Dette er hun som styrer veibevilgningene

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
Duville
Motorsykkelen din: Honda --700-

Dette er hun som styrer veibevilgningene

Legg inn av Duville »

Ser i VG i dag at Melfritt Kleppa mener at vi kommer til å kjøre villmann på de dårlige veiene så vi forulykker mest mulig når vi treffer veifellene og hullene hennes slik at vi kan søke høyest mulig erstatning fra de ansvarlige.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/arti ... d=10084722" onclick="window.open(this.href);return false;

Er den dårlige veistandarden bare en fordekt måte å få ned farten på? Ingen skal stilles ansvarlige og alt kan bare slarves ned. Hva er det med den kjerringa, ser hun ikke hva hun driver med?????

Addeco ble tatt "med buksene nede" med ulovligheter og snusk og ble kastet på hodet ut av kommunen. DEN muligheten har vi når det er overlatt til private å gjøre jobben. Hvis det er det offentlige som sitter med ansvaret så er det til slutt en sleip statsråd som sitter med ansvaret. De "legger seg flate", reiser seg opp igjen og fortsette som om ingen ting skulle ha skjedd. Ansvaret tar de ikke fordi da hadde det ikke vært statsråder igjen - de hadde fått sparken hele gjengen.

Er litt oppgitt nå!

Brukeravatar
Crinos
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Kontakt:

Re: Dette er hun som styrer veibevilgningene

Legg inn av Crinos »

Ja leste denne... Helt utrolig utsagn i fra noen som liksom skal lede utbyggingen av veinettet...

Min forståelse av det hele er at de gir blanke faen (unskyld fransken) om vi dauer på veien. For det koster formye å sikre livene som går tapt. Derfor må alle statlige som kan ha et mulig hode på en huggeblock fredes, mens private bedrifter er fritt vilt.... ](*,)

Farlig å si dette på et offentlig forum, men på tide en eller annen politikker blir kvestet på veien, så kan hun se om hennes uttalelser er så greie... Eller kanskje enda bedre, en sønn eller datter omkommet.. Så kan hun selv føle smerten som familien har når man mister noen man er glade i..... LITT forbanna bare.... Litt.... :ills
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Svolp
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell

Legg inn av Svolp »

Bare vent til en av hennes slektninger, nærmeste blir drept eller skadet i trafikken der det kommer frem at det til stor sannsynlighet var dårlig vei som var årsak til uhell.. Da blir det sikkert fart i sakene! :scratch
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Duville

Legg inn av Duville »

De er så prinsippfaste og sikre i sin tro at de er for og holder på sitt helt til noe skjer med dem selv - det gjorde det med en eller annen sønn som plutselig kom ut av skapet - noe som gjorde at regler og holdninger ble snudd og tilpasset til mer likt egne familiære forhold.

Synes likevel ikke vi skal ønske livet av noen men det er nærliggende å gjøre det når de kommer med slike holdninger som det hun viser i dette innlegget.

Brukeravatar
Svolp
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell

Legg inn av Svolp »

Duville skrev:Synes likevel ikke vi skal ønske livet av noen men det er nærliggende å gjøre det når de kommer med slike holdninger som det hun viser i dette innlegget.
Feil og skrive av meg "bare vent til".. Det jeg mente var at hvis så skal du se det skjer ting, vil aldri ønske noen en slik skjebne!
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Duville

Legg inn av Duville »

Svolp skrev:
Duville skrev:Synes likevel ikke vi skal ønske livet av noen men det er nærliggende å gjøre det når de kommer med slike holdninger som det hun viser i dette innlegget.
Feil og skrive av meg "bare vent til".. Det jeg mente var at hvis så skal du se det skjer ting, vil aldri ønske noen en slik skjebne!

Enig!

