
Banditmannens bekjennelser
Re: Banditmannens bekjennelser
Jeg så ærlig talt ikke den W800 på messen,selv om det er en fin sykkel...Ble nok for mye opptatt med den Z1000SX som står i bakgrunnen på bildet der...Helt klart min favoritt. 

Re: Banditmannens bekjennelser
Er heilt enig med den Z1000sx, trur at den vill i framtiden bli rekna som den nye VFR800.
- MaxTron
- Innlegg: 2548
- Registrert: 04 jan 2011, 22:31
- Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
- Bosted: Nordmøre
Re: Banditmannens bekjennelser


Skjønner godt hvordan du har det!!
Er en helt nydelig sykkel ja, men i mine øyner er det uansett bare en kopi av noe engelsk...
Hvorfor ikke se om du finner noe brukt engelsk, kanskje mere oppnåelig i pris og!??
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L
-
- Innlegg: 2419
- Registrert: 02 mar 2010, 18:40
- Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
- Bosted: Skien
Re: Banditmannens bekjennelser
Mange takk!MaxTron skrev:Meget bra skrevet Banditmannen
![]()
Skjønner godt hvordan du har det!!
Er en helt nydelig sykkel ja, men i mine øyner er det uansett bare en kopi av noe engelsk...
Hvorfor ikke se om du finner noe brukt engelsk, kanskje mere oppnåelig i pris og!??

Rett skal være rett, det er vel strengt tatt en kopi av en kopi av en BSA!

Joda, kan sikker finne noe gammelt engelsk som ser bra ut, men hvis man er forelska i ei jente, blir det liksom ikke det samme å prøve å sjekke opp tanta hennes... Eller kanskje grandtanta i dette tilfelle.

Lekker den ja!MC-FOLK skrev:Jeg så ærlig talt ikke den W800 på messen,selv om det er en fin sykkel...Ble nok for mye opptatt med den Z1000SX som står i bakgrunnen på bildet der...Helt klart min favoritt.

Tusen takk!AJ skrev:Kjempebra skrevet, Banditmannen!
Ble veldig betatt av denne skjønnheten selv, jeg!
Men så står det en Bonneville og lurer i øyekroken også da, vet du...;)
Men W800'en er utrolig flott!
Det er det ingen tvil om!

Joda, Bonnevillen er helt klart en skjønnhet hun også! :=D>
Men jeg syns rett å slett W800 så mere gjennomført ut, med blankere finish(mer bling vil noen hevde), som igjen handler om smak og behag!

Dessuten var sallen på Bonnie veldig hard å sitte på sammenligna med W800.
Takker! :-)ArcticTiger skrev:Jaja. Kjærlighetens veier er jo uransakeligeFlott og ærlig bekjennelse BM! Og det er jo en av de fineste retro-sykkla, egentlig. Også grønn da, det var tøøfft! Lurer litt på hvordan de er på veien
Her er en test av den:
http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/ ... %20%281%29" onclick="window.open(this.href);return false;
Og her er et bilde som i noe større grad yter den utrolig lekre fargen rettferdighet: I levende livet, i den rette "solnedgangsbelysningen" er jeg ganske sikker på at den kan få en voksen mann til å grine!

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av Banditmannen den 13 mar 2011, 16:31, redigert 1 gang totalt.
Re: Banditmannens bekjennelser
Banditmannen skrev: Joda, kan sikker finne noe gammelt engelsk som ser bra ut, men hvis man er forelska i ei jente, blir det liksom ikke det samme å prøve å sjekke opp tanta hennes... Eller kanskje grandtanta i dette tilfelle.![]()


-
- Innlegg: 2419
- Registrert: 02 mar 2010, 18:40
- Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
- Bosted: Skien
Re: Banditmannens bekjennelser
Har hatt en strålene MC-dag!
Starta litt før kl. 13, kjørte over Siljan til Hof MC for buksekjøp
Så ut på E18 og strake veien til Spinnin Wheel i Tønsberg, der Kawasaki Road Show hadde stopp.
De hadde dessverre ikke med den aller penest, flotteste, lekreste, o.s.v... Ja, jeg snakker selvsagt om W800!
Så da måtte jeg i stedet flørte litt med noen andre i Kawa-familien, det ble en liten tur med Versys og ER6n.
De var begge to veldig artige, og lettkjørte, men jeg måtte nok hatt litt lenger tid på å venne meg til å kjøre rekke twin(eller hva det nå heter)
Måtte helst over 3000 omdreininger, ellers føltes det ganske hakkete. Men er nok mest en vanesak...
Etter det var jeg en svipptur innom Twister i Sandefjord, for å hente "depotstottepinnen" han hadde vært så snill å dreie til meg!
Der traff jeg også tomsnes og Twister Jr.(har ikke fått med om han har et nick her inne)
Utrolig hyggelige folk! :=D> Og utrolig artig å se "Twisted V" i hvirkeligheten! For en kul sykkel!
Fikk også høre MTen til tomsnes, sier bare wow!
Så en ganske kald tur hjem til Skien igjen, måleren viste 6 grader når jeg dro fra Sandefjord...
Men, alt i alt, en strålende flott MC-dag!

