Dog, om behovet skulle oppstå, får jeg bare oppdatere denne førsteposten med slik info. :-)
Hadde egentlig ikke planer om å starte min egen "blog" tråd her, men så fant jeg ut av at det kanskje var greit å samle all "dritten" på et sted.

Så uten videre introduksjon går jeg til dagens A-HA opplevelse.
Jeg har i hele fjor høst og frem til nå i våres kjørt med et nesten nedslitt bakdekk.
Jeg har hele tiden følt det som at sykkelen har vert ustabil, spesielt i svinger, men tenkt at dette skyltes det slitte dekket... I verste fall foringer til svingarmen bak, som jeg hadde planer om å sjekke når jeg skrudde av bakfelgen...
Jeg kjørte sykkelen de 4-5 milene det er fra meg og ned til en kammerat av meg som har lift og omleggingsutstyr. Sykkelen var som "vanlig" ustabil.
Kommer frem til kameraten, og vi løfter sykkelen opp... Han ser litt på bakdekket mitt og spør litt tørt. "vondt i ryggen".. (som i du kjører med for lite luft i dekket for å få litt mer demping).
Jeg påstår at det er riktig lufttrykk i dekket, sjekket jo dette på en bensinstasjon for bare noen uker siden... kameraten min bøyer seg ned til dekket... tar tak med begge tomlene og presser sammen dekket som om det skulle ha vert en punktert fotball.... "nå... fremdeles nok luft i dekket ditt eller"...
Så der fikk vi frem den.... :-) ingen foringer til bærearmen må byttes....
Fra og med nå, skal jeg være veldig kritisk til bensinstasjon målere/luftfyllere...
-------
#2 På samme post...
Jeg har tidligere ramblet her på forumet om at jeg tror eksosen min stryker på en test hos tilsynet (som den har blit kaldt inn til)...
Anlegget jeg har på er av type Vance&Hince 2-1. Jeg liker utseendet, men lyden er selv for meg for høy og har hatt lyst til å gjøre noe med det... Så mens latteren fra lite luft i dekket gav seg, fablet vi om å "superVance" eksosen... som i at man tar SuperTrap og Vance&Hince og legger dem sammen... Rettere sagt... Monterer de samme type ringene som SuperTrap er kjent for på mitt VH anlegg... og tilfeldigvis hadde kameraten min noen ringer liggende i nøyaktig riktig dimensjon, som egentlig var planlagt til en løpsbil han hadde for noen år siden som det aldri ble noe av å montere...
Eneste "aberet" er at han har laget dem selv og gravert inn Alfa Romeo logoen på sluttplata.... Ikke den verste logoen... Men dog...
Nå må jeg løpe... Kjerringa maser om å se på serie... SGU sesong 2 kaller....

PS: Er ikke tøffel... Kan da velge om jeg skal ta oppvasken eller å støvsuge selv...