Parkering

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
Brukeravatar
Snill Vaffel
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 1000

Parkering

Legg inn av Snill Vaffel »

Dette har vel hvert tatt opp før men prøver igjen, tenker å ta sykkelen til asker i dag i forbindelse med noen gjøremål, men hvor parkerer jeg? Parkeringslapp? Den forsvinner vel? :-k
Snill Vaffel

Du har tatt det første skrittet mot visdom, når du har lært å holde munn.

2011 Suzuki GSXR 1000

Brukeravatar
evike
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Kontakt:

Re: Parkering

Legg inn av evike »

Løs parkeringslapp. Putt den i lommeboka/veska. Ved eventuell bot: Scann inn p-lappen og send en mail hvor du forklarer. Slettes uten spørsmål. De er fullt klar over at motorsyklister ikke kan legge igjen lappen, da blir den jo bare borte på den ene eller andre måten.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
Crinos
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Kontakt:

Legg inn av Crinos »

Parkerer ikke mc gratis da? Det gjør dem da her i Kristiansand om enn setter fra seg sykkelen på en fornuftig måte. (dvs, slik at andre MC'er også kan benytte plassen).

Var faktisk en aksjon her for noen år siden da det var snakk om å inføre betaling for mc... mange mc sjåfører gikk sammen og okkuperte de få parkeringsplassene som er i byen med løst billett... Ble fort bare med tanken å innføre parkering for mc da "alle" parkeringsplassene plutselig ble okkupert og bilister ikke kom seg på jobb pga jakt etter et sted å sette fra seg bilen.
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Flattop
Motorsykkelen din: BMW K1200LT 2003

Legg inn av Flattop »

Det er nok av kriker og kroker hvor man kan sette fast lappen.

Det jeg så gjør, er at jeg tar et bilde av lappen med telefonen min, slik at HVIS lappen skulle forsvinne av en eller annen grunn, har jeg da et slags 'bevis' for at sykkelen og parkeringsbeviset har 'hengt' i hop. Deretter kan man jo selvfølgelig spørre om at selskapet vil godta dette, men jeg har i det minste førsøkt å gjøre som de sier jeg skal gjøre.
Bilde

Brukeravatar
Relax

Legg inn av Relax »

Det er MC parkering et sted der..tror det er Bankgaten det heter..

Hvis jeg MÅ parkere med billett, så passer jeg på å ta bilde av billetten på sykkelen med min telefon før jeg går..
Om det holder i en diskusjon vet jeg ikke, men det er verdt et forsøk..
"Do the right thing"

Brukeravatar
Snill Vaffel
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 1000

Legg inn av Snill Vaffel »

evike skrev:Løs parkeringslapp. Putt den i lommeboka/veska. Ved eventuell bot: Scann inn p-lappen og send en mail hvor du forklarer. Slettes uten spørsmål. De er fullt klar over at motorsyklister ikke kan legge igjen lappen, da blir den jo bare borte på den ene eller andre måten.

Dette blir mye pes for å få parkere da.. Må vel gå ann å finne en lur løsning på dette..
Snill Vaffel

Du har tatt det første skrittet mot visdom, når du har lært å holde munn.

2011 Suzuki GSXR 1000

Brukeravatar
evike
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Kontakt:

Legg inn av evike »

Dette er parkeringsselskapenes egen forklaring på beste løsning.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
Snikkeren
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015

Legg inn av Snikkeren »

Skulle parkere på sykehuset i Ålesund, og der er det parkeringsavgift. Ringte til parkeringsselskapet og spurte hvordan jeg skulle gjøre det.
Fikk beskjed om å skrive regnr på parkeringsbilletten, legge den på sykkelen synlig, og ta bilde med mobilen min. På denne måten var jeg "sikret" at ingen andre kunne bruke billetten, og jeg hadde fotobevis på at jeg hadde betalt.
Tungvint, men sånn ville de ha det ihvertfall.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Erman
Motorsykkelen din: Yamaha XV950R Bolt

Legg inn av Erman »

Snill Vaffel skrev:
evike skrev:Løs parkeringslapp. Putt den i lommeboka/veska. Ved eventuell bot: Scann inn p-lappen og send en mail hvor du forklarer. Slettes uten spørsmål. De er fullt klar over at motorsyklister ikke kan legge igjen lappen, da blir den jo bare borte på den ene eller andre måten.

Dette blir mye pes for å få parkere da.. Må vel gå ann å finne en lur løsning på dette..
Ser mange sykler på fortau og ved (trå)sykkelparkeringer her i Oslo.
Har hatt min stående på liknende steder uten å få pes hittil, men nå er jo ikke alle syklene ute ennå...
2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100

Brukeravatar
Svolp
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell

Legg inn av Svolp »

Flattop skrev:Det er nok av kriker og kroker hvor man kan sette fast lappen.

Det jeg så gjør, er at jeg tar et bilde av lappen med telefonen min, slik at HVIS lappen skulle forsvinne av en eller annen grunn, har jeg da et slags 'bevis' for at sykkelen og parkeringsbeviset har 'hengt' i hop. Deretter kan man jo selvfølgelig spørre om at selskapet vil godta dette, men jeg har i det minste førsøkt å gjøre som de sier jeg skal gjøre.
Gjør som Fattop sier, gjør det selv.
Løs bilett, fest den på biken. Ta bildet av bilett med mobil og gå. Skal den forsvinne underveis og du får bot har du bevis på at den var på sykkel og at du har betalt. Viktig og få med seg alt med liten skrift på biletten. Dette har aldri vært noe problem for meg :prf
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Brukeravatar
RuneMC
Motorsykkelen din: '08 DL650A

Legg inn av RuneMC »

Skiltet, gratis MC-parkering ute ved Trekantstubben (rundkjøringen før Trekanten på oversiden). Ofte står det mopeder der, så lett å se.
Også mulig å kjøre inn i P-huset på Trekanten siden det er nok plass på siden av bommen både ved innkjøring og utkjøring. Teknisk ikke mulig med kontroll der siden alle biler må løse billett av typen som man tar med seg i lomma og betaler før utkjøring for at bommens skal gå opp. (Ved innkjøring ikke mulig å løse billett for MC siden det er sensor som bare gir billett hvis det er bil. Teksten tror jeg er "Ingen bil, ingen billett!" og det kan jo tolkes som at MC ikke trenger billett...)
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Svar