Dexter's laboratory - klar for 2023

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Godtvoksen

Re: Dexter's laboratory - Tur og tøys

Legg inn av Godtvoksen »

Duville skrev: Hvordan ser du det? :-J Den andre siden er godt skjult ! (og fixet innen ei uke nå regner jeg med).
Mangler forresten bare 15 km på 30 000 kjørte km så jeg før jeg parkerte i går... bare lett innkjørt!
Det er vel enkelt. Jeg bare snudde på PC'n og tittet inn på andre siden bakfra.... :lol

mekkern
Innlegg: 7935
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Bosted: Tranby

Re: Dexter's laboratory - Har prøvekjørt Z1000SX

Legg inn av mekkern »

Dexter skrev:
Svolp skrev:ZZR1400 Dexter , så bir du ikke skuffet. :\m/: Var det ikke mulighet for og prøve den i dag, eller er det uinteressant?
ZZR1400 skulle jeg mer enn gjerne fått prøvd, men dem hadde den ikke med! Så da fikk jeg ikke prøvd den da :eh
Joda de hadde 1400dren med også...
testet den dog ikke...
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39732
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Dexter's laboratory - Har prøvekjørt Z1000SX

Legg inn av AJ »

mekkern skrev:
Dexter skrev:
Svolp skrev:ZZR1400 Dexter , så bir du ikke skuffet. :\m/: Var det ikke mulighet for og prøve den i dag, eller er det uinteressant?
ZZR1400 skulle jeg mer enn gjerne fått prøvd, men dem hadde den ikke med! Så da fikk jeg ikke prøvd den da :eh
Joda de hadde 1400dren med også...
testet den dog ikke...
Det var GTR'en de hadde med seg, mener jeg å huske. Den med kardang...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1621
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Bosted: Sandefjord

Re: Dexter's laboratory - Har prøvekjørt Z1000SX

Legg inn av Kjellrf »

Dexters resonnement om Z1000SX minner meg endel om mitt inntrykk da jeg kjørte Z1000 da den nye kom i 2003. For lite drag under 5000, mens den dro sykt bra på toppen. De sier det har blitt bedre, men tydeligvis ikke godt nok. Problemet er at høy toppeffekt går på bekostning av effekt på lavt turtall. En ZX9R fra 2000 gikk bedre under 5000.
Dessuten styre som satt så nærme, at jeg følte jeg nesten ramla over styre ved bråbrems. Giftige bremser.

Faktisk var det behagelig å setta seg på min gamle Z1000 fra 78, den drar fint fra 2500 og oppover.
Dessuten gjør den som jeg vil.

Mange ser etter hvor høyt dreimomentet er, men ingen oppgir dreimoment i f.eks 80 km/t på høyeste gear. Det er der vi trenger å ha det.

:thumleft
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Bosted: Kongsberg

Re: Dexter's laboratory - Har prøvekjørt Z1000SX

Legg inn av Dexter »

Elolz skrev:Kommer vel egentlig helt an på hvordan en liker å kjøre. Selv elsker jeg litt turtall og takler ikke å daffe rundt i 3-5k rpm på en touring sykkel. Cruiser som oftest rundt i 7-8k rpm og girer sjeldent før 10k rpm. Holder sykkelen i godsonen der den liker seg og går heller ned et par gir. Bruker egentlig kun 2-4.gir, og 5.gir står nærmest ubrukt, og dette på en 250. Så slikt sett er vel egentlig ilsinte japanske r-sykler med lavt bunndrag og massivt toppdrag absolutt min greie :knegg

Men jeg tenker, powercommander blir vel nesten et must på såpass store sykler? Kan vel gjerne justeres litt mer etter individuell kjørestil? :-k
Det kan hende du får et litt annet inntrykk av å cruise rundt i 3-5k når du sitter på 1000ccm... :knegg
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1621
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Bosted: Sandefjord

Re: Dexter's laboratory - Har prøvekjørt Z1000SX

Legg inn av Kjellrf »

En viktig faktor samme hvor stor sykkelen er, er at det skjer noe når man vrir på rulla i vanlig fart. Der har faktisk mange 1000+ sykler et problem...

Da velger jeg heller mindre kubikk, med dreimomentet i rett hastighet.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Dexter's laboratory - Har prøvekjørt Z1000SX

Legg inn av Duville »

Elolz skrev:Kommer vel egentlig helt an på hvordan en liker å kjøre. Selv elsker jeg litt turtall og takler ikke å daffe rundt i 3-5k rpm på en touring sykkel. Cruiser som oftest rundt i 7-8k rpm og girer sjeldent før 10k rpm. Holder sykkelen i godsonen der den liker seg og går heller ned et par gir. Bruker egentlig kun 2-4.gir, og 5.gir står nærmest ubrukt, og dette på en 250. Så slikt sett er vel egentlig ilsinte japanske r-sykler med lavt bunndrag og massivt toppdrag absolutt min greie :knegg

Men jeg tenker, powercommander blir vel nesten et must på såpass store sykler? Kan vel gjerne justeres litt mer etter individuell kjørestil? :-k
Hadde vel blitt rimelig stressende å "toure" i 6 - 8 timer på den måten du skisserer her for å ta noen timer søvn og fortsette med like mange timer dagen derpå - også for en som "elsker" dette stresset.