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Dersom det innføres en ordning hvor trafikantene lettere vinner frem med erstatningskrav, vil det kunne føre til at noen trafikanter slakker av på aktsomhetskravet og øker kjørefarten

:doh

Jeg blir målløs. :oh

Er det virkelig noen som lurer på hvorfor politikerforakt er et økende samfunnsproblem... :scratch

Banditmannen
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500

Legg inn av Banditmannen »

Godtvoksen skrev:
Dersom det innføres en ordning hvor trafikantene lettere vinner frem med erstatningskrav, vil det kunne føre til at noen trafikanter slakker av på aktsomhetskravet og øker kjørefarten

:doh

Jeg blir målløs. :oh

Er det virkelig noen som lurer på hvorfor politikerforakt er et økende samfunnsproblem... :scratch
Ja, det var det jeg tenkte også!
De lever i sin egen lille politikerverden... :roll

brap
Motorsykkelen din: R1

Legg inn av brap »

Dette blir jo bare et spørsmål om prioriteringer.

Hvis man betaler en bestemt mengde skatt som skal gå til samferdselsektoren, hvor mye ønsker man da at skal gå til bygging og vedlikehold, og hvor mye skal gå til saksbehandling og utbetaling mer eller mindre godt grunngitte erstatningskrav?

La oss si at jeg i dag betaler 10 kroner, og alle de går til bygging. I morgen vil Frp ha på plass en ordning hvor 2 kroner skal dekke skadeerstatning på biler.

Da kan man enten sitte igjen med 8 kroner til bygging, og 2 kroner til erstatninger, eller så kan dagens byggenivå beholdes og skatten økes til 12 kroner. Skattebetalere flest taper uansett på dette forslaget.

Personlig blir jeg mer målløs av de smakløse ytringene til noen av dere som har postet her. Ta dere sammen.

Tysnes
Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83

Legg inn av Tysnes »

brap skrev:Dette blir jo bare et spørsmål om prioriteringer.

Hvis man betaler en bestemt mengde skatt som skal gå til samferdselsektoren, hvor mye ønsker man da at skal gå til bygging og vedlikehold, og hvor mye skal gå til saksbehandling og utbetaling mer eller mindre godt grunngitte erstatningskrav?

La oss si at jeg i dag betaler 10 kroner, og alle de går til bygging. I morgen vil Frp ha på plass en ordning hvor 2 kroner skal dekke skadeerstatning på biler.

Da kan man enten sitte igjen med 8 kroner til bygging, og 2 kroner til erstatninger, eller så kan dagens byggenivå beholdes og skatten økes til 12 kroner. Skattebetalere flest taper uansett på dette forslaget.

Personlig blir jeg mer målløs av de smakløse ytringene til noen av dere som har postet her. Ta dere sammen.
saken er den att , hadde veiene vert av god stander ville ikkje denne situasjonen oppstått . Skatt betaler vi nok av , og vi har nok til både vei og andre off.oppgaver . Ytringene som du henviser er satt på spissen , eg har for min del ikke problemer med det.

Brukeravatar
Erman
Motorsykkelen din: Yamaha XV950R Bolt

Legg inn av Erman »

Etter Kleppa utsagn, kan vi like godt gå tilbake til bare grus- og steinveier igjen. Da ville vel hennes versjon av nullvisjonen bli oppnådd...
2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100

Brukeravatar
Crinos
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Kontakt:

Legg inn av Crinos »

Duville skrev:De er så prinsippfaste og sikre i sin tro at de er for og holder på sitt helt til noe skjer med dem selv - det gjorde det med en eller annen sønn som plutselig kom ut av skapet - noe som gjorde at regler og holdninger ble snudd og tilpasset til mer likt egne familiære forhold.

Synes likevel ikke vi skal ønske livet av noen men det er nærliggende å gjøre det når de kommer med slike holdninger som det hun viser i dette innlegget.
Nei, enn skal selvsagt ikke det... Men enn blir litt fortvila når enn selv har mistet nære venner i trafikk pga dårlig vedlikehold av veibane og leser slikt... Så er det jo slik at alvoret av en situasjon ikke blir synlig før enn selv står midt oppe i det...
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
ejs
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell

Legg inn av ejs »

:thumleft :ills

Dersom veiene er i god stand,
er det jo ikke grunnlag for å kreve erstatninger??

](*,) ](*,) ](*,)
If it ain't broke, I'll break it.

Svar