Da ble det endelig en liten tur i dag
Har en travel periode på jobb, og forrige helg gikk med til å gjennomføre konfirmasjon for en av mine døtre, så det har vært litt for lite kjøring i det siste.
Men dagen i dag var ledig, og jeg er så heldig å kjenne mange kjøreglade i min nære omkrets. Det ble til en liten samling av NAFFERE fra NAF MC-Trondheim. VI møttes på NAF-senteret her i byen kl. 10:00 i dag, og bestemte oss for å ta en liten "Harrytur"
Fra MCsiden.no deltok bl.a.
VFRdama,
Gizmodude,
Firda,
Bulldog70 og
Jolly Jumper.
Målet ble Storlien, ca 22 mil tur/retur. Jolly Jumper hadde et ønske om å sjekke ut en Tømmerfløtedam som er annonsert som en severdighet langsmed veien mellom Meråker og Storlien, så han og jeg tok en snartur innom den, for en titt.
Og det er jo faktisk sant som
Jolly Jumper sa det: Sittende i bil, så er vi stort sett i en transportetappe, og da er det ikke ofte en koster på seg stopp for å sjekke ut de severdigheter som annonseres underveis. Så oppfordringen er, sett av tid til å sjekke ut hva disse skiltene leder dere til:
Noen av dagens opplevelser:

Vi ble 9 sykler og 3 av oss stilte med passasjer. En trivelig gjeng, sosialt og godt humør blant alle sammen.
Her fra en pause i Meråker, et par mil før Storlien.

Pauser hører med, og da gjerne med litt "snadder". Her er det min yngste datter som ble med på turen i dag. Stod tidlig opp for å være helt sikker på at hun var klar til avgang. Moro når man kan dele slike turer med sine nærmeste.
Skurdalsvolldammen og dets historie. Demningen er bygget opp etter gammel byggeskikk og dermed blitt en severdighet.

Det var ikke kjørbar vei helt inn til fløtedammen, så syklene fikk stå noen hundrede meter unna.

Her er steikistedammen bygget i en tillaftet trekonstruksjon. Et imponerende byggverk gitt at det holder igjen for et relativt kraftig vanntrykk.

En pause i armkroken til bestefar (
Jolly Jumper) er alltid hyggelig.

Utfordre avstanden mellom steiner i vannet er alltid morsomt

...og her er hele gjengen som dro på tur sammen, i dag :-) Det ble tatt 2 versjoner av bildet for å få med oss både
VFRdama og
Gizmodude
Det ble en flott tur, fint vær, litt vind men alle storkoste seg.
Takk for oppmerksomheten til alle lesere