I morgen er det på tide å dra nordover med Tryggve.
Avreise søndag formiddag i ni-tiden, vil jeg tro.
Ruten er Pisa, San Gottardo, Frankfurt på søndag.
Mandag formiddag suser jeg Frankfurt - Kiel.
Om været er bra kjører jeg videre Kiel - Oslo.
Ellers tar jeg båten.
Tryggve var i 100% original stand da jeg fikk ham.
Han er ti år gammel.
Nå har han DRL (Daytime RUnning Lights), 1000-metere fra Hella, mitt spesialtilpassede sete, veltebøyler,
enorme sidevesker, toppkoffert, LED baklys og LED blinklys bak (med bremselys i blinklysene), ny olje i kardangen,
girkassen og motoren, samt ny bremsevæske.
Turen vil kunne følges i sann tid her.
[TaSK]
Pisa - Oslo
- tagesk
- Innlegg: 2274
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Bosted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Pisa - Oslo
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
Re: Pisa - Oslo
God tur!
Ser ut som om det blir mest sol med en og annen liten byge her på berget. 17. mai ser lovende ut
Det høres ut som om Tryggve nesten klarer å finne veien av seg selv med alt det ekstrautstyret
Ser ut som om det blir mest sol med en og annen liten byge her på berget. 17. mai ser lovende ut

Det høres ut som om Tryggve nesten klarer å finne veien av seg selv med alt det ekstrautstyret

Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
- tagesk
- Innlegg: 2274
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Bosted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Re: Pisa - Oslo
Efter tre nødstopp i ferien har jeg sluttet å tro på begivenhesløse turer.RuneMC skrev:Det høres ut som om Tryggve nesten klarer å finne veien av seg selv med alt det ekstrautstyret
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Pisa - Oslo
Men for noen historier og minner man får av slike turer... og ikke minst... Potensiale matriale for bok skriveri? :-)tagesk skrev:Efter tre nødstopp i ferien har jeg sluttet å tro på begivenhesløse turer.RuneMC skrev:Det høres ut som om Tryggve nesten klarer å finne veien av seg selv med alt det ekstrautstyret
[TaSK]
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39731
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Pisa - Oslo
Spennende og interessant å følge reiseruta på kartet
Får mer og mer lyst på en tur nedover i Europa, gitt!

Får mer og mer lyst på en tur nedover i Europa, gitt!
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Togmannen
- Innlegg: 121
- Registrert: 23 jul 2010, 11:53
- Motorsykkelen din: Kawa Ninja1000Sx, Kawa Er-6n 2007
- Bosted: Oslo
Re: Pisa - Oslo
Jøss fancy
Hvilken enhet bruker du for å sende data? Har en iPhone som er knyttet til google latitude, og ser den støttes av Spotwalla, men har aldri prøvd spotwalla. Bruker du mye data for å sende posisjoner? Lurer bare på om det blir dyrt i lengden..
Ser ut som en kjempetur, håper dere koser dere siste biten og :)

