Hei!
prøvde å lufte bremsesystemet bak på min suzuki intruder 1400 vs 1991 mod
pumpet på pedalen og åpnet lufteskruen, stengte skruen igjen og slapp pedalen, gjentok dette maaangen ganger men fikk ikkje trykk på systemet.
luft å olje kom ut men ingen trykk. og det boblet opp i bremseveske tanken, har luftet bremser på bil flere ganger.
er det noe anderledes på sykkel??
kan det være pedal pumpen som suger falsk luft?
det var ingen lekasje på slanger eller noe annet
om det er noen som kan hjelpe meg med dette?
lufte bremesystem
-
- Innlegg: 5
- Registrert: 03 mai 2011, 21:46
- Motorsykkelen din: Suzuki Intruder 1400 VS 1991
Re: lufte bremesystem
Visst stempel i kalipter IKKE sitter må du ta av bremsepumpa å sjekke pakninger å o-ringer.Ingen storjobb å bytte heller visst du må d.
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: lufte bremesystem
Du hadde selvsagt slange fra lufte nippel ned i en flaske med veske (helst bremseveske), slik at den ikke suger ny luft inn via nippelen.
Ofte kan problemet være at man gjør det for sent, slik at luften får tid til å trekke opp i slangen igjen... En av de beste måtene å gjøre dette på er å ha ei sprøyte og noe gummislange som passer både på sprøyte og lufte nippelen... Så pumper du inn ny veske den veien, til du ser det kommer klar veske ut i resorvaret med pedalen...
Har du ikke den muligheten, er det å pumpe som Effen, mens du heller på ny veske kontinuerlig, så får du dytta ut den gamle veska fort og greit. :)
NB: vær tålmodig...
Ofte kan problemet være at man gjør det for sent, slik at luften får tid til å trekke opp i slangen igjen... En av de beste måtene å gjøre dette på er å ha ei sprøyte og noe gummislange som passer både på sprøyte og lufte nippelen... Så pumper du inn ny veske den veien, til du ser det kommer klar veske ut i resorvaret med pedalen...
Har du ikke den muligheten, er det å pumpe som Effen, mens du heller på ny veske kontinuerlig, så får du dytta ut den gamle veska fort og greit. :)
NB: vær tålmodig...

“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
-
- Innlegg: 5
- Registrert: 03 mai 2011, 21:46
- Motorsykkelen din: Suzuki Intruder 1400 VS 1991
Re: lufte bremesystem
hei
hadde slange på nippelen, men bare ut i fri luft. kan prøve å ha den i ein beholder med veske, då kan der ikkje komme luft inn fra noen plass. hvis systemet er tett.
hvis det ikkje går så er det vel pedal pumpen
takk for tipsa :-)
hadde slange på nippelen, men bare ut i fri luft. kan prøve å ha den i ein beholder med veske, då kan der ikkje komme luft inn fra noen plass. hvis systemet er tett.
hvis det ikkje går så er det vel pedal pumpen
takk for tipsa :-)
- Dexter
- Innlegg: 3348
- Registrert: 22 des 2009, 18:29
- Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
- Bosted: Kongsberg
Re: lufte bremesystem
Jeg kjøpte lufteslanger med returventil på biltema, men disse fungerte heller ikke optimalt uten å ha blitt druknet i olje først. Har du bare slange fra nippelen må du nok la den ende i en beholder med bremseveske (helst) slik at det ikke trekkes luft i retur.Eight-Ball8 skrev:hei
hadde slange på nippelen, men bare ut i fri luft. kan prøve å ha den i ein beholder med veske, då kan der ikkje komme luft inn fra noen plass. hvis systemet er tett.
hvis det ikkje går så er det vel pedal pumpen
takk for tipsa :-)
Det er det samme for skylda hvem som har den...
Re: lufte bremesystem
Vet ikke om det går på sykkel, men på bil er nesten den beste måten å
bare åpne nippelen og la det renne gjennom. Pass på at det er
væske i reservoaret hele tia. La det renne til du er sikker på at det er tomt
for luft. Skru igjen nippel før du rører pedal.
bare åpne nippelen og la det renne gjennom. Pass på at det er
væske i reservoaret hele tia. La det renne til du er sikker på at det er tomt
for luft. Skru igjen nippel før du rører pedal.
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: lufte bremesystem
Fungerer fint på sykkel også..werner skrev:Vet ikke om det går på sykkel, men på bil er nesten den beste måten å
bare åpne nippelen og la det renne gjennom. Pass på at det er
væske i reservoaret hele tia. La det renne til du er sikker på at det er tomt
for luft. Skru igjen nippel før du rører pedal.

Men det er nesten lettere med sprøyte trickset... Whosh.. så har du ny og fin bremsevekse, og den er luft fri.

“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
Re: lufte bremesystem
Da må det prøves en gang. Bra tricks 