Starta litt før kl. 13, kjørte over Siljan til Hof MC for buksekjøp
Så ut på E18 og strake veien til Spinnin Wheel i Tønsberg, der Kawasaki Road Show hadde stopp.
De hadde dessverre ikke med den aller penest, flotteste, lekreste, o.s.v... Ja, jeg snakker selvsagt om W800!

Så da måtte jeg i stedet flørte litt med noen andre i Kawa-familien, det ble en liten tur med Versys og ER6n.

De var begge to veldig artige, og lettkjørte, men jeg måtte nok hatt litt lenger tid på å venne meg til å kjøre rekke twin(eller hva det nå heter)
Måtte helst over 3000 omdreininger, ellers føltes det ganske hakkete. Men er nok mest en vanesak...
Etter det var jeg en svipptur innom Twister i Sandefjord, for å hente "depotstottepinnen" han hadde vært så snill å dreie til meg!

Der traff jeg også tomsnes og Twister Jr.(har ikke fått med om han har et nick her inne)
Utrolig hyggelige folk! :=D> Og utrolig artig å se "Twisted V" i hvirkeligheten! For en kul sykkel!

Fikk også høre MTen til tomsnes, sier bare wow!

Så en ganske kald tur hjem til Skien igjen, måleren viste 6 grader når jeg dro fra Sandefjord...


Men, alt i alt, en strålende flott MC-dag!

- SheDevil
- Innlegg: 1910
- Registrert: 19 des 2008, 06:37
- Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
- Bosted: Sør-Trøndelag
Re: Banditmannens bekjennelser
Høres ut som om at du har hatt en flott dag 

2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Banditmannens bekjennelser
Ja det høres ut som en flott tur og en super dag
Hvordan var sykkern med den nye Øhlinsdempern på, merka du noe forskjell?

Hvordan var sykkern med den nye Øhlinsdempern på, merka du noe forskjell?
-
- Innlegg: 2419
- Registrert: 02 mar 2010, 18:40
- Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
- Bosted: Skien
Re: Banditmannens bekjennelser
Nei, har vel strengt tatt ikke det...ArcticTiger skrev:Ja det høres ut som en flott tur og en super dag![]()
Hvordan var sykkern med den nye Øhlinsdempern på, merka du noe forskjell?

Men jeg er vel heller ikke noen ekspert, og vet ikke helt hva jeg skal kjenne...
Den ser veldig bra ut da!

Får gjyve løs på gaffelfjærene snart, se om det hjelper på inntrykket.

-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Banditmannens bekjennelser
Når du ikke kjenner noe til dempern, da er allt i orden
Du merker det hvis det er noe feil med den
Min 1200 Bandit var reine gyngehesten i dumpene, ikke så galt når jeg kjørte alene, men nesten umulig med 2 på. Direkte ubehagelig. Har skifta til Øhlins, men den er avreg nå, så har ikke prøvd den ennå.


Min 1200 Bandit var reine gyngehesten i dumpene, ikke så galt når jeg kjørte alene, men nesten umulig med 2 på. Direkte ubehagelig. Har skifta til Øhlins, men den er avreg nå, så har ikke prøvd den ennå.
- Twister
- Innlegg: 354
- Registrert: 26 aug 2010, 08:59
- Motorsykkelen din: for få....
- Bosted: sandefjord
Re: Banditmannens bekjennelser
Hei
Det var jo usedvanlig hyggelig med besøk og litt dekksparking
Godt å høre du kom deg trygt hjem ja
Selv og du jo var godt utrustet med skikkelig fint kjøreutstyr blir det jo litt kjølig... men gøy er det jo uansett!
Om ikke du merket så mye til den nye dempern, kledde den Bantiten godt
Men jeg kom til å tenke på det med bytte av fjærene foran.. På Twisteren trenger jeg kun å dra fjærene opp av gaffelen i toppen.. Det er ikke noe grunn til å demontere gaffelbena for denne jobben...Men det er vel kanskje ikke slik på nyere utstyr? Eller skal du bytte simmeringer, lager osv også?