Hvilken enhet bruker du for å sende data? Har en iPhone som er knyttet til google latitude, og ser den støttes av Spotwalla, men har aldri prøvd spotwalla. Bruker du mye data for å sende posisjoner? Lurer bare på om det blir dyrt i lengden..
Ser ut som en kjempetur, håper dere koser dere siste biten og :)
Kjør som om ingen andre ser deg.
Kawasaki Ninja 1000 Sx 2020
Kawasaki Er-6n 2007
X-Honda Vfr 800 2009
Kawasaki Ninja 1000 Sx 2020
Kawasaki Er-6n 2007
X-Honda Vfr 800 2009
- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Pisa - Oslo
Togmannen skrev:Jøss fancy![]()
Hvilken enhet bruker du for å sende data? Har en iPhone som er knyttet til google latitude, og ser den støttes av Spotwalla, men har aldri prøvd spotwalla. Bruker du mye data for å sende posisjoner? Lurer bare på om det blir dyrt i lengden..
Ser ut som en kjempetur, håper dere koser dere siste biten og :)
tagesk bruker SPOT II, flere her inne som har den. Du kan lese mer om den her. Det er en "ren" GPS-tracking unit, så det er ingen kostnader ved bruk av den, foruten abo. opp i mot http://international.findmespot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;.
- tagesk
- Innlegg: 2274
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Bosted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Re: Pisa - Oslo
Regn, regn, regn, regn.
Av de 1.600 km fra Pisa til Kiel hadde jeg regn i minst 1.200 km.
Det går egentlig ikke noe saktere om det regner, men jeg bruker så mye mer tid
på hvert stopp. Og det er stoppene som er problemet når man skal kjøre langt.
Det ble litt bedre da temperaturen sak på nordsiden av Alpene. Da kunne jeg finne
frem de tykke hanskene med GorTex og slapp å slite med overtrekkshanskene.
Mr. Zumo viser at jeg hadde 101 km/t i gjennomsnitt mens jeg kjørte. Jeg brukte
28 timer på 1593 km. I de timene fikk jeg også tid til å spise middag med en
tidligere student som nå bor i Frankfurt og overnatte der. Dit kom jeg 21:30
og dro 06:30. Kjøretiden var derfor 19 timer. Det gir et snitt på 85 km/t
inklusive alle pauser. Greit nok, men heller ikke mer.
Min erfaring er at jeg kjører lengst om jeg ligger i ca 120-130 km/t. Drar jeg på mer
renner bensinen renner gjennom fortere og jeg må stoppe oftere, samt at jeg blir
fortere sliten.
Sikkert fint med Andriod og alt det der, men en vanntett dings med batterier som
varer i ukevis som ikke trenger GSM-dekning, det er tingen. Den heter SPOT og er
uovertruffen. "Tracking" som dere har sett er bare én av mange funksjoner.
Tryggve fungerte perfekt (som forventet).
På Kielfergen koster en Dry Martini (shaken, not stirred) 77 NOK.
Det er det verdt!
Lørdag skal det være sol på Valdresflya. Der finnes norges beste rømmegrøt.
Så enkelt er det!
[TaSK]
Av de 1.600 km fra Pisa til Kiel hadde jeg regn i minst 1.200 km.
Det går egentlig ikke noe saktere om det regner, men jeg bruker så mye mer tid
på hvert stopp. Og det er stoppene som er problemet når man skal kjøre langt.
Det ble litt bedre da temperaturen sak på nordsiden av Alpene. Da kunne jeg finne
frem de tykke hanskene med GorTex og slapp å slite med overtrekkshanskene.
Mr. Zumo viser at jeg hadde 101 km/t i gjennomsnitt mens jeg kjørte. Jeg brukte
28 timer på 1593 km. I de timene fikk jeg også tid til å spise middag med en
tidligere student som nå bor i Frankfurt og overnatte der. Dit kom jeg 21:30
og dro 06:30. Kjøretiden var derfor 19 timer. Det gir et snitt på 85 km/t
inklusive alle pauser. Greit nok, men heller ikke mer.
Min erfaring er at jeg kjører lengst om jeg ligger i ca 120-130 km/t. Drar jeg på mer
renner bensinen renner gjennom fortere og jeg må stoppe oftere, samt at jeg blir
fortere sliten.
Sikkert fint med Andriod og alt det der, men en vanntett dings med batterier som
varer i ukevis som ikke trenger GSM-dekning, det er tingen. Den heter SPOT og er
uovertruffen. "Tracking" som dere har sett er bare én av mange funksjoner.
Tryggve fungerte perfekt (som forventet).
På Kielfergen koster en Dry Martini (shaken, not stirred) 77 NOK.
Det er det verdt!
Lørdag skal det være sol på Valdresflya. Der finnes norges beste rømmegrøt.
Så enkelt er det!
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39731
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Pisa - Oslo
Da blir det kanskje en tigertur i den retningen på lørdagtagesk skrev:
Lørdag skal det være sol på Valdresflya. Der finnes norges beste rømmegrøt.
Så enkelt er det!
[TaSK]

Ikke helt sikker enda, men mulighetene utredes forløpende fram til fredag kveld...
Ser for øvrig at tagesk er trygt framme med Tryggve i Oslo...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.