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Bosted: Kongsberg

Re: Dexter's laboratory - Har prøvekjørt Z1000SX

Legg inn av Dexter »

Jeg har jo prøvd. Kjørte ZX6-R i 4 år...
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2548
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Bosted: Nordmøre

Re: Dexter's laboratory - Har prøvekjørt Z1000SX

Legg inn av MaxTron »

Egentlig ganske trist å høre at de tydeligvis ikke har fått til denne sykkelen.

Etter min mening bør det definitivt skje ganske mye med en 1000-kubikker når man vrir på handtaket, selv i høyeste gir, og i lovlige hastigheter. Hastighetsforandringer fra foreksempel 70 til 80 skal gå på ett blunk uten at man behøver å gire ned noe som helst!!

Alt annet er bare en mislykket motor/motorstyring :oh
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39732
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Dexter's laboratory - Har prøvekjørt Z1000SX

Legg inn av AJ »

Deilig å cruise i 80-90 på 3-4000 omdreininger for så å vri noen millimetere, et par-tre centimeter og bare "sveve" av sted til turtallssperra "gledesdreper" forflytningen når nåla når godt og vel 10.000... Ikke at det skjer hele tiden da, men... =; :-J
Uansett, ingen "luftrom" i effektkurven, bare jevnt og passe brutalt drag hele veien.
Deilig! :bananas

No rest for the Tiger :P :p
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Bosted: 4645 Nodeland

Re: Dexter's laboratory - Har prøvekjørt Z1000SX

Legg inn av ejs »

:thumleft

Lurer litt på det Dexter skriver.Er vel samme motor på Z1000 som på z1000sx ??
Fant dynoutskrift fra Z1000..
På 2300rpm har den like stort dreimoment som Zx6r 2000 modell har som max.(60Nm)
Z1000 har over 80Nm fra 3600rpm og hele veien til sperra slår inn.Max 100Nm ved7500Nm.
Max 123hp ved 10000rpm.
:\m/: :\m/:
If it ain't broke, I'll break it.

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1621
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Bosted: Sandefjord

Re: Dexter's laboratory - Har prøvekjørt Z1000SX

Legg inn av Kjellrf »

Jeg må få si at jeg har vært ute for demosykler som ikke har vært i bra form.
Og det slår jo uheldig ut.

ZX6R fra 2000 har ett kjempebra mellomregister til å være 600. Husker den blei testet i Bike, og på drag på høyeste gear fra 100-140 var den bare 0,2 sek etter CBR1100XX. En CBR600 brukte dobbelt så lang tid.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Bosted: Kongsberg

Re: Dexter's laboratory - Har prøvekjørt Z1000SX

Legg inn av Dexter »

ejs skrev::thumleft

Lurer litt på det Dexter skriver.Er vel samme motor på Z1000 som på z1000sx ??
Fant dynoutskrift fra Z1000..
På 2300rpm har den like stort dreimoment som Zx6r 2000 modell har som max.(60Nm)
Z1000 har over 80Nm fra 3600rpm og hele veien til sperra slår inn.Max 100Nm ved7500Nm.
Max 123hp ved 10000rpm.
:\m/: :\m/:
Ja, men det er som jeg skriver. Tallene stemmer sikkert, men JEG opplevde det ikke slik. Misforstå meg rett, sykkelen var ikke slapp eller lat, men den manglet det lille ekstra som JEG forventet ut fra testresultater, omtaler, tekniske data og til slutt sammenlignet med den jeg har...
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Bosted: Kongsberg

Re: Dexter's laboratory - Har prøvekjørt Z1000SX

Legg inn av Dexter »

Jeg har vel glemt å skrive om turen på mandag 30.

Da ble det tur forbi Gaustadtoppen.

http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8& ... 52692&z=10" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg og 2000Touring tok en liten tur.

Det var STRÅLENDE vær!
[album]2015[/album][album]2016[/album][album]2017[/album][album]2018[/album]
[album]2019[/album][album]2020[/album][album]2021[/album][album]2022[/album]
[album]2023[/album][album]2024[/album][album]2025[/album][album]2026[/album]
[album]2027[/album][album]2028[/album]
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
SheDevil
Innlegg: 1910
Registrert: 19 des 2008, 06:37
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Bosted: Sør-Trøndelag

Re: Dexter's laboratory - Tur og tøys

Legg inn av SheDevil »

Åhhhh....

Det så ut som en flott tur med tørre fine veier, sol og godt selskap :prf
Er sikker på at dere var fornøyd med den begge to :P :p
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Svar