Utgangspunktet er et chopper-chassi jeg kjøpte for ca 20 år siden, og bygde ferdig ganske snart.
[album]1381[/album]
jeg leide prøveskilt for to dager, men var ferdig allerede første dagen, dette gad jeg ikke kjøre med.
Ramma ble siden brukt til et drag-bike proskjekt som aldri ble ferdig, men stort sett har den ligget på hylla.
I høst tok jeg den ned og prøvemonterte noen deler:
[album]1968[/album]
Ikke helt rett stuk, men jeg har vinkelsliper

Kortere ble den:
[album]1284[/album]
masse arbeid senere, prøvesammenstilling
[album]1380[/album]
masse mer arbeid, og vips ferdig sykkel:
[album]1964[/album]
[album]1965[/album]
[album]1966[/album]
[album]1967[/album]
All jobb har jeg gjort selv, ingenting er satt bort.
Motoren er en Triumph blokkmotor jeg har bygget av deler jeg hadde liggende, bortsett fra ARD-magneten som er et Ebay-kjøp, en sjelden dirt-track aftermarket dings fra USA. Belt drive kit måtte jeg også kjøpe, det jeg hadde fra før passer ikke.
Motoren har Nourish kit, dvs fire ekstra ventiler og ca 60 hk på bakhjul, (ca 40 for mye i forhold til kjøreegenskapene)
Gaffel er standard Triumph T140, men noe kortere. Norman Hyde bremseskive sørger for at det stopper.
Triumph har tørrsumpsmøring, men jeg har ikke plass til vanlig oljetank. Oljetanken her er derfor integrert i ramma.
Bensintanken er fra en Tempo Standard '54 modell, så på den sykkern mangler nå tanken.
