Desmo's skriverier.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Intruder »

Desmo skrev:Brumunddal er et tettsted på det "mørke fastland", eller Hedemark som de sier selv. :knegg
Når det gjelder å ønske seg regn, kunne jeg gjerne ta et par solide regnskyll nå. Det hadde gjort godt på møkka langs veiene. Men ikke "bergenstilstander" med konstant regn.
Takket være stormannsgalskap hos enkelte skjedde det merkelige at både Brumunddal og Moelv
ble byer i fjor. :lol
Tenk,to byer i en kommune med snaut 30000 innbyggere.. :b_c: :prop:
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Det er jo litt påfallende,men når de har fått det til så får det være slik. På denne sida av Mjøsa har vi bare en by; Gjøvik, og det holder. Det er sikkert noen i Vestre Toten som vil kalle Raufoss for en by, men så vidt meg bekjent har det ikke slik status.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Intruder

Legg inn av Intruder »

Tror nok Raufoss blir by om de søker,men de klarer seg sikkert slik det er også... :prf

Litt rart om det plutselig blir seks byer rundt / ved Mjøsa,synes jeg.. ](*,) :\m/:

Nil satis nisi optimum !

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Farken! Nå kunne den gode klestørken gitt seg. Det blåser jo så en skulle tro en var på kysten. Jeg er litt lysten på en liten sesongåpningstur, men det blir ikke aktuelt i sånn vind.
Pogo

Brukeravatar
Intruder

Legg inn av Intruder »

Desmo skrev:Farken! Nå kunne den gode klestørken gitt seg. Det blåser jo så en skulle tro en var på kysten. Jeg er litt lysten på en liten sesongåpningstur, men det blir ikke aktuelt i sånn vind.
Som om jeg skulle sagt det selv ! :O :mrgreen

Nil satis nisi optimum !

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Nå, endelig! Det ble omtrent til vanlig tid med jomfruturen i år også. I første uka i april. Jeg tok og skrudde fast setet på Neil i formiddag, og trillet ut på veien. Og som vanlig tok jeg og kjørte ut til "Snøfteboligen" på Fjellhaug:
Bilde

Der snudde jeg og kjørte tilbake til Billitt, hvor jeg svingte av 33'en og kjørte over Østlia til Kapp. Fra Kapp kjørte jeg videre til Gjøvik og Raufoss. Fra Raufoss ble det den vanlige vegen til Reinsvoll-Bøverbru-Kolbu og tilbake til Lena. Det var ganske fint "kjøre-føre" i dag. Ikke noe grus og sand i vegen, og lite telehiv. Noen få dumper var det jo. Det er ikke til å unngå.
Pogo

Brukeravatar
Dexter
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT

Legg inn av Dexter »

Velkommen på veien! :thumleft Håper det var like godt for deg som det var for meg :knegg
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Intruder

Legg inn av Intruder »

Hentet sykkelen på MC-huset Nydal i går og det ble en liten tur.I dag tidlig hadde jeg de årlige
influensaliknende tegn etter turen,og lot derfor tur være tur.... :( :oh
Istedenfor gikk jeg inn til en gammel låve på skauen og henta Intruder der.Han har
stått der i vinter og var glad dvalen var over !! :b_c: :moi:

Nil satis nisi optimum !

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Du må kle på deg Intruder! Det er vår, ikke sommer. Nytter ikke å kjøre tynnkledt denne tiden. :[-X
Det var i hvertfall like morro som jeg husket, Dexter. Men det blir ikke skikkelig morro før den italienske skal ut på veien.
Pogo

Brukeravatar
Intruder

Legg inn av Intruder »

Onsdag skal jeg kle meg etter årstiden og prøve å gjøre en litt lengre tur,troe det er vårtrekken som er litt etter meg..... :-k
Skattetrekk er verre men blir liksom ikke sånn flu-artet av den.. :mc6

Nil satis nisi optimum !

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Skattetrekk merkes ikke på helsa, men i bankkonto/lommebok.
Været snur fort i april. I går var det sol og 10-12 +grader. I dag er det 0 og regn/sludd i nordøsttrekken som er iskald. Den trekken kjennes på hele kroppen om en er litt for vårlig i tøyet. Godt en har varmt og godt husrom å holde seg inne i. :mk
Pogo

Brukeravatar
Jompa
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050

Legg inn av Jompa »

Desmo skrev:Skattetrekk merkes ikke på helsa, men i bankkonto/lommebok.
Været snur fort i april. I går var det sol og 10-12 +grader. I dag er det 0 og regn/sludd i nordøsttrekken som er iskald. Den trekken kjennes på hele kroppen om en er litt for vårlig i tøyet. Godt en har varmt og godt husrom å holde seg inne i. :mk
Skattetrekk merkes kanskje ikke, men hvis man får tilbake noen kroner merkes det på den psykiske helsa, ihvertfall i noen dager.
Gårdsveien min er tint opp, snart tørr ?? + 10, klarvær og vindstille i går.
Sykkelen er prøvestartet for snart 2 uker siden, batteriet var dårlig, men det visste jeg fra før.
Skal avsutte scootersesongen før jeg tar ut sykkelen, og har fått forbud fra min bedre halvdel mot å vise meg på veien før
jeg har kjøpt ny kjøredress.
Men etter påske..... :bananas :mc1
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Hvis jeg hadde hatt snøscooter, ville sesongen bråsluttet. Snøen har nemlig forsvunnet på litt over ei uke. Og befalinger fra "Det Øverste Sovjet" bør en lytte til. Så hut deg ut og kjøp ny kjøredress, Jompa.
Pogo

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Dagens tur ble en utvidet "Totenrunde". Lena-Raufoss-Gjøvik-Kapp-Skreia-Lensbygda-Lena. Det er en passe tur når en skal noe annet senere på dagen en søndag. Første gangen jeg kjører fra Skreia over Lensbygda til Lena. Det vat litt telehiv noen steder, og da er demperne på Neil for myke eller jeg er for tung. De bånner i de værste dumpene. Kunne gjerne hatt et par uorginale som var litt stivere. Men da måtte jeg vel bytte innmat og olje i gaffelen også for å stive opp den også? For det bør vel være noenlunde lik demping foran og bak? Skal nevne dette for Per Harald når jeg er innom GMS og peiler kaffetrakteren deres. :mk
Pogo

Brukeravatar
Intruder

Legg inn av Intruder »

I dag ble det tur på motsatt side av Mjøsa for meg.Kjørte til Hamar,passerte Karl Johan
før Stange og fortsatte deretter til Tangen. :-J
Derfra kjørte jeg via Romedal til Myklagard ved Løten,så Hamar,Skibladnerbrygga og så
heim....... :mc7
Tok vel et par timer i typisk customfart..Møtte forresten noen MCer og et par politibiler :b_c:

Nil satis nisi optimum !

Svar