med Motorsports-mounts og hjelm-mount, så kommer til å hive opp noen videoer på youtube etterhvert. De av dere som kjører i osloområdet kan også være ganske sikre på at det er meg dere ser om dere ser en tomsing på en grønn kawa med noe rart hengende på haka (på hjelmen), isåfall; smil, du er på kamera!
Tanken bak greia er vel at jeg kan kikke på filmer av min egen kjøring, og dermed se hva jeg kan forbedre. Dette er også grunnen til at jeg har kameraet festet i hjelmen, da jeg kan se sånn ca hvordan jeg flytter blikket mitt (selv om det er kjempevanskelig å sikte til kameraet, siden det mangler skjerm). Dere er selvfølgelig også mer enn velkomne til å gi meg tips til forbedringer!

[video]http://www.youtube.com/watch?v=gM2l7ixrR0c[/video]
I mellomtiden skriver jeg litt om turen jeg hadde idag etter jobb;
En kollega anbefalte meg varmt å ta ruten E16 fra sandvika til sollihøgda, og så følge skilting mot drammen. Så da arbeidsdagen var over var det første jeg gjorde å sette kursen vest. Turen opp dit på E16 hadde nok vært noe bedre om jeg ikke hadde ligget bak lastebiler hver gang jeg kom til et sted hvor jeg ikke turte å kjøre forbi, men etter jeg svingte av mot Drammen fikk jeg veien mye for meg selv. Veien i seg selv var ikke i super form, og det var ikke noe motorvei-fart over den. Den hadde imidlertid den egenskapen jeg var ute etter; svinger! Noe av det jeg liker best er å kjøre på svingete veier med korte strekker innimellom, og denne veien passet til den beskrivelsen. Var noen morsomme kilometer, og absolutt en grei vei. Den hadde ikke hatt vondt av litt arbeid, men frykter at et mer forlokkende veidekke fort kunne lokket meg til å teste velteklossene, i min uerfarenhet. Så også ut til å være gnaske fin utsikt, det lille jeg lot blikket flakke fra rundt neste sving og videre nedover skogen.
Video av denne turen kommer en annen dag, når jeg føler for å redigere den. Blir ganske store råfiler ettersom kameraet tar opp filmer i HD-kvalitet, og sånt tar tid å gå igjennom, klippe og komprimere (for ikke å snakke om opplastingen til youtube). Men her er en liten preview;
[video]http://www.youtube.com/watch?v=OwwPk0XIZs4[/video]