Gikk (nesten) på rattata i dag

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
Duville
Motorsykkelen din: Honda --700-

Gikk (nesten) på rattata i dag

Legg inn av Duville »

Kjørte ut fra rasteplassen på toppen av Jøssingfjorden i dag. Det gjorde vi på onsdag også, da gikk det alt greit. På onsdag stod det en del NCC maskiner der. På onsdag lå det også en del bindemiddel for asfalten som hadde rent ut på grusen - åpent i grusen.... vi sparket litt sand i det og kjørte deretter videre og alt gikk greit.

I dag gjorde vi det samme. Kjørte inn på plassen men det var ingen bindemiddel synlig i grusen. I dag når jeg skulle kjøre ut på asfalten skled bakhjulet rett ut under meg, jeg gikk jo ikke på rattata for jeg kjørte veldig sent men bakhjulet gled rett ut og MCen ble liggende på siden og hvilte på potta. Litt riper var alt, heldigvis. Fattet ikke der og da hvorfor dette skjedde og kjørte videre når mcen var på hjula igjen men tok det litt pent til å begynne med......

Takk og lov at dette skjedde når jeg ikke hadde fart. Hadde dette bindemiddelet festet seg på siden av dekket og jeg hadde kommet litt opp i fart så tør jeg ikke tenke på hva som kunne ha skjedd, fy f....... med de steinete veikantene det er der i området.....

Hvordan jeg fant ut at dette kunne være løsningen - dritten hadde festet seg under skoen også så jeg måtte skjære dritten av med kniv når jeg kom hjem og da skjønte jeg litt mer av hva som skjedde....

Brukeravatar
RuneMC
Motorsykkelen din: '08 DL650A

Re: Gikk (nesten) på rattata i dag

Legg inn av RuneMC »

Livsfarlig :oh men hva skal man gjøre... Vegvesenet lovet ifjor bedre opplæring og oppfølging av entreprenørene sine...

Fredag kveld kjørte jeg (med bil) over de første ny-lappede sprekkene i år - og hva hørte jeg - løs oljegrus som ble slengt mot hjulbuene...

Klage innsendt... tror jeg det hjelper... nei... ](*,)
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Re: Gikk (nesten) på rattata i dag

Legg inn av Intruder »

På en vei ved oss har det i tre år vært en langsgående sprekk som kan være en skikkelig felle for syklister,muligens også andre tohjulinger.
Åssen i helsike kan oppsynsmennene kjøre her med jevne mellomrom uten å reagere ? :\m/:
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar