Vel hjemme igjen etter tur til Trøndelagen, fikk ikke skrevet noe i går da jeg hadde problemer med det trådløse nettverket.
Takk til Globe og Globinen for lån av seng.
Kjørte om Hønefoss og Gjøvik og E6 oppover. Fyllte bensin på Oppdal og fant ut at Blåbæret bruker mindre enn både Daelimen og Hyosungen. Tok av på Bærkåk da jeg skulle til Orkanger. Var innom på ålderdomshemmet på Fannrem og hilste på en gammel kamerat. Han er firånetti og begynner å bli gammel.
Laksefisket har startet så det var ikke husrom å oppdrive i Orkanger. Så det ble tur til Trondhjæm og overnatting hos Globe og Globinen. Snakket med Globe på telefonen før jeg dro fra Fannrem, han ba meg ringe når jeg kom til campingplassen i Trondheim, ca tre kvarter fra Orkanger. Enten er veien blitt kortere elller så går Blåbæret veldig fort. Så ikke noe til campingplassen så jeg ringte etter ca.30 min kjøring. Da hadde jeg kjørt 5-6km for langt, men fikk beskjed om å vente der jeg var, så etter kort tid hørte jeg en brumming og der kom Globe på TDMen og loset meg videre til Residensen sin.
Der traff jeg Globinen, Gizmodude, She-devil og Broderen. Det var visst dugnad i garasjen. Og i haven trodde jeg det var en tam grevling, men det var bare et slik dyr som gjør i begge ender.
Sov meget godt i Residensen og våknet uthvilt ved femtiden. Spiste min medbragte frokost (kålsalat med hamburger) og laget meg en koffeinfri kaffe. Klarte å koke litt vann på kokeplaten, kaffemaskinen forstod jeg ikke noe av. slikt høyteknologisk hjem er langt over en gammel manns fatteevne. Forsøkte å slå på TVn men gav opp og fant et ukeblad å kikke i. Gikk ut og snudde sykkelen og da fant jeg Adressa slik at jeg fikk mer å lese i, før vertskapet fikk gnidd sukaten ut av øya.
Globe fulgte meg et stykke på vei (i bil) slik at jeg greit fant veien inn på E6. Kjørte over Hjerkinn der jeg tok en liten stopp og forsøkte å ringe til sjefen i
http://www.schnellpanzer.de" onclick="window.open(this.href);return false; men fikk ikke svar, men da jeg var hjemme igjen så jeg at han hadde ringt tilbake. Fikk to regndråper på visiret så jeg tok på regnjakke og andre hansker. Regnbukse tok jeg på før jeg startet turen, det var jo spådd bøtter med regnvær i Østerdalen. Kjøre gjennom Tynset og tok rv.30 ned gjennom Rendalen til Koppang. Morsommere vei enn rv3 og nesten ingen trafikk. Den herskende vindretning i Norge er motvind, skrev tre engelskmenn på tur i Norge for vel hundre år siden. Og det stemte på denne turen også. Fyllte bensin på Koppang og fikk på 16,2 liter på en 16 liters tank. Men glemte å sette sykkelen på hovedstøtta slik jeg pleier, så jeg fikk ikke regnet på eksakt forbruk.
Hadde ikke sett noe regn så jeg tok av regntøyet, men to mil lenger ned åpnet alle sluser seg. Kjørte østsiden av Glomma fra Koppang til Evenstad, var rett ved høyskolen på Evenstad da regnet begynte så jeg kom meg under tak ganske raskt. På Evenstad var det store forandringer siden jeg gikk der for snart førti år siden. Etter en stund gav regnet seg, men jeg tok på regnjakke og hansker før jeg kjørte videre. Tekstilbuksen impregnerte jeg for ikke lenge siden så jeg tok sjansen på at den ville holde.
Det var oppholdsvær til jeg nærmet meg Rena, da kom det nytt styrtregn. Ble sprutet skikkelig ned av et par trailere jeg møtte. Men regnet gav seg igjen litt syd for Rena. Rett før før Elverum skvatt jeg skikkelig, en møtende bilist svinge plutselig over veien mellom meg og bilen foran meg. Han slakket ikke på farten og blinklyset virket visst ikke.
Fra Elverum kjørte jeg til Kirkenær der jeg tok inn på Finnskogen, stoppet og hilste på et sted der og fikk i meg noe termossuppe jeg hadde med.
Kom meg vel hjem etter 116 mil på to dager. Ble nesten litt sliten i vensrearmen av å hilse på alle de motorsyklistene jeg møtte etter veien, de var nok på vei til Norgestreffet.