Det var jo usedvanlig hyggelig med besøk og litt dekksparking

Godt å høre du kom deg trygt hjem ja

Selv og du jo var godt utrustet med skikkelig fint kjøreutstyr blir det jo litt kjølig... men gøy er det jo uansett!
Om ikke du merket så mye til den nye dempern, kledde den Bantiten godt

Men jeg kom til å tenke på det med bytte av fjærene foran.. På Twisteren trenger jeg kun å dra fjærene opp av gaffelen i toppen.. Det er ikke noe grunn til å demontere gaffelbena for denne jobben...Men det er vel kanskje ikke slik på nyere utstyr? Eller skal du bytte simmeringer, lager osv også?
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
-
- Innlegg: 2419
- Registrert: 02 mar 2010, 18:40
- Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
- Bosted: Skien
Re: Banditmannens bekjennelser
Joda, kunne strengt tatt bare åpna toppskruen og dratt ut de gamle fjærene.
Men skal bytte olje også, og siden det ikke er noen tappeplugg i bunnen av beinet,
må jeg enten få sugd ut den bruke olja, eller ta av beina.
Er ikke noen lekasje, men tenkte å bytte simmeringer når jeg først er i gang...
Men skal bytte olje også, og siden det ikke er noen tappeplugg i bunnen av beinet,
må jeg enten få sugd ut den bruke olja, eller ta av beina.
Er ikke noen lekasje, men tenkte å bytte simmeringer når jeg først er i gang...

-
- Innlegg: 2419
- Registrert: 02 mar 2010, 18:40
- Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
- Bosted: Skien
Re: Banditmannens bekjennelser
I dag er jeg litt stolt av meg selv!
For i dag ble endelig jeg og ryggen min enig om at det var på tide å bytte de før omtalte gaffelfjærene!
Ting tar tid! Har knota og pusla i hele dag, banna lite, og feila bare noen få ganger, og ingen ting som ikke gikk an å rette opp!
Vel, jeg tok knekken på speedometerkabelen, bokstavelig talt, siden jeg monterte drevhuset på feil side av stopperen, så når jeg bremsa, flytta hele greia på seg, og lagde en lei knekk på kabelen...
Men skitt au, fant en ny til 142,- inkl frakt!
Kan ikke si at jeg fikk noen aha-opplevelse av de nye fjærene, men jeg syns kanskje den er litt mindre "slapp i fisken"
Dykker nok litt mindre undre oppbremsing, og virker også å takle fartshumper(og dumper), noe bedre. :-)

For i dag ble endelig jeg og ryggen min enig om at det var på tide å bytte de før omtalte gaffelfjærene!
Ting tar tid! Har knota og pusla i hele dag, banna lite, og feila bare noen få ganger, og ingen ting som ikke gikk an å rette opp!

Vel, jeg tok knekken på speedometerkabelen, bokstavelig talt, siden jeg monterte drevhuset på feil side av stopperen, så når jeg bremsa, flytta hele greia på seg, og lagde en lei knekk på kabelen...


Men skitt au, fant en ny til 142,- inkl frakt!

Kan ikke si at jeg fikk noen aha-opplevelse av de nye fjærene, men jeg syns kanskje den er litt mindre "slapp i fisken"
Dykker nok litt mindre undre oppbremsing, og virker også å takle fartshumper(og dumper), noe bedre. :-)
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Banditmannens bekjennelser
Hvis du merka alt dette på en prøvetur, er gaffelen helt klart blitt bedre.Banditmannen skrev:
Kan ikke si at jeg fikk noen aha-opplevelse av de nye fjærene, men jeg syns kanskje den er litt mindre "slapp i fisken"
Dykker nok litt mindre undre oppbremsing, og virker også å takle fartshumper(og dumper), noe bedre. :-)
Og nå vet du jo også hvordan den ser ut inni !!
Speedometerkabelen får du bare sette på "opplæringskontoen"
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
-
- Innlegg: 2419
- Registrert: 02 mar 2010, 18:40
- Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
- Bosted: Skien
Re: Banditmannens bekjennelser
Ja, så lenge det ikke er noe større å dyrere en en wire til 142 kroner, er jeg godt fornøyd!Jompa skrev:Hvis du merka alt dette på en prøvetur, er gaffelen helt klart blitt bedre.
Og nå vet du jo også hvordan den ser ut inni !!
Speedometerkabelen får du bare sette på "opplæringskontoen"

Så da er det bare sjekking av ventilklaring igjen på programmet, så når jeg og ryggen kommer på talefot igjen, får jeg gyve løs på det også.
Ble forresten anbefalt av en mekanikker å synkronisere gasserne i samme slengen,
men DET er en oppgave jeg i så må sette vekk, for et sted må grensen for spesialvertøy gå!
