Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: DEKKTRÅDEN

Legg inn av ejs »

AJ skrev:
ejs skrev::thumleft

Dekkpris. :thumleft

Betalte 1300.- for 160/60-17 Pilot Road 2ct
(Kallhovd på Hornes)

Billigere enn Motorsykkeldekk.com

:prf :prf
Kjøpte du de her?
http://www.ik1.no/firmadetaljer/Dekkoms ... ovd.24118/" onclick="window.open(this.href);return false;
:thumleft
Ja
Han har alltid vært billig når det gjelder dekk.
If it ain't broke, I'll break it.

Brukeravatar
biker7
Innlegg: 1304
Registrert: 12 feb 2011, 15:41
Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
Sted: solør

Re: DEKKTRÅDEN

Legg inn av biker7 »

ejs skrev::thumleft

Dekkpris. :thumleft

Betalte 1300.- for 160/60-17 Pilot Road 2ct
(Kallhovd på Hornes)

Billigere enn Motorsykkeldekk.com

:prf :prf
Har i dag bestilt framdekk 120/70-17 og bakdekk 180/55-17 Pilot Road3 på ei lokal sjappe. Men var litt leveringstid på framdekket. Fikk en meget overaskende pris kan man si: 890,-framdekk, 1200,-bakdekk ferdig pålagt!! Sku nesten tru de har regnet feil, men vi får se. :D
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:

-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38173
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: DEKKTRÅDEN

Legg inn av AJ »

Tyder på at noe virkelig er i ferd med å skje på dekkmarkedetn her i landet!
Og det må jo sies å være bra :=D>
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: DEKKTRÅDEN

Legg inn av Crinos »

"Dekkmafiaen" har vell innsett at fler og fler velger å handle dekk fra utlandet...
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Godtvoksen

Re: DEKKTRÅDEN

Legg inn av Godtvoksen »

Det med dekk er vist en vitenskap. Jeg ringte min lokale MC-forhandler som gir meg en pris på to stk. dekk ferdig pålagt for kr. 5000,- Jeg sier at jeg også vil undersøke hva Hondaforhandler tar i Kristiansand. De skulle ha ca 5 500,- og forteller at det er kun en type spesiallaget Dunlop dekk som kan brukes på min VTX 1800. Min lokale forhandler fortalte at dekk en kjøpte via nettet var billigere, men de ble utslitt etter få kjørte kilometer. Det kunne skille flere kg gummi i hvert dekk, selv om en kjøper det samme merket...

Hva skal man tro... :[-(

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38173
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: DEKKTRÅDEN

Legg inn av AJ »

Godtvoksen skrev:Min lokale forhandler fortalte at dekk en kjøpte via nettet var billigere, men de ble utslitt etter få kjørte kilometer. Det kunne skille flere kg gummi i hvert dekk, selv om en kjøper det samme merket...

Hva skal man tro... :[-(
Den forklaringen har jeg store problemer med å ta på alvor... :knegg

Hvorfor skulle dekkprodusentene ta seg bryet med å produsere to kvalitetstyper av samme dekk - et for en gruppe forhandlere og et for 'billig'markedet, som skal ha flere kilo mindre gummi... :scratch
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Godtvoksen

Re: DEKKTRÅDEN

Legg inn av Godtvoksen »

AJ skrev:
Godtvoksen skrev:Min lokale forhandler fortalte at dekk en kjøpte via nettet var billigere, men de ble utslitt etter få kjørte kilometer. Det kunne skille flere kg gummi i hvert dekk, selv om en kjøper det samme merket...

Hva skal man tro... :[-(
Den forklaringen har jeg store problemer med å ta på alvor... :knegg

Hvorfor skulle dekkprodusentene ta seg bryet med å produsere to kvalitetstyper av samme dekk - et for en gruppe forhandlere og et for 'billig'markedet, som skal ha flere kilo mindre gummi... :scratch

Han forklarte at fabrikkdekk som leveres på sykkelen er mindre gummi i, og det er de samme billige dekkene som selges på nettet. Han hadde fått forklaringen av sin dekkforhandler, da han spurte hvorfor han som forhandler måtte betale mer for dekkene i innkjøpspris en det alle kunne få dem for på nettet.

