Mitt Nick stammer tilbake helt i fra overgangen fra BulletingBoardSystems og da snakker vi ikke om denne typen vi bruker her på MCsiden... Nei, vi snakker om de virkelige gode gamle PRE internett!
Den gang da var nicket mitt Crimson (som i fargen)...
Da overgangen til internet skjedde (for meg så tidlig som i 1992) var det en annen person som kalte seg for Crimson på de IRC serverene jeg frekventerte på EF nett.. Noe han ikke likte, og det viste seg at han var fra Bergen og drev servere for BT... Han ordnet slik at jeg ble floodet av hver gang jeg (eller noen andre for den sak skyld) brukte nicket Crimson, så da ble jeg tvunget til å bytte til et annet...
Nicket jeg fant da ble Crinos, tatt i fra rollespillet Werewolf: The Apocalypse fra WhiteWolf LTd.
Crinos er navnet på den formen en varulv er i når den ser ut som den klassiske varulven, halvt menneske, halvt ulv.
Hvorfor dette nicket? Jeg har alltid vært ekstremt facinert av ulver, og har i dag flere tattoveringer av ulver samt jeg har to forskjellige ringer på hver sing langfinger med ulvemotiv...
Så der kom nicket mitt, som jeg har holdt meg til siden!
Liten note: Første gangen jeg joinet FaceBook var jeg ekstremt skeptisk til å bruke hele navnet mitt, så da ble "navnet" Crinos Crimson