Det med fabrikkdekk ser ut til å stemme i mitt tilfelle. Utslitte dekk etter kun 9000 km er vel noe lite kilometer på kvalitetsdekk som Dunlop. Spesielt når det er jeg (som ikke er noen råkjører) som har kjørt 6 500 km... :-k

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38173
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: DEKKTRÅDEN

Legg inn av AJ »

Godtvoksen skrev: Det med fabrikkdekk ser ut til å stemme i mitt tilfelle. Utslitte dekk etter kun 9000 km er vel noe lite kilometer på kvalitetsdekk som Dunlop. Spesielt når det er jeg (som ikke er noen råkjører) som har kjørt 6 500 km... :-k
9000 km. på en såpass tung sykkel som du har tror jeg faktisk er ganske normalt, uavhengig av kjørestil og kjøremønster...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Godtvoksen

Re: DEKKTRÅDEN

Legg inn av Godtvoksen »

AJ skrev: 9000 km. på en såpass tung sykkel som du har tror jeg faktisk er ganske normalt, uavhengig av kjørestil og kjøremønster...
OK, da vet jeg det - nok en fast utgift som jeg ikke hadde forutsett... :8-[

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38173
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: DEKKTRÅDEN

Legg inn av AJ »

Godtvoksen skrev:
AJ skrev: 9000 km. på en såpass tung sykkel som du har tror jeg faktisk er ganske normalt, uavhengig av kjørestil og kjøremønster...
OK, da vet jeg det - nok en fast utgift som jeg ikke hadde forutsett... :8-[
Avon dekkene jeg brukte på TDM'en holdt ikke særlig mer enn 10000 km. de heller...
Michelin PR2, som jeg har på Tiger, varer kanskje litt lenger ser det ut til, men ikke veldig mye mer, tror jeg...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: DEKKTRÅDEN

Legg inn av Crinos »

AJ skrev:
Godtvoksen skrev:
AJ skrev: 9000 km. på en såpass tung sykkel som du har tror jeg faktisk er ganske normalt, uavhengig av kjørestil og kjøremønster...
OK, da vet jeg det - nok en fast utgift som jeg ikke hadde forutsett... :8-[
Avon dekkene jeg brukte på TDM'en holdt ikke særlig mer enn 10000 km. de heller...
Michelin PR2, som jeg har på Tiger, varer kanskje litt lenger ser det ut til, men ikke veldig mye mer, tror jeg...
Mener at PR3 skal holde ca 10.000 i følge Michelin selv.
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
frodef
Innlegg: 285
Registrert: 11 nov 2010, 11:32
Motorsykkelen din: BMW K75

Re: DEKKTRÅDEN

Legg inn av frodef »

Godtvoksen skrev:Han forklarte at fabrikkdekk som leveres på sykkelen er mindre gummi i, og det er de samme billige dekkene som selges på nettet. Han hadde fått forklaringen av sin dekkforhandler, da han spurte hvorfor han som forhandler måtte betale mer for dekkene i innkjøpspris en det alle kunne få dem for på nettet.
Da burde han jo a spurt om å få kjøpe inn noen av billigdekkene sånn at han også kunne konkurrere med nettbutikkene da... :mk Høres ikke mye troverdig ut det der.

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: DEKKTRÅDEN

Legg inn av Onsløv »

Burde vel være enkelt å måle.
Kjøpe et dekk på nett, og bestille samme dekket i butikk.

Så kan man måle med skyvelær og evnt veie det. Tar du ballen videre, Godtvoksen, siden dekkpusheren din sa det til deg?
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: DEKKTRÅDEN

Legg inn av Banditmannen »

Godtvoksen skrev:Han forklarte at fabrikkdekk som leveres på sykkelen er mindre gummi i, og det er de samme billige dekkene som selges på nettet. Han hadde fått forklaringen av sin dekkforhandler, da han spurte hvorfor han som forhandler måtte betale mer for dekkene i innkjøpspris en det alle kunne få dem for på nettet.
Dette blir for dumt! :roll
Skal dekkfabrikantene virkelig være villig til å lage noen dekk med samme merking, samme mønster, men med mindre gummi og dårligere holdbarhet?
Da risikerer de jo bare sitt gode navn og rykte...??? :eh Og ikke nok med det, alle fabrikantene er tydeligvis enig om å gjøre det!

Finnes flere tråder om dette på flere andre forum, og mange forteller at de får minst like mye kjørelengde ut av disse "postordredekka"

Selv er jeg ganske naiv, og folk får tro hva de vil, men dette tror jeg bare ikke på! :[-X

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: DEKKTRÅDEN

Legg inn av Crinos »

Kan aldri tro at det er slik at kvaliteten er dårligere med hensikt.

Men han som GV har snakket med har ett poeng, ofte kjøper man "samme" dekket men med noen andre markeringer. Fks topp hastighet 150km/t som ikke er lov på bilen/sykkelen for oppgitt tophastighet er fks 250... Og det kan det skille STORE penger i forskjellene på dekk..

Dog, dårlig forklart fra en som burde ha peiling på det.
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Svar